Spin vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Spin vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 00:31

Een tijdje geleden heb ik iets heel stoms gedaan. Ik heb de spin getraind met te korte pijpkousen. Resultaat, hij heeft een paar keer flink aangetikt voor op de kogel, en ik mij maar afvragen waar dat wondje toch vandaan kwam Verward

Nu heb ik het door en pak zijn benen helemaal in met de training, maar hij draait rechtsom toch nog steeds veel minder snel dan linksom.
Hij is altijd al wat moeilijker geweest rechts, maar nu zo erg dat ik zelfs een opmerking kreeg van de jury.

Ook laat hij niet altijd even netjes zijn standbeen staan. Hij tolt niet echt maar pakt hem op om hem 10 cm verder weer neer te zetten.

Iemand tips hoe ik hem sneller kan laten draaien rechts en hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat hij zijn spilbeen beter laat staan?

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:38

Mijn paard wil nog wel eens 'in slaap vallen' tijdens het spinnen. Wat ik dan moet doen van Wendy (mijn instructrice): in een vlotte draf een cirkel rijden, die steeds kleiner en kleiner maken. En dan (willekeurig wanneer) 'inhouden' en in de spin draaien. Bonanza wordt zo een stuk vlotter tijdens het spinnen. Hopelijk snap je wat ik bedoel, anders hoor ik het graag. Succes in ieder geval! Lachen

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 02:11

Je paardje associeert spinnen nu met pijn, dus zal hij het niet zo graag meer voor je doen. Ga terug naar je basis en begin met zijn rechter kant. Draai kleine cirkels met hem. Hou hem steeds meer bij je totdat hij in de spin is. Laat hem niet te lang spinnen, zodat hij steeds meer vertrouwen krijgt dat er eigenlijk niks aan de hand is.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:40

PeppySan schreef:
Ook laat hij niet altijd even netjes zijn standbeen staan. Hij tolt niet echt maar pakt hem op om hem 10 cm verder weer neer te zetten.

Iemand tips hoe ik hem sneller kan laten draaien rechts en hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat hij zijn spilbeen beter laat staan?


Door juist NIET te focussen op de snelheid. EERST netjes, daarna pas snelheid erin brengen. Mogelijk gewoon een stapje te hard gegaan. Is geen ramp, stappie terug en daarna weer vooruit.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:53

Weer terug naar de basis. Werk idd vanuit een kleine cirkel naar de spin toe, een paar passen netjes en rustig draaien en vervolgens eruit lopen. Ook kun je hem op een rechte lijn zetten naast de hoefslag en vanuit een stap rechtsomzetten naar een spin. 1/2 cirkel en weer wegstappen vervolgens weer en zo steeds een stukje extra draaien.

Zolang hij het rustig nog niet goed doet, geen snelheid vragen. Pas als hij in een relaxed tempo juist spint, dan kun je weer de snelheid een beetje gaan opvoeren.

Ook kun je als hij zijn achterbeen niet goed laat staan eerst zijwaarts gaan naar rechts, vervolgens langzaam een paar passen spinnen en vervolgens weer verder zijwaarts. De achterhand is het belangrijkste om weg te zetten. Hierdoor wordt de achterhand rechtsom sterker.

Succes!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 14:51

Ik ga met jullie adviezen aan de slag.

Als hij rustig spint gaat het gelukkig wel goed. Maar als hij snelheid moet maken (lees iets sneller dan heel langzaam) wordt het moeilijk.

Heel erg bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:14

Dat betekent waarschijnlijk dat je paard het nog niet zo lekker bevestigd heeft als jij denkt. Als ze het echt goed hebben zitten, dan komt die snelheid ook de andere kant op echt wel goed. Lekker de tijd geven.
Succes!

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:32

Hurnochsnurdie huuuskwuuskwuus
Hurnonochsnurdie Niedur, moerkmoerkmoerk!

ff off topic, Wat betekend dit Sonja??????? merkwaardig onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:36

Hahaha stel je er die kok uit de Muppetshow bij voor die een rubberen kip aan het rondsmijten is, dan weet je precies welk liedje ik bedoel *LOL* *LOL* *LOL*

Heeeeeeel hoogstaand in de orde van de Manamanah! (tutuuudududuuuu) Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:38

Afbeelding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:52

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat izzum!!!! Lovers Haha!