Geslachtsdeel schoonmaken van de ruin...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Geslachtsdeel schoonmaken van de ruin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:47

Ik heb al de zoekfunctie gebruik Haha! maar Timon laat het dus absoluut niet toe. Hij begint te slaan/ te trappen noem maar op, maar hij vind het dus echt niks... Wat moet ik nou doen? Gewoon niet schoonmaken of hem helemaal martelen Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:53

Als je het niet schoonmaakt, gaat het dan niet ontsteken? Sorry, ik heb er verder geen verstand van, ik heb zelf geen ruin Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:55

Tja, ik wet niet of ik nou boeh-boe geroep over me heen ga krijgen, maar ik zeg...niet .

Reden: Simpel, mijn paard laat het absoluut niet toe. Wel spuit ik in de zomer elke dag als ik hem afspuit een keer flink in de koker. Maar verder doe ik er niets aan.
Wat mijn andere paard betreft. niet geprobeerd eigenlijk, maar ook voor hem een flike waterstraal en dat was het.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:58

Yaar schreef:
Als je het niet schoonmaakt, gaat het dan niet ontsteken? Sorry, ik heb er verder geen verstand van, ik heb zelf geen ruin Haha!


Ik heb Sando al 11 jaar en heeft nog nooit ontstekingen gehad.
Ziet er ook niet vies uit. Pluk wel de lange strok`tjes eraf, maar ook dan tilt hij al zijn achterbeen op. Niet met kwade bedoelingen, maar gewoon dat hij het niet fijn vindt...gelijk heeft ie !:D

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:16

bij mijn verzorgpony gebeurt het ook niet! en als ik een keer zover ben dat ik het aandurf dan hangt er niks uit Tong uitsteken
ik vind het vreselijk, bleeghhhh Tong uitsteken ik verzorg m een jaar, heeft nog nooit iets gehad maja..ik moet er toch een keer aan geloven! Schijnheilig
ik denk dat ik van die afwas handschoenen ga kopen Tong uitsteken

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:46

Sando schreef:
Tja, ik wet niet of ik nou boeh-boe geroep over me heen ga krijgen, maar ik zeg...niet .

Reden: Simpel, mijn paard laat het absoluut niet toe. Wel spuit ik in de zomer elke dag als ik hem afspuit een keer flink in de koker. Maar verder doe ik er niets aan.
Wat mijn andere paard betreft. niet geprobeerd eigenlijk, maar ook voor hem een flike waterstraal en dat was het.


Ik doe het ook niet hoor!

Heb er ook nog nooit last van gehad.
In de natuur doen ze het toch ook niet..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:08

Ik probeer het altijd wel, maar meneer wil zijn slungel nooit laten hangen...
met afspuiten spuit ik altijd even goed met de slang in de koker en verder haal ik de vieze stukjes eruit die ik te pakken kan krijgen... heb er verder nog nooit problemen mee gahad..

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:08

Ik doe er ook niks aan; als ie eruit hangt dan wil ik er nog wel eens wat velletjes vanaf trekken Misselijk en idd in de zomer even de slang erin (kan hij trouwens niet zo om lachen Haha! )

My imaginary friend thinks you have serious problems!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:10

Chantal"]
[quote="Sando schreef:
Tja, ik wet niet of ik nou boeh-boe geroep over me heen ga krijgen, maar ik zeg...niet .

Reden: Simpel, mijn paard laat het absoluut niet toe. Wel spuit ik in de zomer elke dag als ik hem afspuit een keer flink in de koker. Maar verder doe ik er niets aan.
Wat mijn andere paard betreft. niet geprobeerd eigenlijk, maar ook voor hem een flike waterstraal en dat was het.


Ik doe het ook niet hoor!

Heb er ook nog nooit last van gehad.
In de natuur doen ze het toch ook niet..
[/quote]
Daar dekken ze Haha!


Ik doe het zelf ook nauwlijks, heel soms als ik de kans krijg.
Mijn bijrijdpaard die dekt minstens 5 dagen in de week (het is wel een ruin!) Bloos!
, dus dan is het niet nodig Bloos!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:10

In de schacht zit allemaal van dat zwarte spul, dit haal ik wel eens in de zoveel tijd weg (Marko vind het niet erg, ik geloof zelfs wel lekker Bloos! )

Verder pluk ik niet aan de vellen, ik denk dat je dan meer kans op ontstekingen krijgt.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:38

Ben het met smiley eens, niet te hard aan de velletjes trekken dan ontstaan wondjes. En miesie niet alle hengsten dekken in de vrije natuur (alleen de leiders).
Een keer per week hangt er bij mijn mannen wel iets uit en indien nodig haal ik de zaagseltjes weg en maak soms de kokerrand schoon. Als ik het voorzichtig doe vinden ze het helemaal niet erg.
In warme landen is het volgens mij belangrijker om de koker goed schoon te houden.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:58

Je kunt er best zoveel mogelijk vanaf blijven, maar af en toe is het wel eens nodig (maar dus niet iedere week, ik doe het zelfs niet iedere maand)
Vroeger vond Greg het ook absoluut niet fijn, dus dan spoten we met een ZACHTE waterstraal in z'n koker. (gebruik geen ijskoud water Haha! )
Tegenwoordig gaat het allemaal een pak beter (hij word ouder en makkelijk) en vind hij het zelfs fijn Bloos! (oude snoeperd *LOL* )
Met babydoekjes ga ik zo ver mogelijk in z'n koker (MET latex handschoenen welliswaar) en veeg ik zoveel mogelijk prut eruit. Daarna gaat er nog een scheut baby-olie achteraan, vettig boeltje maar m'neer is een moeilijke plasser. Ik probeer alles dus zo goed mogelijk "te smeren" Haha!

De eerste keer dat ik dat deed kwam er echt een hoop stinkende prut uit waar je haast van over je nek ging, sinds ik bovenstaande methode toepas heeft hij geen last meer van "nare geurtjes" of een penis die van de drets achteraan in z'n koker zit "vast geplakt" ...


Leuk hé, ruinen Clown

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:36

Loolapelooza schreef:
Met babydoekjes ga ik zo ver mogelijk in z'n koker (MET latex handschoenen welliswaar) en veeg ik zoveel mogelijk prut eruit. Daarna gaat er nog een scheut baby-olie achteraan, vettig boeltje maar m'neer is een moeilijke plasser. Ik probeer alles dus zo goed mogelijk "te smeren" Haha!



Joh, met baby-olie??!! zou dat de 'flora en fauna' in zijn koker niet helemaal verstoren?

Ik mag bij mijn paard er gewoon rustig aan zitten, dus ik maak het eens in de twee weken ongeveer schoon met een spons en met lauw water, maar er blijft wel een vies geurtje hangen. Zou baby-olie dan de oplossing zijn??

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:21

Coby10"]
[quote="Loolapelooza schreef:
Met babydoekjes ga ik zo ver mogelijk in z'n koker (MET latex handschoenen welliswaar) en veeg ik zoveel mogelijk prut eruit. Daarna gaat er nog een scheut baby-olie achteraan, vettig boeltje maar m'neer is een moeilijke plasser. Ik probeer alles dus zo goed mogelijk "te smeren" Haha!



Joh, met baby-olie??!! zou dat de 'flora en fauna' in zijn koker niet helemaal verstoren?
[/quote]

Het lijkt in ieder geval nergens goed voor.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:30

mijn paard is dus wel hartstikke ziek geworden van ontstekingen aan zijn koker en plasbuis!
Bonanza had verleden jaar erge koorts (39,5 zijn normale temp is 37,2)
DA erbij helemaal onderzocht niks te vinden, koortsverlagende spuit gehad en antibiotica, 's avonds weer de koorts omhoog, zo 2 dagen lang, totdat er een andere veearts kwam die niks anders kon bedenken dan zijn koker, spierverslappers gehad, door de koorts ging hij zo goed als onderuit zodat we met 5 mensen hem omhoog aan het houden waren. Ik dacht echt dat dit het einde was!
uiteindelijk bleek er zo veel smeersel aan de zijkant van zijn plasbuis te zitten dat deze was gaan ontsteken, hij plaste wel nog maar het moet erg veel pijn gedaan hebben.
De Da heeft alles uitgebreid schoongemaakt en na een paar uur was Bo weer opgeknapt.
Nou maak ik alles 1 keer in de week schoon, ik weet, ik heb het makkelijk want Bo gaat altijd plassen als hij zijn schone stal ingaat en hij vind het niet erg als ik eraan zit. Maar dat je er nooit iets aan hoeft te doen is niet altijd dus. En het ene paard is het andere niet, de een is schoner als de andere. Maar ik hou het nu heel goed in de gaten.

Z1+1

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:32

Ik zou geen baby-olie voor de koker gebruiken; door de vettigheid blijft alle prut dan volgens mij nog meer aan de piemel plakken Scheve mond !
Over het wel/ niet schoonmaker van de koker, zijn de meningen (ook onder DA´s!!) nogal verdeeld; de een zegt rewgelmatig doen, de andere zegt, dat je er met je fikken af moet blijven Tong uitsteken !
Ik zelf maak Dikke z´n koker schoon, als ik "de geest krijg" Clown ! (Dat is in de 7 jaar dat ik hem nu heb, welgeteld 3 x gebeurd Tong uitsteken !)
Dikke vind het 3 x niks en laat het dan ook niet "zo maar" toe. Ik had de laatste keer nog een potje vetranquil staan en daar heb ik hem wat van gegeven. Ik wil hem daarmee niet direct "ontspannen" noemen, maar hij laat een grote-piemel-wasbeurt dan tenminste wel toe Pling !
(Als ik zie wat voor prut er uit de koker komt Lips are sealed , neem ik mezelf iedere keer voor om hem toch maar vaker schoon te maken!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:36

Regelmatig schoonmaken, maar niet overdrijven. Niks gebruiken, hooguit lauw water.
Een paard moet je overal aan kunnen raken, ook aan z'n edele delen, het zal maar eens nodig zijn, kun je allerlei rommel erin spuiten, alleen maar om zelf niet te verongelukken, duur grapje!
Zoek maar eens op internet, dan kom je wel een aantal "gezellige" verslagen tegen van ruinen die in de problemen zijn gekomen.
Wat zou je er trouwens van vinden als je vriendje z'n edele delen ook nooit schoon maakte?
Dat in de natuur er ook niks aan gebeurt is flauwe kul. Hengsten schachten vaker uit, zeker in kuddeverband, ze steken regelmatig rivieren en zo over, dan wordt de boel ook schoongespoeld en ze gaan er zelfs bewust voor in het water staan. Helaas hebben we hier in NL bijna nergens de mogelijkheid om regelmatig met de paarden in het water te gaan.
Een en ander geldt overigens ook voor merries! Ook daar graag af en toe een doekje door.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:07

er staat bij ons op stal nu een paard met een ontstoken koker, de dierenarts is hem helemaal komen uitwassen met desinfecterend spul. Zij zei dat je het bij sommige paarden wel moet doen en bij sommige ook niet, ligt aan het paard. In principe houden ze het zelf al schoon als ze in- en uitschachten.
Als je het perse wil doen, maximaal 1x per maand absoluut niet vaker, 1x per maand is al veel.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:52

Chantal schreef:
In de natuur doen ze het toch ook niet..


Dat vind ik een flutargument, want in de natuur slaan ze ook geen ijzers onder de hoevenof worden ze bekapt, krijgen ze geen inenting, noem maar op.

Niet dat ik daarmee zeg dat het dus wel moet, maar als je zegt dat het niet hoeft, moet je wel met reële argumenten komen.
Ik doe het eigenlijk niet zo vaak, soms in de zomer als hij eruit hangt bij het afspuiten, dan wrijf ik er heel zachtjes langs en haal er wat viezigheid vanaf, maar niet standaard iedere week of 1 keer per maand ofzo.
Soms gaat er een jaar over heen, voordat ik er weer eens wat aan doe.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 10:02

Hardstikke lief dat jullie allemaal antwoorden, maar ik heb nog niet bepaald het goede antwoord Haha!
Als ik Timon z'n koker wil schoonmaken dan begint hij te slaan enz. maar wat moet ik daar aan doen? Hij schacht hem nooit uit, teminste niet als ik erbij ben Tong uitsteken
En alleen met water schoonmaken?


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:10

alleen met lauwwarm water ja, koud is niet echt lekker.
Probeer hem schoon te maken als er iemand bij is en laat die dan 1 voorbeen optillen, dan wordt slaan wat moeilijker.
Het paard met de ontstoken koker hebben ze gesedeerd maar dat lijkt me wat overdreven.
Als hij echt schoon MOET en hij laat het echt niet toe kan je natuurlijk een praam proberen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:35

Sando schreef:
Ik heb Sando al 11 jaar en heeft nog nooit ontstekingen gehad.
Ziet er ook niet vies uit. Pluk wel de lange strok`tjes eraf, maar ook dan tilt hij al zijn achterbeen op. Niet met kwade bedoelingen, maar gewoon dat hij het niet fijn vindt...gelijk heeft ie !:D


Cinzano zijn piel was ik ook nooit.... wel pluk ik net als jij die velletjes eraf als hij hem net effe buiten heeft hangen, maar meestal trekt hij hem snel weer naar binnen Haha! , zou ik ook doen als ik hem was.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:37

Marieke_456 schreef:
Hardstikke lief dat jullie allemaal antwoorden, maar ik heb nog niet bepaald het goede antwoord Haha!
Als ik Timon z'n koker wil schoonmaken dan begint hij te slaan enz. maar wat moet ik daar aan doen? Hij schacht hem nooit uit, teminste niet als ik erbij ben Tong uitsteken
En alleen met water schoonmaken?



Het paard van een vriendin van mij liet het ook nooit toe.... toen is de veearts geweest en heeft hem plaatselijk verdoofd.... zo voelde hij niet dat je eraan zat maar liet hij hem wel helemaal uithangen door de verdoving.
Zodoende kon ze hem goed wassen.
Dit kan helaas niet te vaak, maar meestal deed ze dit 1 keer per jaar als hij toch zijn enting kreeg.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:12

Mijn hengst vind het juist fijn dat ik aan z'n magic stick zit te rommelen Haha! De ruin mag ik wel, maar leuk vind ie het niet. Bij hem zijn het ook drogere vellen terwijl het bij m'n hengst "prut" is Verward De shet heb ik nog niet bekeken "downtown". Beetje laag ook Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:47

ik doe alleen de spuit erin zetten als ik hem afspuit(alleen in de zomer)
meer doe ik er nie aan.. hij laat hem er wel vaak genoeg uithangen en zit danook vol velletjes.. maar zodra ik eraan wil zitten trektie um snel naar binnen Haha!
ik laat het verders gewoon zo zitten.. pas als hij echt veel velletjes die keihard zijn dan ga ik eens zien hoe ik da ga doen:D
hij trapt overigens noot als ik eraan zit..

een vriendin van mij.. pff daar wor je helemaal ziek van.. die denkt dat dat ding helemaal moet glanzen enzo.. die maakt hem zo ongeveer 1 keer per week helemaal schoon met olidoekies enzo.. er zit geen velletje op bij hem.. valt nog mee datienie ontstoken is..

nouw da doekmun paard echtnie aan.. misschien dak binnenkort ook de poging waag tot in de koker komen Haha!

maar verders hou ik het gewoon bij afspuiten

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers