paard blijft liggen in stal (teken van vertrouwen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

paard blijft liggen in stal (teken van vertrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:39

als je paard blijft ligen als je in de stal komt is dit dan een teken van vertrouwen??
zal je paard het ook bij iedereen toelaten
af vaak alleen bij de eigenaar?

misschien wat stomme vragen hoor
maar ik vraag het me gewoon af
omdat mijn paard altijd lekker blijft ligen als ik ze stal binnen kom.
dan ga ik bij hem zitten en legt ie zijn hoofd op me schoot enzo.
en ik poets hem dan ook gewoon als ie ligt Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:31

Ik denk het wel. Maar je hebt ook uitzonderingen hoor. Dennis is gewoon te lui om op te staan. Zelfs als er een wild vreemde z'n stal binnen zou komen zou hij blijven liggen, dan heeft het dus weinig met vertouwen te maken.
Maar bij de meeste paarden wel. De meeste paarden blijven of nooit, of bij maar een paar mensen liggen.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:08

Hi Vrolijk,

Leuk is dat he, als ze blijven liggen. Het geeft toch het gevoel dat je paardje je vertrouwd. Die van mij bleef ook altijd liggen, maar alleen als het om mij of mn zusje ging, anders wist ie niet hoe snel ie op moest staan. Niet nuttig ofzo, maar wel heeel erg schattig.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:34

ik zag macho een keer liggen toen ik bij hem bleef slapen OK dan! was egt cool.. ma we wilden een foto maken ma door het licht sprong hij op.. jammer Scheve mond maar als hij rolt en ik loop langs blijftie wel liggen Schijnheilig dus eigenlijk eeen beetje hetzelfde.

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:00

Ik weet het niet, maar toen Timon nog niet kon liggen op comando lag hij in de stal en toen ging ik ernaast zitten en toen ging hij uit zichzelf plat liggen met zijn hoofd op mijn schoot, vet sweet vond ik dat! Nu is het normaal Tong uitsteken

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:08

Ja, dat is een teken van vertrouwen.
Net zoals rollen aan een touw (had ik ergens zien staan Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:55

Meer een teken van zich op zijn gemak voelen. Mijn paard ligt vrij veel en snel. Op de nieuwe stal, lag ze ook snel hele nachten. Betekent dat ze zich gewoon thuis, veilig, en op haar gemak voelt. Verder hangt het van het soort paard af, en de situatie af, of hij blijft liggen op opspringt.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:43

Mijn veulentje van nu 16 jaar blijft ook altijd liggen als ik de stal binennkom, ik kan dan zelfs op haar rug gaan zitten ( ik kan dat ook in de wei-bewijs staat op video!) Mijn andere paard (die ik toch ook al 19 jaar heb) staat wel op (meestal).

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:00

Lijkt mij ook..een teken van vertrouwen. bij die van mij kan ik er zo bij gaan liggen. Dat vind ik toch zo schattig van haar. ik heb zelf een keer gehad dat Matti in de wei lag en ik op haar rug ben gaan zitten. Toen stond ze op met mij op haar rug. Dat is toch wel zo'n machtig gevoel..

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:30

Meestal staan paarden het toe als ze je vertrouwen, maar een enkele keer zijn ze dus idd te lui om op te staan Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:37

Oscar blijft ook altijd liggen als ik kom. Ik vraag me af of het wel alleen vertrouwen is, het kan ook maar zo luigheid zijn. Foxy blijft niet liggen, die komt meteen in de benen. Rollen doen ze trouwens wel alletwee als ik er bij ben.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:51

ik heb loulou een keer liggend opgezadeld Haha!

ze lag in de bak,dus ik ff aaien.
naja toen maar vast begonnen met poetsen..
hoofdstel in..
zadel vast gepakt..
maar mevrouw bleef nog steeds liggen!
hoezo lui!!!

toen heb ik der toch maar overeind gejaagd. want je krijgt de singel zo moeilijk onder die buik door als ze ligt Haha!
ik kan er trouwens ook gewoon op gaan zitten als ze ligt

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:47

Afbeelding

Afbeelding

mijn 3 jarige draak blijft ook wel liggen Lachen
Maar in de stal ligt ie eigenlijk nooit Verward

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 07:15

als ik het zo lees
denk ik dat het bij mij face off een groot deel luiheid is Haha!
maar ook een deel van vertrouwen anders blijft ie niet liggen
want een paard wat ligt is altijd zwakker.

Maar mijn paard is ook niet zo argwaanend dus denk dat iedereen dat wel bij hem kan doen.
ga dat is toch eens proberen ben wel nieuwschierig
lijkt me leuker als hij alleen blijft liggen bij mij Tong uitsteken
weinig hoop *LOL*

machie: leuke foto's zeg
face off ligt nooit in de bak alleen maar in stal
maar ja dat komt ook omdat ik een vies paard heb hij rolt graag in de poep *LOL*
misschien is jou paard wat schooner Knipoog

rollen is bij face ook niet echt een probleem
volgends mij had hij het niet eens een dag volgehouden in de wildernis *LOL*
veel ste veel vertrouwen Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:38

Mijn paard is ook eenechte luie dweil (net als zijn baasje Haha! ). Die kan het presteren om me aan te kijken als hij ligt te doezelen. Vervolgens klik ik het touw aan zijn halster, doet hij zijn ogen dicht en gaat liggen snurken. Net alsof hij doet of hij slaapt omdat hij niet mee wil. En dankijkt hij af en toe door een spleetje van zijn ogen om me in de gaten te houden.
Afbeelding
Dit is mijn luipaard Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:42

Mijn merrie gaat altijd staan als ik de box inkom.
Mijn veulen kan ik liggend haar wormenkuur toedienen, en ze blijft ook liggen als ik gewoon de box inkom....
Het ontroerd me wel als ze zoveel vertrouwen laten zien...

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:31

denk dat het wel iets van vertrouwen is ja maar niet altijd idd. Tong uitsteken

Afbeelding
dit is een manege knol en echt IEDEREEN kan er bij wijze van spreken naast gaan liggen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:42

Evy schreef:
Ja, dat is een teken van vertrouwen.
Net zoals rollen aan een touw (had ik ergens zien staan Knipoog)


Is dat zo? Volgens mij reageren paarden gewoon op zand onder hun hoeven, ongeacht wie er aan het touw staat. Tong uitsteken

Retje doet dat regelmatig, hier na de wedstrijd in Wittelte:

Afbeelding

en ik heb er ook nog een paar van de vakantie, in de Weerterbergen (kan ik zo snel niet vinden).

Ik heb Ret nog nooit in z'n stal zien liggen. Volgens de stalhouder doet-ie het wel, 's avonds laat rond 11 uur als de lichten uit gaan ligt vaak een hele rij paarden te tukken, waaronder Retje. En ik zie ook regelmatig stro-afdrukken in z'n haar.

Wel ligt-ie in de paddock, vooral als het zonnetje lekker schijnt (in de wei heeft hij het altijd te druk met eten). Zal eens proberen of ik dan bij hem kan gaan zitten, meestal sta ik gewoon genietend toe te kijken.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:01

Mijn paard zie ik haast nooit liggen in stal, maar als hij toevallig ligt als je aankomt blijft hij gewoon liggen hoor. Dat is trouwens ongeacht wie het is.
Hij staat juist eerder op bij mij omdat hij mij wil begroeten (nou vrouwjte waar blijft al dat lekkers Tong uitsteken )

Enuh, rollen zodra hij zand ziet doet hij ook bij iedereen, wie er ook aan het touwtje staat. Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:08

haHA, Lois rolt ook altijd zo lekker aan het touw. Als we door het bos wandelen over het zandpad zie ik altijd al zijn bovenlip gaan hangen. 5 seconden later ligt meneer te rollen op het pad Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:34

Evy schreef:
Ja, dat is een teken van vertrouwen.
Net zoals rollen aan een touw (had ik ergens zien staan Knipoog)

Bij sommige paarden is het meer een teken van een gebrek aan respect Haha! Cool

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:44

Bij Nappie kan je gewoon erbij gaan zitten als hij ligt Ook op stal blijft hij liggen, niet bij iedereen maar wel bij bekenden. Ook rolt hij gewoon als ik hem aan een halstertouw heb, vind ie allemaal geen probleem. Tegenwoordig kan ik zelfs bovenop hem gaan zitten als hij ligt in de paddock Haha!

Van de zomer was helemaal mooi, toen was Nappie gaan liggen en ben ik bovenop hem gaan zitten. Lunatic de merrie van een vriendin stond eerst een beetje te kijken naar ons en vervolgens ging ze pal naast Nappie erbij liggen echt zooooo lief Lovers

Afbeelding
Afbeelding