Fokkers zoeken ruiters.............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:59

Pipo"]
De meeste fokkers komen niet op het internet, je zult daar echt een ander medium voor moeten vinden.
[/quote]

[quote="Pipo schreef:
Aimee en ondergetekende gaan dit weekend brainstormen om te kijken hoe dit in te kleden. BIjv. een site waar fokkers zich kunnen inschrijven ( behalve de fokker van sprintje en saluut Haha!) en waar ruiters zich ook kunnen inschrijven.


Gezien de tweede quote, wat doe je dan met het eerste probleem?? Dan zou een gedeelte in een vak-specifiek tijdschrift meer uitkomst bieden, maar deze zijn er al.
Als je via internet aanbiedt, kun je daar natuurlijk wel adverteren, genoeg "bladen" die de fokker op de mat krijgt en zo meer naamsbekendheid krijgen voor je site..
Om de site op gang te krijgen kun je iets doen in de trand van de eerste 10 fokkers die zich aanmelden gratis, hierna bemiddelingskosten van ???? euro. En mocht er succes zijn, dan volgt de mond op mond reclame van fokkers vanzelf, want er wordt genoeg gekletst op allerlei "fokker-bijeenkomsten"!
En doordat je een (kleine) bijdrage vraagt voor de mensen die zoeken, filter je de serieuze personen er sowiso al meer uit (penny meisjes zullen dat niet zo gauw doen, die zoeken meer de gratis adverteer sites).

Op deze manier ben je alleen "bemiddelaar" via een site, het bij elkaar brengen van mensen.. Wanneer je meer invloed wil hebben in de keuze van welke personen voor welke fokkers, zou je een andere manier moeten vinden, want dmv iets getypt over het internet, kun je nog niet zoveel zeggen. Dan zou je een soort "uitzendbureau" voor fokkers/ruiters op moeten zetten. Maar dan ligt er wel een grotere verantwoordelijkheid bij jou..

Al met al is het idee goed, en denk ik dat er best wel wat annimo voor is, alleen de (verantwoordelijke) manier waarop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:02

Het aanbieden van paarden gaat prima via het internet, vele ruiters of potentiele ruiters zitten wel op het internet. Het aanbieden van ruiters zal inderdaad niet snel via het net gebeuren. Maar ik heb goede hoop dat er steeds meer fokkers het net weten te vinden.

Overigens, het is een idee............of het uitgevoerd word is helemaal niet zeker.............er moet ook tijd voor zijn, en daar heb ik nog weleens gebrek aan.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:06

Qua concept zou je aan een aantal categorieen kunnen denken, bijv. A: Eigenaar zoekt iemand om alleen te rijden. B; eigenaar zoekt iemand om te rijden en te wedstrijden:B(BL)Eigenaar zoekt iemand die B/L niveau aan kan. B(M/Z) Eigenaar zoekt iemand enz. enz.
Jullie praten iets teveel over fokkers, gewoon algemener maken naar eigenaren(dat kunnen ook fokkers zijn)
Verder lees ik dat je bij bemiddeling verantwoordelijk zou zijn als je er geld voor vraagt. Nonsens, je kunt koppelen en er bijv. een 100 euro voor vragen, maar als de match gemaakt is ben je niet meer verantwoordelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:08

Excuseme schreef:
Verder lees ik dat je bij bemiddeling verantwoordelijk zou zijn als je er geld voor vraagt. Nonsens, je kunt koppelen en er bijv. een 100 euro voor vragen, maar als de match gemaakt is ben je niet meer verantwoordelijk.



Dat bedoelde ik ook te zeggen, maar omschreef het wat ......

Inderdaad zou dat een goed stappenplan kunnen zijn. Ik denk zeker dat er een markt voor is! En inderdaad is dat een bedrag, die neem ik aan een eigenaar wel over heeft voor een goede match!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:13

Pipo"]
[quote="Excuseme schreef:
Verder lees ik dat je bij bemiddeling verantwoordelijk zou zijn als je er geld voor vraagt. Nonsens, je kunt koppelen en er bijv. een 100 euro voor vragen, maar als de match gemaakt is ben je niet meer verantwoordelijk.



Dat bedoelde ik ook te zeggen, maar omschreef het wat ......

Inderdaad zou dat een goed stappenplan kunnen zijn. Ik denk zeker dat er een markt voor is! En inderdaad is dat een bedrag, die neem ik aan een eigenaar wel over heeft voor een goede match!
[/quote]

Voor degene die ik nu heb zou ik wel 1000 euro hebben gegeven. de vorige heeft me veel geld gekost. Dat brengt me op een punt, je zou veel meer geld kunnen vragen als je de kandidaat ruiters een soort test laat afleggen, of ze kunnen sturen, ambitie en vooral weten ze van aanpakken. er lopen veel madammetjes rond, die zondags wel op een paard arrogant de proefjes willen rijden, maar doordeweeks te beroerd zijn om een stal te mesten. Als je dat weet te selecteren, ben je voor een grote groep eigenaren interessant.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:23

Het aanbieden van paarden gaat prima ja, maar dan moeten de fokkers dus eerst het net op en de website nog vinden ook. (kosten van reclame??)

Misschien voor fokkers (oke eigenaren) gratis laten aanbieden/adverteren, maar de zoekende ruiter laten betalen voor het plaatsen van een advertentie (voor al genoemde redenen van serieuze doordachte reacties). En dan na een match (proefperiode?) een bemiddelingsbedrag vragen?
Al zou ik met dat laatste toch oppassen, misschien schrikt het ze af en zoeken goedkopere manieren (advertenties plaatsen ergens anders)..

Als ik ook geen tijd tekort had, had ik allang gezocht naar een eigenaar/fokker Knipoog

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:26

Excuseme, dat gaat dan niet meer via het internet, maar zou je een soort "uitzendbureau" moeten opzetten (waar veeel meer tijd in komt te zitten dan een website). En dan nog niet eens alleen een intake gesprek (al zouden referenties al een begin zijn), maar dus ook een "test" (wat denk ik niet geheel rendabel is om te doen)..

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:37

MacavityL schreef:
Excuseme, dat gaat dan niet meer via het internet, maar zou je een soort "uitzendbureau" moeten opzetten (waar veeel meer tijd in komt te zitten dan een website). En dan nog niet eens alleen een intake gesprek (al zouden referenties al een begin zijn), maar dus ook een "test" (wat denk ik niet geheel rendabel is om te doen)..


Ja, dat is een conceptuele keuze die je vooraf maakt. Of een doorstuurkantoortje van tel.nummers zijn, of een full-service bureau dat echt de goede, passende match maakt. Met name als het gaat om ambitie van beide kanten moet er een match zijn. de gepasioneerde, ambitieuze ruiter heeft niets aan een eigenaar, die zegt, een keer in de maand concours vind ik wel genoeg en vice versa ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:17

Kijk als je over bedragen gaat praten van 1000 euro, dan kan ik dat gewoon bij mij op het buro onderbrengen. Dan ben ik ook gelijk gecertificeerd!!!

En mijn werkgever ( bijna werkgever) die vind het best, als het maar geld opbrengt!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:20

Met wat ik nu weet, had ik er 1000 voor over gehad. Dat had ik zeker niet betaald bij de eerste kennismaking.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:22

Wow 1000 euro tjakkaa, dan was ik heel erg blij geweest hahaha.
Maar ja helaas gaat dat hier niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:26

1000 euro is anders knap weinig voor een Fee. Gisteren nog het 10voudige binnengehaald voor een secretaresse.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:34

hou je er zelf ook nog wat van over?? Zou fijn zijn! Knipoog

maar als je als fokker/eigenaar al zoveel te besteden hebt om de juiste persoon te vinden (1000 of wie weet meer zoals pipo suggereert), waarom neem je dan niet meteen een GP ruiter? waarom dan nog kiezen voor een "gewone, leuk sturende ruiter". Het ging er toch om dat het ook voor de fokker/eigenaar meer betaalbaar werd?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:36

1000 euro is anders beter dan minstens elke week bagger over je heen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:38

Dat tienvoudige is wel bedrijfsmatig, heel ander verhaal en gaat niet op voor dit soort projecten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:40

MacavityL schreef:
hou je er zelf ook nog wat van over?? Zou fijn zijn! Knipoog

maar als je als fokker/eigenaar al zoveel te besteden hebt om de juiste persoon te vinden (1000 of wie weet meer zoals pipo suggereert), waarom neem je dan niet meteen een GP ruiter? waarom dan nog kiezen voor een "gewone, leuk sturende ruiter". Het ging er toch om dat het ook voor de fokker/eigenaar meer betaalbaar werd?



Klopt dan kies je voor een prof, waar je duidelijke afspraken mee kan maken waar je verhaal op kan halen als het verkeerd gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:08

Bij mij in de regio zijn er ook vel fokker die ruiters zoeken en aan de andere kant zijn er heel veel ruiters die paarden zoeken. Toch is dat niet te matchen.
Ruiters die zich aanbieden hebben vaak te weinig in huis om [jonge] paarden te rijden. De ruiters die daar wel de capaciteiten voor hebben hebben of zelf een fijn paard en geen tijd/behoefte aan een ander paard er bij of zijn meer prof ingestelde ruiters en vragen er geld voor of er is geen interesse voor de paarden die de fokkers aanbieden.
Mensen die de capaciteit en ambitie hebben om dergelijke paarden te rijden vinden zelf hun weg wel in die wereld.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:38

Jippie schreef:
Bij mij in de regio zijn er ook vel fokker die ruiters zoeken en aan de andere kant zijn er heel veel ruiters die paarden zoeken. Toch is dat niet te matchen.
Ruiters die zich aanbieden hebben vaak te weinig in huis om [jonge] paarden te rijden. De ruiters die daar wel de capaciteiten voor hebben hebben of zelf een fijn paard en geen tijd/behoefte aan een ander paard er bij of zijn meer prof ingestelde ruiters en vragen er geld voor of er is geen interesse voor de paarden die de fokkers aanbieden.
Mensen die de capaciteit en ambitie hebben om dergelijke paarden te rijden vinden zelf hun weg wel in die wereld.


Dat betekent o.a. dat je als eigenaar zowel paard, maar ook de ruiter moet opbouwen. Hem/haar facilteren met goede instructie, wekelijkse concoursgang en vooral afspraken nakomen. En met name in dat laatste wil het 'Paardenvolk" nog wel eens tekort schieten.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:12

Alle vormen van samenwerking tussen fokker en ruiter zijn gedoemd te mislukken.

Reden: verschillende doelen en het financiele plaatje.


Een paard laten rijden kost klauwen met geld (al helemaal als je het dier niet zelf op stal kunt houden)

Ik heb uit pure luxe een jaar mijn beste paard laten rijden door een écht goede amazone. Het paard stond bij me thuis en ze mocht er alles mee winnen wat ze kon. Ik zou hem in principe niet verkopen én ze beurde ook nog een flink maandelijks bedrag (zwart). Daarnaast reed ze ook nog twee jonge 3e bez hengsten. Topmateriaal dus.

Kwam ze na een jaar met succes toch nog aan met aanvullende eisen.
De jonge dieren wilde ze niet meer rijden. Dat ene ZZ paard wel.
Dat bedoel ik maar. Daar word je ontzettend flauw van.

.........en uiteindelijk rijdt de baas zelf toch bijna net zo goed?
Hou ik ook nog een leuk zakcentje over.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:45

CGJ12 schreef:

Kwam ze na een jaar met succes toch nog aan met aanvullende eisen.
De jonge dieren wilde ze niet meer rijden. Dat ene ZZ paard wel.
Dat bedoel ik maar. Daar word je ontzettend flauw van.


Ja dat kan ik me voorstellen, maar van haar kant ook, zij heeft de keuze uit genoeg paarden en ze kiest natuurlijk de paarden die ze het leukst vindt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:54

Maar niet als je een overeenkomst hebt.
Daar heb je tenslotte mee ingestemd.

Ik besluit toch ook niet om het paard TOCH te verkopen?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:01

Als je een rechtsgeldige overeenkomst hebt mag het idd niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:09

Je moet niet vergeten dat zowel ruiters als eigenaren groeien.
Het is een vrij harde wereld.

Toen ik echt nog veel reed, kwamen de aanbiedingen aangewaaid, zelfs van mensen die ik niet eens kende.
Bv dit verhaal
[VMR] Wat zou jij doen?
Ik was toen 17 en heb er een hele leuke tijd gehad op de eigenaar zelf na.
Ik ben er gestopt omdat ik ziek was en niet met de eigenaar door 1 deur kon. Later bleek dat ik Pfeifer had gekregen.
Tijdens mijn ziekte stond er ineens een vrouw voor mijn deur die ook helemaal niet kende. Ze heeft een half jaar gewacht tot ik beter was.
Ik ben daar begonnen op een jonge pony, die te koop stond omdat hij paard had moeten worden.
Deze vrouw had toen een ruiter met eigen stal, die af en toe eens een paard voor haar kwam rijden. De ruiter dressuurde en sprong in de klasse Z. Die koste dus wel geld. Op een gegeven moment reden zij en ik samen in de rijbak en hadden we geruild van paard. De eigenaresse kwam net langs gereden op het moment dat dat meisje die pony aan het aframmelen was. Eigenaar boos en haar weggestuurd. Ze vroeg mij of ik niet dat paard erbij wilde rijden, want ze had gezien dat ik ook met dat paard over weg kon. Oke is goed.
Niet veel later kreeg ik er nog een paard bij enz.
Zo ontzettend veel leer je daar weer van.
Omdat ik zelf een aantal problemen had heb ik helaas na 5 jaar moeten stoppen en mijn paarden over moeten geven aan een andere ruiter.
Een jaar later word ik gebeld door de eigenaresse of ik niet alstublieft weer wilde komen rijden omdat het slecht ging met de paarden. Dat is nu een iets langer dan een half jaar geleden.
Die ruiter die het van mij over had genomen had ze toch echt zelf gevraagd, maar bleek van het type snuk en pluk werk, en dat gaat niet samen met goede sportpaarden. Daarnaast geeft ze geen donder om verzorging. Nu kon ik dus zo weer die paarden overnemen en heb dat ook een aantal weken gedaan, maar ik kan er niks mee. Het leverd geen drol op en ik heb nog eigen paarden die ik moet verzorgen naast het feit dat ik ook nog een baan heb en een ziekte. Dus werd afgesproken dat ik voorlopig les kom geven 3 keer in de week, en dat de ruiter de kans krijgt tot het einde van dit jaar.
Door deze ruiter heeft ze inmiddels een van haar jonge paarden verkocht omdat ze doodsbang was dat die ook verpieterd werd en heeft ze er een op stal zijn die zijn vrolijkheid kwijt is en elke keer iets mankeerd, en nu dus bv stok kreupel is. De trots van stal zal ze nooit mogen rijden.
De eigenaresse kan niemand anders vinden en heeft graag dat ik het over neem, maar daar wil ik nog niet aan denken. En de ruiter zal moeten gaan stoppen.
Het is een keiharde wereld, maar zo gaat dat nu eenmaal.
Ider eigen persoontje gaat vroeg of laat toch weer een andere uitdaging aan. En ieder eigen persoontje heeft een eigen mening over paarden en daar moet maar net een goede match met een paarden houder mee te vinden zijn.
De paardenwereld zit gewoon niet zo makkelijk in elkaar.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:18

holly schreef:
De paardenwereld zit gewoon niet zo makkelijk in elkaar.


Dat komt omdat het over paarden gaat en niet over b.v. fietsen

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:56

Ik bedoel eigenlijk, dat het in de paardenbranche nooit vast staat hoe het zal lopen.
Neem bv iemand die een leuk verzorgpaard heeft gevonden. Is heerlijk daarmee aan de slag en dan plots komt er iemand die vraagt of men niet zijn twee paarden komt rijden, waar ook wedstrijden mee gereden mogen worden.
Tja daar sta je dan als paarden houder, want de meeste pakken deze kans met beide handen aan en zijn van de een op de andere dag vertrokken naar die nieuwe uitdaging.
Of anders om. Je bent ruiter maar de paardenhouder ziet er toch niet zoveel in als gehoopt. Dan plots staat daar een andere ruiter en ben jij niet meer nodig.
Keihard maar zo gaat het.