Site DAP Bodegraven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Site DAP Bodegraven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:53

Weet iemand of zij een site hebben? En kennen jullie of hebben jullie ervaring met Leendert Jan Hofland? Alle info welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:18

Yep, die ken ik wel. Mooie en goede kliniek, zeer goed in beenproblemen. Leendert-Jan is natuurlijk de expert, maar de andere artsen zijn ook zeer kundig.
Ik vind de praktijk echter wel wat TE commercieel (jaja dat mooie complex wordt door iemand betaald....). Ze zijn er nogal van de fotootjes en supplementjes om te verkopen.... Beetje in de gaten houden dus.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:19

Ik heb weinig ervaring met de kliniek. En weet ook niet of ze een site hebben.
Maar hier in de buurt zitten er veel bij. Ik woon alleen aan de verkeerde kant van Boskoop, ze willen hier niet aan huis komen. Dat is minder dus.
Dus ik zit bij een andere kliniek. Maar als er echt wat is, dan wordt er vanuit deze omgeving paarden ingeladen en naar Bodegraven gereden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:47

http://www.dapbodegraven.nl/

Hier is de link, hij doet het alleen niet bij mij nu, maar ik ben er wel op geweest.

Verder was Leendert-Jan de behandelaar van mijn vorige paard en ook nu loop ik met Fitz weer bij hem.
Lot heeft hem ook met haar paard.
Ik ben altijd erg tevreden over Leendert-Jan, hij is recht door zee en vertelt je waar het op staat.
Wat wil je nog meer weten Knipoog mag ook via PB.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:53

Zelf heb ik geen ervaring met dap bodegraven, maar één van mijn stalgenootjes is er vorige week geweest. En over de kosten...ze waren in dit geval goedkoper dan onze eigen DA......
Een tijd geleden heeft een ander stalgenootje daar helaas haar paard in laten slapen. Niet fijn om te doen, maar ze was zeer te spreken over de manier waarop het is gebeurd

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:31

Mijn vorige paard is er behandeld door LJ Hofland, ik ben er erg tevreden over geweest. Ze zijn eerlijk en recht door zee (zoals Fitzroy al zei).

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:46

Ik heb er ook héle goede ervaringen mee!

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 00:07

En ik heb er ook hele goede ervaringen mee!
Ik ben het alleen niet eens met Sonja, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze foto's maken zonder aanleiding.... en supplementen heb ik daar nog NOOIT aanbevolen gekregen.....

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:16

Oxbow schreef:
En ik heb er ook hele goede ervaringen mee!
Ik ben het alleen niet eens met Sonja, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze foto's maken zonder aanleiding.... en supplementen heb ik daar nog NOOIT aanbevolen gekregen.....


Hier kan ik me helemaal bij aansluiten!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 12:48

Prima ervaringen met keuringen daar. Verder heb ik ze nog nooit nodig gehad (zegt dat ook wat ?).
Vorig jaar hebben ze belangeloos bij ons op stal een voorlichtingsavond over besmettelijke paardenziekten gehouden. Toppie hoor.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:51

hoi,

Ik heb ook goede ervaringen met Leendert Jan Hofland. Ik vind hem heel realistisch, hangt geen spookverhalen op over wat iets zou kunnen zijn voor ie zekerheid heeft. Dat vond ik erg fijn. Die spookverhalen verzin ik namelijk zelf wel. Hij legt dingen goed uit en zowiezo vind ik iedereen erg aardig op die kliniek. Van het voorjaar moest mijn paard daar twee weken blijven staan en ze regelden zo een stal voor haar.
Echt super! Ik hoop natuurlijk dat ik er niet weer heen hoef, maar als het moet, ga ik zo weer. Ze zijn ook oprecht geinteresseerd en hij zei nog met klem dat ie het erg leuk zou vinden om over de ontwikkelingen van mijn merrie op de hoogte gehouden te worden. Ga ik ook zeker doen!

Groeten,
Judith

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:54

Nog even iets. Ik vond ze absoluut niet commercieel overkomen. Ik had toen we laatst in oktober nog een keer heen waren met Taliesin de hele pinautomaat leeg gepind Haha! en toen kostte het me alleen een rontgenfoto Verward Terwijl je zou verwachten dat er nog wel een consultje bij komt en sedatiekosten e.d. En de vorige keren viel het me ook enorm mee. Tja, zoals Jan Evers (de manueel therapeut daar) zei, ik kijk ook naar met wat voor auto iemand komt enzo. Dat klopt natuurlijk ook niet altijd, maar voor mij vielen de kosten dus erg mee. Misschien vonden ze me gewoon wel een heel aardig meisje, Schijnheilig

Groeten,
Judith

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:48

Ik ben het afgelopen jaar vaak naar bodegraven geweest. Mijn paard heeft door een brand bij ons op stal rook in zijn longen gekregen. Huilen Mijn DA in bodegraven was Sander. Hij heeft echt de tijd genomen om me dingen uit te leggen, wat ik persoonlijk belangrijk vind. Als ik iets wilde vragen, dan belde ik en werd ook altijd terug gebeld. Het gaat nu beter met mijn paardje (gelukkig) Wat betreft de rekeningen, deze vielen mij reuze mee. *LOL* (terwijl ik in een vrij nieuwe BMW touring rij Pling ) Het enige vervelende vind ik dat mijn verzekering niet wil uitkeren, omdat bodegraven niet bij hun is aangesloten. Verdrietig Hierdoor heb ik een uitgebreide verzekering moeten nemen. Daar moet je wel op letten als je de kosten vergoed wilt krijgen en je verzekerd bent.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:44

Ik ben sinds een paar maanden bij bodegraven. Het bevalt me erg goed hier. OK dan! Als er iets is kan ik ze altijd laten komen of je kan ze gerust even bellen. Mijn paard had een ongeluk gehad ergens in april. Was met been over de bakrand gevallen. Zijn hele been open en moest gehecht worden (was er zelf niet bij maar mijn verzorgster). Zij belde mijn dierenarts op van de DIERENKLINIEK in WOERDEN op om hem te behandelen. Dit hebben ze gedaan (20.00uur). Oke ik hoorde het pas om 22.00uur. Dus ik naar stal toe. Ik keek samen met mijn stal eigenarese naar hem en zag dat hij een koliek aanval had. Ik moest in totaal 4 keer bellen naar mijn eigen dierenarts. Maar hij kwam maar niet (het ging van zelf wel over, hij rolde namelijk niet.) Boos! Uit eindelijk zij mijn staleigenarese of je het nou mee eens bent of niet ik bel bodegraven. Het was namelijk al 1.00uur 's nachts. Ze zijn gekomen en hebben gringo goed behandelt. Het grote deels waarvan hij ellendig was dat was dat zijn knie zo strak was verbonden dat het knelde. Dus hij kon niet eens rollen ook al wilde hij dat graag doen. Bodegraven heeft de hele behandeling afgemaakt waar ik heel tevreden over ben. En nu bel ik voortaan altijd Bodegraven en Dierenkliniek Woerden hoeft nooit meer bij mijn paarden te komen

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:14

Ik ben al jaren klant bij DAP Bodegraven, zoals bijna alle eigenaren van de paarden bij mij op stal. Uiteraard zijn er in al die jaren bij sommige mensen wel eens wat dingen fout gegaan, maar over het algemeen vind ik ze daar zeer kundig en ben ik zelf nog nooit met een naar gevoel daar weggegaan.
Vooral bij mijn huidige paard Odin heb ik nogal vaak de dierenarts nodig gehad, en hebben ze altijd goed de tijd genomen om alles uit te leggen en de prognose te geven. Als het uitzichtloos zou zijn zouden ze dat altijd eerlijk aangeven, en ze begeleiden je hierin ook heel goed. Onlangs zijn 2 paarden bij ons op stal bij hun ingeslapen en over de begeleiding hierbij waren de eigenaren van deze dieren ondanks al hun verdriet zeer te spreken.

En wat is duur, als je paard er weer bovenop komt...
Ik vind ze niet echt duur, maar kan niet vergelijken omdat ik voor gelijkwaardige zaken nooit bij een ander geweest ben.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:39

Juist geen goede ervaringen, de diagnoses zijn me altijd te vaag, en er wordt veel te snel ingespoten met corticosteroiden. Ik ken momenteel ook veel paarden die er komen, en echt genezen doen die dieren niet. Ik ga er in ieder geval niet heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:17

Oxbow schreef:
En ik heb er ook hele goede ervaringen mee!
Ik ben het alleen niet eens met Sonja, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze foto's maken zonder aanleiding.... en supplementen heb ik daar nog NOOIT aanbevolen gekregen.....


Hoe kun je het nou in hemelsnaam niet eens zijn met iemands ERVARING Verward Met een MENING kun je het oneens zijn, maar met ERVARING niet. Hooguit kun je een ervaring van iemand anders NIET DELEN.
Tot zover de Nederlandse les van vandaag Haha! . Terug naar de kliniek:
Ben er een paar keer geweest met paarden met vage kreupelheden, en de potten supplementen werden uitbundig aangeboden. Terwijl de oorzaak van de kreupelheid (nog) niet achterhaald was. Onder het motto dat het "algemeen ondersteunend" is voor het beenwerk.....
Overigens bleek het bij beide dieren om een dunne hoefzool te gaan. Bij beide paarden zijn overdadig foto's gemaakt.


Het is een prima kliniek, er zit heeeeel veel kennis, maar je moet gewoon wel zelf je gezonde verstand erbij houden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:13

Hmmm, ik vind het wel meevallen met supplementen e.d. en foto's, tja, ze kunnen immers niet van binnen kijken hoe iets eruit ziet?

Promptertje, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen zo heb ik weer mindere verhalen van jouw kliniek. Knipoog

En dat zal ook altijd wel zo blijven, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook DA zijn mensen *LOL*

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:17

Fitzroy schreef:
Promptertje, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen zo heb ik weer mindere verhalen van jouw kliniek. Knipoog

En dat zal ook altijd wel zo blijven, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook DA zijn mensen *LOL*


Ik gaf alleen mijn mening en mijn ervaring, zodra er een topic over "mijn" kliniek komt mag jij, goed Knipoog *LOL* ?

Maar we gingen er vroeger best wel regelmatig heen met de dravers, alleen bleven het altijd slepende aandoeningen, er genas onvoldoende permanent, vandaar onze "overstap" naar de andere kliniek.

Ik ken ook hordes mensen die wel tevreden zijn met Bodegraven Lachen.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:09

Zoals gezegd heeft iedereen zijn/haar goede of slechte ervaringen met dierenartsen. Bodegraven heeft naar mijn idee een hele goede formule met een ostheopaat, fysio en hoefsmid aan de praktijk. Maar.. ik vind dat ze de spuit nogal kwistig hanteren. Voor bijna iedere vorm van kreupelheid (peesblessure, slijmbeurs, artroseklachten) wordt er ingespoten en dit kost dus wel veel geld. LJ Hofland zelf is een hele leuke vent met veel kennis van zaken en de omgang met mensen en paarden op de kliniek is dik in orde. Maar dit is mijn mening, gebaseerd op de ervaring die ik met ze heb gehad en geen poging een goede vee-arts af te branden!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:19

Dik, dik, DIK!! tevreden, vooral door de combinatie van disciplines, de vakkundigheid én de betrokkenheid!! Ze nemen de eigenaar serieus en doen moeite om je alles goed uit te leggen, dat heb ik al erg vaak anders meegemaakt!!

Oxbow
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:25

Promptertje: In welke kliniek zijn jullie paarden dan wel genezen, permanent??? En heb je DAP Bodegraven ook geïnformeerd op welke wijze jullie paarden dan wel genezen zijn, zodat ze in Bodegraven eventueel die werkwijze ook kunnen gaan hanteren? Ze staan daar ook open voor andere werkwijzes van andere klinieken, heb ik al gemerkt!!!

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:31

Oxbow schreef:
Promptertje: In welke kliniek zijn jullie paarden dan wel genezen, permanent??? En heb je DAP Bodegraven ook geïnformeerd op welke wijze jullie paarden dan wel genezen zijn, zodat ze in Bodegraven eventueel die werkwijze ook kunnen gaan hanteren? Ze staan daar ook open voor andere werkwijzes van andere klinieken, heb ik al gemerkt!!!


Nee, ik heb ze niet geinformeerd, ik vind nazorg de taak van een kliniek, en niet van een patient Lachen.
De klanten bij het bedrijf waar ik werk, informeren ons ook niet waarom ze weg gaan, dat zullen wij toch echt aan die klanten moeten vragen.

Bovendien is het al jaren geleden, lijkt me nu niet zo zinvol meer...

Ik ben nu al jaren tevreden klant bij De Raaphorst, waardoor o.a. peesblessures permanent wegblijven.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:57

Hier nog een Bodegraven fan. Helaas ben ik er de laatste 3 jaar te vaak geweest. Ik ben wel ontzettend te spreken over de manier waarop mijn paard behandeld is. Ook heb ik nooit supplementen of gewrichtsinjecties 'opgedrongen' gekregen. Het is mij juist afgeraden toen ik er zelf om vroeg. Het prettigst aan de kliniek heb ik altijd gevonden dat ze uitgebreid de tijd voor je nemen. Nog steeds als ik bel en mijn naam noem, weten ze direct om welk paard het gaat en wat zijn klachten zijn.
En promptertje ... ik ken die paarden die jij bedoelt natuurlijk ook. Ik betwijfel alleen of een willekeurige andere kliniek daar wel nog wat mee zou kunnen.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:00

oberon schreef:
En promptertje ... ik ken die paarden die jij bedoelt natuurlijk ook. Ik betwijfel alleen of een willekeurige andere kliniek daar wel nog wat mee zou kunnen.


Die bedoelde ik niet als enige hoor, wij zijn er vroeger vaak zat met dravers die bij ons in training stonden geweest, maar die kwamen meestal nooit meer in de baan Huilen