Ontstoken tandvlees... en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ontstoken tandvlees... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 21:53

Heb dus links onder bij mijn kiezen heerlijk ontstoken tandvlees. Poets nu al met parodontax Misselijk (sinds vandaag) maar wat kan ik nog meer doen? Tis niet zo dat het gruwelijk veel zeer doet, maar echt lekker is het ook niet


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:19

veel spoelen na t eten....dat j mond altijd schoon is.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:52

Q 10 is goed tegen bloedend tandvlees. En ik zou ook vitamine C slikken. Onstoken tandvlees duidt meestal op weerstandsvermindering.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 23:48

Q10? Wat is dat?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:50

poetsen Tong uitsteken
ook al doet het pijn..ik heb soms van dat hele rode tandvlees zeg maar..
is dat ook ontstoken?
nouja iig, toen ging de ortho maar ff poetsen...heel hard en lang *au* maar het gaat wel over erdoor *LOL*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:53

Ik moet altijd met Zendium poetsen van mijn tandarts...ik heb namelijk best snel ontstoken tandvlees. Goed poetsen ook al doet het pijn. Niet te hard drukken met je borstel. Dan moet het zelf overgaan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 23:58

zendium is voor gevoelige tanden, parodontax is juist voor ontstoken tandvlees.
Maarja, elke tandarts heeft zijn eigen merk, mijn huidige heeft overal zendium dingen hangen, mijn vorige elmex Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:00

Spoelen met hydrosofisch zout dacht ik! Lachen Knipoog


loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 00:06

gewoon goed poetsen, ook als het pijn doet. verder weet ik het eigenlijk ook niet..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:26

Avanti schreef:
Spoelen met hydrosofisch zout dacht ik! Lachen Knipoog


Kopje water met een theelepel keukenzout en daarmee spoelen, maar volgens mij doe je dit juist ter voorkoming van ontstoken tandvlees. Je kunt het proberen, misschien dat het nu ok helpt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:47

Tegen ontstoken tandvlees helpt een bezoekje aan de mondhygieniste, Haha!
Verder regelmatig stokeren, liever niet flossen, daar druk je de etenresten nog dieper mee het tandvlees in.
Verwissel je regelmatig van tandenborstel? Misschien moet je een andere hardheid nemen. En hoeveel druk zet jij op de borstel? Heb je een elektrische tandenborstel, of een gewone? Hoeveel druk zet je erop?

Je suis Charlie.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 10:09

Cassidy schreef:
Tegen ontstoken tandvlees helpt een bezoekje aan de mondhygieniste, Haha!
ga ik maandag heen Haha!
Verder regelmatig stokeren, liever niet flossen, daar druk je de etenresten nog dieper mee het tandvlees in.
Verwissel je regelmatig van tandenborstel? Misschien moet je een andere hardheid nemen. En hoeveel druk zet jij op de borstel? Heb je een elektrische tandenborstel, of een gewone? Hoeveel druk zet je erop?


Niet flossen? En mijn vorige tandarts zei altijd dat ik juist moest flossen. Heb net een nieuwe tandenborstel, heb elektrisch en gewoon (gewone ligt onder de douche, aangezien voorheen erg vaak gewoon vergat om te poetsen).
De gewone is medium. Een zachte heb ik niks aan, en een harde doet zeer.
Verder ros ik er aardig doorheen hoor Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:42

Lautjuh123 schreef:
poetsen Tong uitsteken
ook al doet het pijn..ik heb soms van dat hele rode tandvlees zeg maar..
is dat ook ontstoken?
nouja iig, toen ging de ortho maar ff poetsen...heel hard en lang *au* maar het gaat wel over erdoor *LOL*


helemaal waar!! Echt doen, dat is het beste. En sowieso altijd goed poetsen. Dat scheelt veel geld en problemen later

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:05

Bij de drogist kun je Bocasan kopen, dat is een doosje met tien zakjes poeder. Zakje oplossen in een half kopje lauw water, en daarmee heel goed spoelen. Het is ontzettend goor, maar werkt uitstekend. Het ontsmet en laat de ontsteking stoppen. Het is een produkt van Oral-B.

Overigens kun je natuurlijk ook gewoon met kamillethee spoelen, een oud en beproefd huismiddeltje.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:28

Ik ben zelf een rampgeval wat betreft ontstoken tandvlees. Ik gebruik ook altijd die vieze tandpasta maar wel in combinatie met van die borsteltjes voor tussen je tanden. Flossen alleen is niet genoeg omdat het bij mij vooral tussen de tanden vandaan komt en je met je draadje niet alles mee kunt pakken (tip van de mondhygieniste). In het begin bloedt het gruwelijk en doet het heel erg pijn maar na 3 weken dagelijks martelen merk je dat het niet meer bloedt en de rode kleur weg is. Ik moet het eigenlijk dagelijks doen maar vanwege luiheid doe ik het nu om de 2 dagen en het blijft goed. Vitaminezooitjes enzo hielpen ook niet bij mij. Alleen die klere "interdentale borsteltjes" Boos! . Ze verkopen ze bij de trekpleister of kruidvat.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:12

Ok, aangezien ik als tandartsassistente heb gewerkt moet ik je het volgende advies geven:

Tandan stoken, ook al doet het zeer en gaat het bloeden, je zal zien dat het naarmate je het langer doet vanzelf minder wordt. Dit moet je in ieder geval 1x per dag doen en eigenlijk altijd, ook al heb je geen last van je tandvlees.

Spoelen heeft weinig zin, het spul komt niet onder je tandvlees en daar moet je juist wezen. Flossen is wél goed, maar eerst stoken. Flossen is om de plaatsen waar je tanden en kiezen tegen elkaar aan zitten schoon te maken, stoken is voor de driehoekvormige ruimte eronder.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:22

Toch mag ik ook niet flossen van m'n tandarts. Hij zegt dat ik daarmee het glazuur tussen m'n tanden beschadigd heb. Is erg smerig als je het altijd gewend bent geweest, je voelt je een stuk minder fris zonder flossen. Heeft lang geduurd voor ik er aan gewend was. Mijn tanden staan te strak op elkaar om te stoken, dat past er niet tussen Verward Ik mag alleen maar poetsen en spoelen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:50

Idd met kamillethee spoelen.
En veel fruit eten met vitamine C erin (sinaasappel enzo).

Paradontax is idd super goor Misselijk

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 14:04

Als je niet kan/mag flossen/stoken is het in ieder geval heel belangrijk om je tandvlees mee te poetsen én je tong.

aqua

Berichten: 239
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 19:50

als je ontstoken tandvlees hebt kan het ook weg gesneden worden...dat doet egt niet pijn, dan krijg je een verdoving hoor!

<>-,,.;-: LENNY :;'',.-..><

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:51

Wat dacht je van stoken en heb je al een electrische tandenborstel?

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:57

Spoelen met zout water helpt goed.
Bekertje water,daarin een bodempje zout.
Roeren tot het oplost en dan goed gorchelen (hoe schrijf je dat woord nou weer?!) en spoelen.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:49

stef schreef:
Q10? Wat is dat?


Co-enzym Q10 is een vetoplosbare substantie die een unieke rol speelt in de elektronentransportketen. ATP is de belangrijkste energieleverancier van het lichaam. Co-enzym Q10 helpt bij het regenereren van verbruikt ATP, met name in cellen die veel energie behoeven zoals hart-, spier- en levercellen. Daarnaast is co-enzym Q10 ook een sterke antioxidant. Co-enzym Q10 kan in het lichaam worden aangemaakt uit het aminozuur tyrosine, niettemin is de eigen productie vaak te weinig voor optimaal functioneren.

Indicaties: parodontitis tandvleesontstekingen immuunzwakte spierdystrofie, etc.

Zo, nu wat wijzer? Haha!

Het is een goede oppepper en helpt tegen tandvleesontsteking Knipoog

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:13

Blijven doorpoetsen .... ook al doet het inderdaad zeer ... Ik heb het ook weleens .... en even opletten of je TE hard poetst, want daar wil het ook nog weleens door komen ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:14

Gewoon poetsen, gaat vanzelf wel weer over Lachen
Ik heb er heel vaak last van (gevoelig tandvlees)

gewoon geen onderschrift :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Blue_flower, idion, Kimmie25501, manonnevot, MyWishMax, Pieke_Gwen, roekes, TheNovelist, TurboDi, Zoe_97 en 143 bezoekers