Niet goed, GEEN geld terug....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Niet goed, GEEN geld terug....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 18:01

Tonko draagt binnen geen deken, alleen buiten. Ik heb een ongevoerde regendeken, een canvasdeken en een hele dikke regenbestendige deken voor Tonko. In het tussenseizoen, als het te koud is buiten voor alleen de regendeken en te warm is voor de dikke deken, doe ik de canvasdeken op. Aangezien die niet tegen een goede bui kan, doe ik er dan de regendeken overheen. Dit is eigenlijk niks. Dus ik dacht laat ik eens kijken wat een regenbestendige tussendeken kost. Bij ons in de buurt, in Vaesrade, hadden ze maar er maar 1 in de maat die ik moet hebben. Ik heb nog speciaal gevraagd of ik ze kon terugbrengen als ze niet goed zou passen. Tonko heeft namelijk een behoorlijke voorhand waardoor de deken vaak knelt of naar achterschuift als je ze te groot koopt. Terugbrengen was geen probleem. Ik ga er dan vanuit, dat je dan je geld terug krijgt. Als ze er maar 1 hebben, dan valt er niks te ruilen. Nou je raadt het al, ze zat helemaal niet goed. Ik terug met die deken. Geen geld terug, alleen een nieuwe deken of iets anders uit de winkel of een tegoedbon. Boos! Wat heb ik daar aan? Een andere deken hadden ze niet zoals ik ze wilde hebben en iets anders had ik niet nodig. Net alsof ik opeens een jas of zo nodig heb terwijl ik voor een deken was gegaan. Nou helaas pindakaas dan. Heb ik uit ellende maar wormspuiten genomen voor het geld! Na veel gezeik. Slechte service noem ik zoiets. Ze zijn het zelfs wettelijk verplicht. Het kromme is echter dat als ze je het geld niet terug geven, dat je daar dan toch niks tegen kunt doen. Je kunt slechts een rechtzaak aanspannen hiervoor.... Wat ik ervan geleerd heb, is dat ik daar niet meer terug ga. Ik rij nog liever een uur voor een hoevenkrabber...... Ach gut



Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:10

wat een gedoe joh, schiet echt niet op dus. Mooi balen. Hoest verder met jou en Tonk? Lang niets meer van je gelezen!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Charaz

Berichten: 24276
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:12

bij Hypo zeker? daar geven ze nl. geen geld terug

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:27

Heb er laatst ook een topic over gemaakt, ze mogen dat officieel gewoon niet doen en toch doen ze t!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:59

Bij Olympia Arnhem doen ze het ook en daar is de service al helemaal bagger! Zal ook lang duren voordat ik daar weer kom

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:02

Gatverdarrie.... Boos! Kan me voorstellen dat je hier flink van gebaald hebt. Helaas zie ik dat hier in de omgeving ook nog steeds gebeuren. Sindsdien vraag ik altijd specifiek of je je geld terug kunt krijgen als het niet goed blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:07

Klopt, bij de winkels van de Hyporama keten krijg je geen geld meer terug als je iets terug brengt. Soms koop ik er nog wel eens iets, maar dan alleen als ik zeker weet dat de maat goed is. Een dure deken zal ik daar dus NOOIT kopen. Stel dat ie niet helemaal goed ligt dan kun je alleen een waardebon terugkrijgen. Een deken in een andere winkel kopen is er dan niet meer bij, want je geld zit al in die Hypodrama-waardebon.

Hyporama zou een leuke keten kunnen zijn, als ze deze regel terug zouden kunnen draaien. Dus gewoon netjes geld terug geven als iets niet in orde is. In Bussum zit de Hippo-Hippic, ook van Hyporama. Daar hebben ze nu eindelijk vriendelijk personeel. Dat is dus wel een vooruitgang. Voor kleding en verzorgspullen vind ik het wel een prima winkel, maar ik koop er dus nooit iets dat elders nog gepast moet worden.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 20:23

Hoi Maaike. Alles gaat goed met ons gelukkig. Tonko heeft veel gezondheidsprobleempjes gehad. Tig onderzoeken. Tijdens het rijden deed ze de hele tijd alsof ze moest hoesten maar er kwam maar niks. Verder is ze heeeeel erg en heeeeel erg vaak hengstig geweest. Dus ze heeft een aantal gynaecologische onderzoeken gehad. Ze had mega-eicellen zitten terwijl het in die periode niet hoorde en zo. Het vermoeden was er dat ze een baarmoederontsteking had. Gelukkig bleek dat niet het geval te zijn. Verder heeft ze nog een uierontsteking gehad. Ik was tussen haar benen aan het poetsen en zag opeens een ontzettend opgezwollen uier. De ene was normaal, de ander wel tien keer vergroot. Als je eraan kwam spoot de melk er zo uit. De dierenarts vroeg zich zelfs af of ze niet drachtig was. Was natuurlijk niet het geval. Conclusie van alle onderzoeken: ik heb een nymfomaan paard!! Hahahaha, erg grappig eigenlijk. Gelukkig gaat het nu allemaal beter. Ik ben een half jaar geleden op advies van de dierenarts begonnen met dagelijks te rijden om conditieverbetering te bereiken. En dat is aardig gelukt. Het gaat nu over het algemeen heel goed.

Sorrie, helemaal off-topic.

De deken ja. Die had ik gekocht bij Ruitershop Zuid-Limburg in Vaesrade, ookwel Bemelmans genoemd. Is gewoon een ruitershop bij een manege. Kleine winkel waar ze wel alles hebben en lekker goedkoop zijn in vergelijking met andere particuliere ruiterzaken. Ik had het inderdaad beter moeten afspreken van te voren. Ik baal in elk geval als een stekker. Ik ga morgen eens bij een nieuwe zaak in Geleen kijken en daar vraag ik eerst of ik mijn geld terug krijg als ze er geen hebben die past. Anders wou ik eens bij Divoza ene bestellen. Ben je wel de verzendkosten kwijt als ze niet past. Maar daar krijg je toch wel je geld terug he?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:35

Suus schreef:
Hoi Maaike. Alles gaat goed met ons gelukkig. Tonko heeft veel gezondheidsprobleempjes gehad. Tig onderzoeken. Tijdens het rijden deed ze de hele tijd alsof ze moest hoesten maar er kwam maar niks. Verder is ze heeeeel erg en heeeeel erg vaak hengstig geweest. Dus ze heeft een aantal gynaecologische onderzoeken gehad. Ze had mega-eicellen zitten terwijl het in die periode niet hoorde en zo. Het vermoeden was er dat ze een baarmoederontsteking had. Gelukkig bleek dat niet het geval te zijn. Verder heeft ze nog een uierontsteking gehad. Ik was tussen haar benen aan het poetsen en zag opeens een ontzettend opgezwollen uier. De ene was normaal, de ander wel tien keer vergroot. Als je eraan kwam spoot de melk er zo uit. De dierenarts vroeg zich zelfs af of ze niet drachtig was. Was natuurlijk niet het geval. Conclusie van alle onderzoeken: ik heb een nymfomaan paard!! Hahahaha, erg grappig eigenlijk. Gelukkig gaat het nu allemaal beter. Ik ben een half jaar geleden op advies van de dierenarts begonnen met dagelijks te rijden om conditieverbetering te bereiken. En dat is aardig gelukt. Het gaat nu over het algemeen heel goed.

Sorrie, helemaal off-topic.


Ik ga nog even lekker offtopic verder want ik vind t erg leuk dat je er weer eens bent
Fijn dat het inmiddels weer goed gaat met jullie, krijgen we misschien een keertje foto's te zien van jou en tonkje?? Ben erg benieuwd hoe jullie er nu uitzien. Jullie hebben wel wat meegemaakt zeg, lijkt me erg naar een uierontsteking bij je paard. Maar gelukkig is t allemaal goedgekomen en zijn jullie weer terug

lekker offtopic Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:20

ze zijn niet verplicht geld terug te geven hoor. winkels zijn wel verplicht de mgoenlijkheid tot ruilen te geven, en als dit niet mogelijk is mag een tegoedbon wel. winkels die dus wel een niet goed geld terug garantie geven zijn gewoon vriendelijk...

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 21:50

Jawel hoor. Heb het nagevraagd aan een vriendin die rechten gestudeerd heeft. Als je niet tevreden bent als klant, dan is de verkoper verplicht om op jouw verzoek de koop letterlijk ongedaan te maken, dus jij geeft het produkt in oorspronkelijke staat terug en hij geeft je geld terug. Dat is dus wettelijk zo vastgelegd. Zoals ik al schreef is dit natuurlijk nogal krom, want je kunt hem niet zelf dwingen om het te doen. Gaat het om een duur produkt, dan kun je bijv. een rechtzaak aanspannen om het te doen. Maar bij een deken is dat natuurlijk wat overdreven....

Ik heb twee mooie foto's van Tonko en mij, maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik die moet plaatsen... Lomp van mij he.
Bloos!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 21:54

Goh, ik heb het even opgezocht, hoe je een foto moet plaatsen. Doe ik nog een keertje. Mijn vriend is net thuisgekomen van zijn werk, is zo ongezellig als ik zit te internetten. Tot de volgende keer!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:14

lekker achterlijk.
ik zou dus ook niet meer teruggaan naar die winkel
je hebt nou wel veel wormenkuren ofnie? of was het niet zo'n super dure deken?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:19

Ik zal je even uit de droom helpen. Koop is koop. dat is dus wettelijk zo.

Het zit zo. Stel je koopt een deken bij een ruitersportzaak.(stel he Schijnheilig ) Eenmaal thuis wil je hem toch niet. De reden maakt niet uit. Je wil hem dus terug brengen. De winkel is hiervoor niet aansprakelijk en hoeft dus niet te ruilen en ook geen geld terug te geven. Koop=koop gezien de wet. Tenzij dit anders is vermeld op de bon. Het ligt dus aan de aardigheid van de winkel of ze je geld terug willen geven.

maar...Je komt thuis en ontdekt een fout in de deken. Je kunt nu naar de winkel terug gaan en eisen dat je je geld terug krijgt. Je hoeft geen genoegen te nemen met een waardebon.

Je kunt dus het beste als je iets koopt en je spreekt af dat je hem mag ruilen, dit ook even zwart op wit te zetten met de naam van de verkoper etc. Veel winkels willen dit niet doen en dan weet e dus eigenlijk genoeg.

Ik weet dit omdat ik vorige week dus iets heb gekocht wat niet goed was. De winkelier wilde niet ruilen en geen geld terug geven. Ik heb dus even de rechtsbijstand gebeld om nu precies te weten hoe het nu zit.

Bij mij was er echter sprake van een fout en ik heb het gehele bedrag (a 260 euro) meteen teruggekregen. Nou ja meteen. Na wat overredingskracht. (ik had genoeg goede argumenten)

Maar ik vrees dus dat de ruitersportzaak geheel in zijn recht staat. Je mag blij zijn dat je nog en waardebon hebt gekregen. Ze hoefde de deken dus niet terug te nemen. Ach gut

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 01:40

hoi hoi,
Dit is een civielezaak, dat wil zeggen burgerzaak. Als er op de bon of in de winke l niets is aangegeven waaruit blijkt dat je geen geld terug krijgt, de winkelier je verplicht is je geld terug te geven. Ook omdat je en nog om gevraagd hebben hadden zij dit moeten aangeven. Je kunt eventueel bij een rechtswinkel navragen hoe dit zit en als het om een dure deken gaat is het mischine wel de koeite waard om hier wat mee te doen. Ik heb het al een eerder gehad in een winkel maar asl je een beetje sterk in je schoenen staat en laat blijken dat je weet hoe het zit je dus wel je geld terug krijgt. Men is toch bang dat wanneer je actie gaat ondernemen zij opdraaien voor meer kosten...

succes..

Bevalt prima in duitsland...

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 10:00

Ik blijf met een vraag zitten, hadden ze geen deken voor je in de juiste maakt voor je kunnen bestellen?
Hoe verwachten ze met een maat deken in het assortiment een paardenwinkel te kunnen runnen?

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 15:26

Hoi ingvdh. Ik wilde een regenbestendige deken met een voering van ongeveer 150 gram. In de maat die ik moet hebben, 205 cm onderlengte, hadden ze daar maar 1 van. Tig dekens in die winkel hoor, maar allemaal ongevoerd of met een voering van minimaal 300 gram. Ze hadden ze vast wel kunnen bestellen, maar mijn opzet was om eerste te kijken of de pasvorm goed was omdat dat zoveel problemen oplevert bij mijn paard. Als ze er een moeten bestellen, dan nemen ze die zeker niet meer terug als hij niet goed zit. Vandaar. En daarnaast gun ik die zaak geen euro meer.
Loulou, de deken was maar 54 euro, dus ik kreeg 4 wormkuren en nog wat geld uit.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:34

Wel kl*te voor je Scheve mond

Vaesrade is sowieso een domme zaak...
Daar kom ik dus echt nooit van m'n leven meer...
Alleen al die super onnozele mensen wat daar rondlopen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 14:14

Het personeel gaat wel hoor, maar die eigenaresse zelf, die is pas erg. Van klantvriendelijkheid heeft zij in elk geval nog nooit gehoord. Dat is echt zo'n boerin die zoveel mogelijk geld wil sparen en niks wil uitgeven, terwijl ze waarschijnlijk centen zat hebben.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:39

Zoals heike inderdaad al zegt, Ruilen of Geld terug is een service van de winkel en geen recht!

tenzij er inderdaad iets fout is aan het produkt, dan mag je je geld terug eisen, maar als iets gewoon niet past of zo, dan staat de winkel volledig in zijn recht..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:48

ja dat winkeltje in vaesrade heb ik ook slechte ervaringen mee>
ik had een hoofdstel van 125 euro gekocht. er ontbrak een bakstukje, ik terug maar nee hoor Boos! helemaal aant zeiken dat ik beter met mijn spullen moest omgaan (hallo! ik liep de winkel uit naar de auto en in de auto zag ik het. op de paarkeerplaats was nix te bekennen.. rara wie zou het eraf hebben gehaald?) Verward nou ik zei dus.. geef me maar een nieuw bakstukje> wat denk je wel niet!!!!!! mij een nieuw bakstukje GEVEN> kopen moest ik want ik was tenslotte degene die het kwijt maakte!! (bahbah) Schijnheilig opeens kon ze nix nabestellen en opeens kon ik niet ruilen Verdrietig Verward nou ik zei dus. dan koop ik dat wel! koste dat stomme riempje volgens haar 25 euro! Verward Bloos! me mam zei> ja ik geef hier nooit meer een rooie cent uit! die vrouw helemaal aant schelden en doen. het is nu een half jaar later en ik ben er niet meer geweest Tong uitsteken ik rij wel 100 kilometer om voor een zielig paardenspulletje! maar ik ga daar nooit meer heen! stom mens Boos! Boos! (ik ken trouwens nog ene paar mensen die daar slechte ervaringen hebben)

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:54

tja af en toe lijkt het wel of ze onaardige mensen selecteren om in paardenwinkerls te werken!
helemaal dat verhaal van machogirl! als je op de parkeerplaats achter komt en dan terug gaat...

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Coalizione, freetorun, haffiefreak, laura_estee, Lauss_, Lucy_121, petraaken, sterregoud, Vagabondo en 107 bezoekers