Zenuwe voor een wedstrijd...wat doen jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Zenuwe voor een wedstrijd...wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 22:39

Ik heb zaterdag A.S. mijn eerste wedstrijd. Ik heb super geoefend, alleen ben ik verschrikkelijk zenuwachtig... NIET NORMAAL ik denk alleen nog maar aan zaterdag en bedenk me wat er allemaal fout kan gaan.
Wat doen jullie om jullie zenuwen te onderdrukken??? Hebben jullie uberhoubt last van zenuwe.... Tell me!


jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:11

ik ben ook zenuwachtig voor wedstrijden. Ik probeer mezelf voor te houden dat het maar een wedstrijd is en dat het niet van levensbelang is, of het nou goed of slecht gaat, je doet het voor de lol. En dat zeg ik misschien wel 100 keer tegen mezelf

Z1+1

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 07:39

Ook ik heb er last van. De laatste tijd wel wat minder. Misschien kun je eens homeopatische druppels proberen. Doe ik ook weleens.. Moet je wel van tevoren mee beginnen.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:10

ik heb de 25e ook me eerste ibop-test met me merrie en ik ben ook zo zenuwachtig als ik weet niet wat Haha! ik weet eigenlijk niej wat ze gaat doen. ik heb wel vaker onderling gestart, maar toen had ik er niej zo veel last van, alleen met de prijsuitreiking ging me hart wat sneller bonken Tong uitsteken

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:12

Als je je goed hebt voorbereid kun je verder alleen je best nog maar doen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:13

Ik ben ook zenuwachtig, maar hoe meer wedstrijden ik rijd, hoe minder t wordt.
Ik zorg dat ik ruim op tijd ben zodat ik niet hoef te haasten, want dat scheelt.

mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:42

ik ben altijd zenuwachtig, de dag voordat de wedstrijd is vooral, de dag van de wedstrijd is het dan al veell minder.

judith661
Berichten: 135
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hendrik ido ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:54

Het klinkt raar maar de zenuwen die je van te voren hebt vallen vaak een deel van je af als je op je paard zit:) dat heb ik in elk geval. Wat wel handig is neem ruim de tijd voor het losrijden, zorg dat er iemand voorleest die een duidelijk stem heeft dat hoef je niet " te" geconcentreert te luisteren.
enne ons laten weten hoe het is gegaan. Succes groetjes Judith

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 11:45

tnx vandaag is de laatste dag oefenen.... ik probeer er wat meer vertrouwen in te krijgen, maar de twijfel blijft. Maarja ik heb goed geoefend verder weet ik het ook niet meer hahaha

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:28

Ik heb het inderdaad ook vaak dat zodra ik op Star stap dat de zenuwen van me afglijden! Wat voor mij relaxed werkt is als mijn vriendin Star al opzadeld enzo. Drink ik rustig (!!) een kopje thee en kan dan meer ontspannen op mijn paardje gaan zitten. Grrr, ik heb ook enorme last van stress!!!!!!!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 12:33

pffff ik denk nu alleen nog maar aan die wedstrijd... Ik ga ook echt niet om het winnen... maar de zenuwen gieren door mijn lijf. echt niet gezond hahahaha en iedereen loopt maar te grappen dat ik met een gespannen kop op stal rond loop.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:30

Helaas, ik kan je geen tip geven... ik heb eigenlijk nooit zo'n last van zenuwen voor een wedstrijd.
Het enigste waar ik bang voor ben is dat als ik vroeg in de ochtend moet starten, ik me verslaap. Haha!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:09

Ik heb gelukkig niet zoveel last van zenuwen. Komt misschien omdat ik best geregeld op wedstrijd ga, geen idee, ik heb t eigenlijk nooit erg gehad.
Wel heb ik vaak dat ik tijdens mijn parcours opeens heel misselijk wordt van de zenuwen. Ik word dus eigenlijk pas zenuwachtig als ik al over sprong 3 ben ofzo Haha! Maarja, ik heb dus helaas geen tip voor je...

*geen onderschrift*

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:14

kweet zeker dat het beter gaat als je op je paard zit, zorg iig dat je al je spullen van te voren klaar hebt liggen, dan heb je geen gestres. Ik heb nooit zenuwen voor mezelf alleen nvoor een ander als ik mee ga haha!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:21

Ik heb egt nooit last van zenuwen!
nou ja.. als ik de bak ingeroepen wordt dan gaat er toch altijd een kriebeltje door mn heen! en ik was een keer zenuwachtig toen ik voor het eerst Z ging starten met Falcon Haha! en toen ik groete op het NK van de winter.....
maar ja je moet gewoon lekker rijden zoals je thuis ook rijdt! en als je vaak je proefje oefend kan er niet veel mis gaan! verder niet egt tips voor je.....

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:24

ik neem altijd rescue druppels van bach therapie

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:36

zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent met je paard/pony,kijk lekker rond,drink wat in de kantine,lees je proef nog eens door.
zorg dat je geholpen word bij het opzadelen en spreek goed af wie wat doet.

dan...stap lekker op,en stap lekker lang los.
bedenk goed dat de jury graag een rustig,braaf paard met een rustige amazone die haar paard netjes op de letters stuurt.en...lach bij groeten.aan het begin en ook erna.

stel je doel dus niet te hoog in.als laden en de trailerrit en losrijden al lekker gaan is dat al genoeg gepresteerd.denk vooral niet alleen aan het hoofd van je paard!

voor je paard is het ook nieuw en met een supernerveus baasje erop kan het paard ook niet presteren...

relaxxxxxxxxxx.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 22:08

tnx voor de tips...nu maar afwachten voor morgen!

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:42

als ik zenuwachtig ben, mediteer ik. werkt perfect!

gelukkig heb ik dat niet nodig op wedstrijd Knipoog geen zenuwen Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:45

Als eerst heel veel succes morgen!!!
Ik ben ook ALTIJD zenuwachtig voor een wedstrijd!! Je moet gewoon denken: wat valt me te verliezen als het nou echt je werk was oke!! Maar wat valt je te verliezen!! En gewoon net zo rijden als dat je thuis ook doet!!!

Live,LOve,'ndLaugh

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 05:39

IK rook altijd een sigaretje met een lekker kopje koffie erbij en ff ontspannen, but that's just me Lachen ga niet te veel lopen denken over hoe en wat, zorg dat je goed heb geoeffend en alles komt goed Lachen
suc6 !! Haha!

KRAAKPIEP

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 07:26

Succes vandaag! Laat je even weten hoe het is gegaan?

*geen onderschrift*

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 13:42


levalpower
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:30

mooie foto's!!!!! heel goed gedaan!!!!

ik heb geen idee wat ik moet vertellen. alleen dat ik paarden heel erg leuk vind en dat ik op een leuke manege rij (de vuchtse hoeve). ik rij nog niet echt lang zo ongeveer 2 jaar.
kussies ragna


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers