hoe groot moet een voetbal zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

hoe groot moet een voetbal zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:04

Ik wil graag kijken hoe mijn bijrijdpaardje reageert op een bal.
Nou vind ik een paardenvoetbal te duur om aan te schaffen, ik zou ook niet weten of hij het leuk vind.
Dus wil ik een skippybal gaan kopen.
De skippybal is 35 cm hoog, en mijn bijrijdpaard is een fjord van 147 cm.

Ik zou graag willen weten of deze bal goed is of te klein.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:16

Ik heb dezelfde voor Yus en dat gaat prima

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:48

In stap gaat dat wel, in draf vind ik het risico dat ver over zo'n kleine bal vallen veel te groot. Mijn bal heeft een doorsnee van 95cm en daar zijn we ook wel eens bijna overheen gedonderd. Mijn paardje is overigens ook maar 1.48.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:22

ik heb ook een gewone skippybal, gaat best. In draf wil de mijne er toch niet tegenaan schoppen.

[o]

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:13

nou muts gewoon doen dus....lol... wil wel een keer kijken als je die bal hebt he, ben benieuwd. ( sorry hoor wou gewoon een keer via bokt op een bericht van je reageren, vond ik wel een keertje grappig ipv msn of tel)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 18:11

Laura heeft weer eens niets beters te doen, maar ik heb besloten dat ik het ga proberen. De skippybal kost maar 5 euro. Is de bal te klein of vindt hij niet leuk, dan is dat jammer. Maar niet geschoten is altijd mis Lachen

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:16

Plak dan wel het handvat zeer goed vast met ducktape ofzo. Je moet er niet aan denken, dat ze daar met de hoef in terecht komen. Mij lijkt een skippybal persoonlijk veels te klein. En ook niet zo heel stevig. Ik heb een haf van 1.37 en dezelfde bal als Arwenlune. Soms zou ik wel een grotere bal willen idd... Maar om kennis te maken is dit misschien wel wat. Veel succes iig! En als t goed bevalt, kom je dan ook naar de voetbalmeeting als die ooit van de grond komt Haha! ?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 14:36

Hey Maya

Als hij het leuk vindt en de eigenaresse van hem vindt het goed, dan wil ik zeker naar een voetbalmeeting willen komen.
Ik ga vanmiddag kijken naar een skippybal.
Hoop echt dat ie het leuk vindt.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:43

ArwenLune schreef:
In stap gaat dat wel, in draf vind ik het risico dat ver over zo'n kleine bal vallen veel te groot. Mijn bal heeft een doorsnee van 95cm en daar zijn we ook wel eens bijna overheen gedonderd. Mijn paardje is overigens ook maar 1.48.


Om die reden heb ik voor onze stal een bal aangeschaft van 1.20 hoog. Degenen die ermee spelen, zijn paarden tussen de 1.50 en 1.60 (grofweg E-pony's dus) en bij hen zou een bal van 95 cm tussen de benen door kunnen schieten. Veel te link.

Bij kleinere ballen heb ik ook het idee dat het paard er eerder met zijn hoef OP terecht zal komen dan er tegenaan. Zo'n bal glipt dan alle kanten op, het been kan dan ongelukkig terechtkomen (het paard heeft jou ook nog als gewicht op z'n rug) en dan zit je ook met de gebakken peren. Een kleine skippybal is leuk voor in de stal of in het weiland (kijk idd uit met het handvat!), maar voor onder het zadel zou ik toch eerder voor een groot formaat kiezen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:12

Amen, dat bedoel ik dus Lachen

Mistic, doen hoor! Is heel erg gaaf, voetballen Haha!

Aha, ik ben ook wel benieuwd naar die grote ballen, alhoewel *denkt* Amanda is 1.37. Dan is een bal van 1.20 ook wel weer erg groot Wow! Naja, maar t gaat wel goed met oefenen Karin?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:32

Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet zo veel mee heb gedaan, maar daar gaat zeker verandering in komen. Vooral als het straks weer gaat vriezen en we de Berg niet meer op kunnen. Dan moet je thuis toch een alternatief hebben. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:21

Ik wilde een 120cm bal hebben maar die paste opgeblazen niet in m'n auto Haha! (En hij moet wel ergens mee naartoe kunnen af en toe..)
Voor Rowan is die 95cm goed. Toen we er bijna overheen vielen bleef de bal steken achter een hogere graspol en Rowan was nogal enthousiast en 'duwde' voorwaards voordat de bal rolde. Gelukkig niets gebeurd, maar ik heb m'n les geleerd - alleen op stevige, niet al te ruwe ondergrond.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 11:03

Ik heb nog geen bal gekocht (skippyballen verkopen ze alleen in de zomer).
Wil wel graag weten waar je een bal van 95 cm of 120 cm kan kopen en wat het ongeveer kost.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers