Wie heeft foto's van Voltaire?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Wie heeft foto's van Voltaire?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 22:10

Ik kan er niet zoveel vinden. Ik ben erg benieuwd naar de hengst Voltaire, aangezien ik nu een paar maanden een Voltaire op stal heb. Ik had gehoord dat deze hengst veel wit doorfokt.

Wie o wie kan me helpen aan een paar mooie foto's en/of info?


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:14

Info en foto's op www.watermolen.net!!! Hij staat ter dekking bij Jan Greve. Ik kon van hem ook een hele mooie Voltaire kopen, maar hij was een beetje te sterk. (3-jarige hengst). Er is laatst ook een heel stuk over stempelhengsten hier op bokt geweest over Voltaire. Er leuk verhaal was dat!! Misschien kun je die eens opzoeken?

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:15

Afbeelding

Dat is Voltaire

(foto van www.watermolen.net gehaald)

Wat betreft dat wit, valt wel beetje mee. Wij hadden een Voltaire x Ramiro hengst 2 jaar geleden. Zat helemaal niet veel wit aan, een kolletje en nog 2 witte achtervoetjes geloof ik.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 22:16

Bedankt! Verrek, nu zie ik pas dat Incredible van Annemiek een Voltaire was!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:16

Over wit vererven.
Omar is van voltaire (foto's van omar in profiel). En heeft 1 sterretje op zijn hoofd, een wit voetje en een klein wit beentje.

Alvast 1 foto.
Afbeelding

:evaw:

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 22:18

Die van mij heeft 4 witte benen, tot aan/over de knie en een mooie bles. Het is een koffievos. Nu zal je zeggen: bah, een melkmuil! Maar hij kan het écht goed hebben! Ik zal binnenkort eens een fotootjes plaatsen Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:19


:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:22

[FA] ik schaam me diep maar het gaat over Voltaire

Naam: Voltaire
Geboren: 09 april 1979
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.68m
Bijzonderheden: Goedgekeurd kwpn hengst

v. FURIOSO II, v. FURIOSO XX
m. GOGO MOEVE H HANN
v. GOTTHARD HANN, m. MOSAIK H
mv. MORE MAGIC XX -- ERICH 540 PB HANN.

Fokker: E. KUWERT, ESSEN-WERDEN
Eig.: H J. NIJHOF KULSDOM 9 7274 EG GEESTEREN GLD
J.W. GREVE WATERMOLENWG 5 7481 VL HAAKSBERGEN
VERR. 356STB-H: S.6 D.7 G.8 RP.7 SPR.8,5 VS.7,5 AGP6,5 Tp.8,5 K.8 ST.9 TR.8
--------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

VOLTAIRE 1979 Bruin, 1.68 KWPN, Frankrijk, Hannover, Oldenburg, België, Zweden, etc.

Furioso II - Gotthard - More Magic xx

Voltaire was reeds op jonge leeftijd keur preferent. Zelf internationaal gesprongen tot op het hoogste niveau. Winnaar Grote Prijs van Berlijn, tweede Grote Prijs Leeuwarden, Calgary, Aken, Wembley, etc. etc. De lijst met nakomelingen van Voltaire welke op wereld- en Grand Prix niveau winnen is reeds ongelooflijk groot. Het is dan ook geen verrassing dat Voltaire op de tweede plaats staat van de W.B.F.S.H. ranking als internationale springpaardenleverancier wereldwijd. Niet alleen nationaal maar ook internationaal kan Voltaire worden gezien als Chef du Race.

SWS De Watermolen 053 - 5721234
Voor informatie over prijzen verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
--------------------------------------------------------------------------------------


KWPN - keur-preferent - bruin - geb. 1979 - stokm. 1.68 m.
KWPN - Oldenburg - Selle Francais - Hannover - Unire

offspring Voltaire

De Preferente hengst Voltaire is geboren uit de prestatiecombinatie van Furioso II x Gotthard. Furioso II bracht vele goedgekeurde zonen en internationale springpaarden. Moeders vader Gotthard is nog altijd een begrip in de Duitse sportpaardenfokkerij. Essentieel in Voltaire's pedigree is de verbinding in de derde generatie met de volbloed More Magic xx enerzijds en Furioso xx anderzijds. Voltaire zelf heeft zijn sporen verdiend in de internationale springsport met Jos Lansink. In 1989 sloot hij zijn springcarriere succesvol af door het winnen van de Grote Prijs van Berlijn en werd hij tweede in de Grote Prijs van Leeuwarden. Inmiddels is Voltaire "le Chef de Race" van Nederland.

Op de World Breeding Ranking staat Voltaire in de bovenste regionen, dankzij de prestaties van zeer veel internationaal presterende kinderen. Internationale springpaarden als Fines-se, Play it Again, Altai-re, Concorde, Dante, Especiale, Helios, Kahlua, Kannan en vele anderen, maakten Voltaire wereldberoemd. Voltaire heeft vele goedgekeurde zonen in heel Europa, waarvan verschillende keurings- en verrichtings kampioenen. Voltaire is door de USA Equestrian Federation uitgeroepen tot "Huntersire van 2001". Voltaire staat in de hoogste regionen van de Nederlandse index met 151 punten.
--------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
van www.arnd.nl

Afbeelding

:evaw:

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:28

Ik heb aardig wat Voltaires gereden, allemaal springen.

Geweldige instelling, maar soms wat heet.
Dat wit door fokken, leek heel afhankelijk te zijn van de moeder Lachen

In mijn profiel staat een paardje wat ik nu rijd, Handy Boy S
een Voltaire x Lucky Boy...

Misschien interessant?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:51

In mijn profiel staan nog 2 foto's van een 3-jarige Voltaire x Nerzeus hengst. Helaas heb ik geen foto's waar hij helemaal op staat. Maar het is een zwarte hengst met geen (of iig heel weinig) wit.

Verder heb ik een tijd een Voltaire x Burggraaf gereden een donker bruin hengstje met ook erg weinig wit. Een kolletje en een wit voetje ofzo.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:11

Incredible??? da's toch met die geverfde witte poot??? Die was nog niet helemaal ingekleurd toen ie geboren werd. Over het algemeen vind ik het wel meevallen met de hoeveelheid wit. Maarja, die moeders kleuren natuurlijk ook mee... Clown

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:03

Wauw, ik ben gek op vossen met veel wit hoor! Net waar de gek van houdt toch....
Wij hebben een keurmerrie van Voltaire x Notaris op stal. Die heeft wel wat wit, maar echt niet overdreven veel. En ook haar veulens niet.
Is trouwens een fantastisch springpaard maar heeft een bloedhekel aan dressuur (heb haar een seizoen gereden toen ze nog jonger was).

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:41

Van Voltaire komen veel koffievossen is me opgevallen!! Finesse van Emile Hendriks was ook een Voltaire en ook een koffievos trouwens...

Mijn merrie heeft in het verleden een hengstveulen (koffievos...) gekregen van Voltaire. Zelf is ze bruin trouwens...

Dat wit kan best van Furioso II afkomen volgens mij.


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 12:00

Klopt, die van mij is ook Koffie en die van Renske Quelhorst met hoeheetieookalweer was ook een koffievosje...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:09

die voltaire van jou is echt een mooi paard hoor ben benieuwd naar de foto's Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:00

Afbeelding

Afbeelding

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:24

Via www.team-nijhof.nl kun je veel over hem vinden.
Ik heb dit jaar de eer gehad om zijn fantastische zoon Concorde te 'ontmoeten'. en verschrikkelijk mooi paard en ik vind hem, vooral qua bouw ook erg op Voltaire lijken!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:06

mijn veulen van ander half jaar oud is ook een verre afstammeling van voltairen hij is echt mooi voltaire dan en mijn veulen ook Knipoog

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:00

Hee,

Wij hebben een tienjarige, bruine merrie van Voltaire met alleen maar een kolletje waar we mee fokken. Ze geeft ook bijna geen wit door aan haar veulens dus.. Ze is heel braaf en erg cool in de kop, hoop dat je wat aan de info hebt?? Ik wil wel een foto op bokt zetten maar weet niet meer precies hoe dat moet, dus als iemand het weet??

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:25

Ik heb een paar jaar geleden met mijn zus kwpn'ers merries verzorgt, die veulens kregen van onder andere Voltaire.
Een veulen van Voltaire x Nilona genaamd Taire had een grote brede bles en een beetje lange witte sokjes. Echt een pracht hengstje, is jammer genoeg verkocht.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 03:10

ik heb wel eens gehoord dat voltaire nogal "strooit' qua afstamming, het ene veulen super, het volgende tien keer niks, en alles er tussenin

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:52

Ik geloof dat het vele wit wat Voltaire doorfokt weer van Furioso komt.
Heb zelf ook een koffievos met veel wit gehad. Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers