Blijf van mijn lijf merries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Blijf van mijn lijf merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 11:13

Wat is dat toch met zure merries?? Hoe is dat evolutietechnisch te verklaren.... Verward

Zijn er mensen die een zure ruin of hengst hebben Clown

Raar is dat het niet erfelijk lijkt te zijn?! Mijn ervaring is dat het wel meer bij bloederige tantes voor komt!

Wie heeft er nog meer een blijf van mijn lijf tante? En in hoeverre mogen ze zuur doen? Zijn ze zuur bij het rijden of alleen op stal, of alleen bij het poetsen. Zijn gevallen bekend van paarden die als jong dier enorm zuur waren maar later super knuffelig??


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:17

Meldt zich Haha!
Ik heb zo'n lekker merrie, ze heeft op stal ietwat stalnijd Schijnheilig ,
poetsen, opzadelen, rijden is geen enkel probleem, ik kan alles bij haar doen en mag alles aanraken, MITS functioneel.
Gewoon zomaar haar flank aanraken pikt ze niet en dan gilt ze de boel bij elkaar.

Ik weet niet of ik het leuk zou vinden als dit mijn enige paard zou zijn, maar nu vind het wel iets hebben, het is geen heel jonkie meer en op 1 of andere manier maakt het haar wel charmant.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 11:20

Een charmante trut dan Haha!

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:25

Yep, ik rijd er ook zoeen. Zodra ik de stal in kom, draait ze (demonstratief??) om, om een beetje op en neer te wiebelen van kan ik nu het beste naar links draaien of naar rechts...
Met poetsen de oren in de nek leggen, nog maar een keer een rondje lopen door de stal. Hoeven uitkrabben gaat wel weer vanzelfsprekend eerst voor optillen daarna achter. Ze heeft een keer met borstelen het achterbeen opgetilt wellicht als waarschuwing, maar toen heb ik ze even terug op de plaats gezet, want dat doen we niet!

Dan het zadel, helemaal niet leuk denkt ze, nog een keer een rondje lopen, hoofd naar de singel toe dat ze het echt niet leuk vindt.

Als we eenmaal klaar zijn is de bui als sneeuw voor de zon verdwenen en heb ik het meest werkwillige paard wat er is. Heel vreemd. Bijna een echte merrie

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:27

Fleur is ook echt een zeikmerrie.. de ene dag mag je amper aan haar zitten, de volgende dag wil ze het liefst zo dicht mogelijk bij je zijn.
Ik vind het wel wat hebben.. houdt het een beetje spannend Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:56

Redna is ook zo'n trut merrie.. Heel chago met poetsen en zomaar aaien of wat dan ook... Ik moet ook vooral niet met haar willen tutten.. Maar ik doe het wel gewoon allemaal met haar en dan kijkt ze maar boos en loopt ze maar in de lucht te happen.. Ze mag alleen mij NIET bijten of schoppen..

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:59

JOy is een beetje zoals fleur, de ene dag mag je al niet naar haar kijken! of ze vreet je op!
ze kan zo ontzettend lelijk doen nu ze drachtig is!
andere dagen kruipt ze zowat in me en staat heerlijk te dromen met poetsen
rare merrie Lachen

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 12:00

Zjn jullie blijf van mijn lijf merries met de hengstigheid wel superlief?

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:23

Ze is niet ineens heel lief.. Maar wel vaak plakkeriger en ze vind het dan wel iets lekkerder als ik haar poets maar echt genieten doet ze er niet van wat Simba dus wel doet...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:26

Ik heb mijn merrie slechts 1 keer hengstig meegemaakt, toen Boss net een week oud was.
Maar toen merkte ik niets meer of minder als anders, zowiezo vrat ze me bekant op als ik de eerste week bij haar en der veulentje in de buurt kwam. Schijnheilig

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:32

Mijn merrie (Partout x Doruto) is er zo eentje, dat als er maar iemand van het mannelijke paarden geslacht al naar haar wijst, ze de scheuren in de muren schreeuwt. Vre-se-lijk! Ze is erg eenkennig en van mannen moet ze ook al weinig hebben. In de omgang is het echt een drukte maker en als ze er eenmaal met je vandoor gaat, moet je bekant een anker bij je hebben om tot stoppen te komen.

Maar haar kinderen zijn zoooooo lief! Zowel hengsten als merrie. Ze zijn de rust zelve en zijn zeer vertrouwt met iedereen. Toch frappant. Ik denk dat het toch een stukje onzekerheid is van die merrie.

Heeft ze eenmaal een veulen gekregen is het wél een lieverd. Zo zie je wat hormonen kunnen doen....

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:49

Ik kan absoluut niet met merries overweg, met sommige heb ik al compleet oorlog als ik alleen al naar ze kijk. Verward
Vooral als die merrie ook nog leidmerrie is, dan kan ik soms maar beter uit de buurt blijven.
Met merrieveulens tot 2 jaar gaat het wel goed. *vreemd*

Daarentegen kan ik goed met ruinen overweg, en sommige Shetlandhengstjes zijn niet bij mij weg te slaan. Verward Zo had ik een keer dat ik het weiland niet uit kon omdat een minishetlandhengst mij er niet uit liet!! Ja geloof het of niet. Ik kwam de wei niet uit. Hij beet me in mijn benen en ik kon absoluut niet langs hem. Mijn vriend is toen ( na mij lekker te hebben uitgelachen Cool ) het weiland in gegaan en heeft de hengst met een tak weg moeten slaan. En daarna moest hij hard rennen, want dat pikte die hengst natuurlijk niet.

Kijk, zonder handen!!!
Baf..au..
Kijk, zonder paard...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:11

is dit 'normaal' gedrag en niet te behandelen? Het is voor de merrie zelf ook niet leuk om zo te zijn toch ?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:37

Ja ik heb er ook zo 1!!

Er kan geen ander paard naast staan en met rijden slaat ze ook naar andere paarden en gilt ze de boel bij elkaar. Helaas gilt en slaat ze ook naar mensen, o ook bijten trouwens. Tegen mij doet ze het niet maar met anderen is het problematisch. Die mogen haar geeneens aanraken.

Verder met rijden erg rillerig dier.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:43

Ik heb ook een zo'n tante...

In de stal lief, met rijden lief, je mag haar overal aaneraken. Ze bouwt zelfs nestjes in de stal maar bij andere paarden dan is het idd een charmante trut. Gillen en bokken...

!Update profiel!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:48

Mijn merrie heeft ook soms van die dagen dat ze zo doet. Dan kan ze ook alles bij elkaar gillen, en ontzettend koppig doen. Haha! En de andere dag is het weer een scheetje. Maar bij mijn merrie was het echt wel een hormoonprobleem, het is stukken vermindert toen ze bronscure en Moodymare kreeg. Maar zij had ook last van een onregelmatige hengstigheid. Nu voer ik het'al een tijdje niet meer, en het gaat nog steeds super. Zo kan het dus ook!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:58

ik reed eerst altijd op zo'n merrie..als ze hengstig was en ik ging rijden en kwam een andere merrie tegen nou dan ging je vliegen hoor..
vind ik nou echt niet bepaald leuk..als ik straks een eigen rijpaard zoek ga ik of op zoek naar een ruin..of op zoek naar een niet ernstige merrie..

Karaat_the_newforest op Instagram


laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:37

die van mij is ook zo zuur, vooral in de winter.
ze is dit vooral in de stal en met opzadelen verder is ze heel lief en werkt ze goed mee.
oh ja hoe bevalt de nieuwe instructrice.

groetjes anja

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 08:20

Nou ik heb ook zo'n merrie, poetsen in stal is echt niets (losstaan dan wel te verstaan), opzadelen ook niet nou en dan moet je nog rijden. Het rijden is ook niet echt alles. Ze heeft echt haar periodes dat het wel lekker en goed gaat maar ook weken/ maanden dat het rijden echt eigenlijk geen feestje is. Ach ja en zelf kan ik daar de ene week wel goed mee omgaan, maar soms zakt de moed me ook wel in de schoenen en zou ik wel weer eens een gewoon paard willen hebben. Maar ja na het rijden staat ze je dan weer echt zo aan te kijken van nou ik ben toch lief?
En ja dan is mijn boosheid wel weer weg maar toch blijf ik het jammer vinden van het rijden.

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 09:58

Mijn merrie is ook erg eenkennig en heeft een bloedhekel aan mannen. Andere mensen dat mijn zus en ik worden demonstratief genegeerd of anders HEEEL boos aangekeken. In de omgang is ze erg wisselvallig maar 's winters is ze eigenlijk wel bijna altijd een beetje chaggie. Het is gewoon haar weer niet .En dan die vieze dikke pluisharen. Daar baalt ze van. (geloof ik). In de zomer is ze een schatje. Met rijden is ze tot nu toe nog altijd erg braaf geweest, ze is erg werkwillig, maar ook hier geldt: alleen mijn zus en ik. Niemand anders.

Eigenlijk vind ik het af en toe wel lastig, maar het heeft ook zijn charmes wel. En ach, als je weet hoe er mee om te gaan, kun je er wel aan wennen toch!

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:18

We zijn hier op stal ook met zo'n merrie bezig, wat een monster is dat zeg...
Lijkt echt op de omschrijving van het paard van Suzanne F.
Ook altijd leuk als er mensen door de stallen lopen die haar niet kennen, ze kan dan heel charmant haar koppie naar buiten steken, om vervolgens als iemand haar ook maar aanraakt de hele boel bij elkaar te gillen (en dat kan ze echt zo vreselijk schel) en zowat door de deur heen te komen.
Eerste keer een zadel op was ook leuk, toen de singel haar buik raakte sprong iedereen in een omtrek van de stal zowat een meter ophoog, zo krijste ze.
Benen aanraken is met gevaar voor eigen leven, ze slaat echt. Geen hoefsmid die haar achterhoeven kan doen..
Met inrijden was het totaal geen schatje, been aanleggen was ook gillen. Ze gooide mensen er echt op een smerige manier af, rug bol, kop tussen de knieën en helemaal los gaan tot er weer iemand af lag. Andere momenten kon je een zweep doormidden slaan bij wijze van spreken, maar bleef ze alleen maar koppig staan.
Het heeft 4 maanden geduurd voor ze echt accepteerde dat er iemand op haar rug ging zitten, nu is ze onder het zadel vrij braaf, wel ook heel rillerig.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:35

Estor was dan een uitzondering, want dat was een echte blijfvanmijnlijf ruin! Altijd opletten wat je deed als je bij hem in de buurt kwam. Zeer eenkennig, vreemde liet hij al helemaal niet zomaar toe in zin box, maar bekenden kon hij ook heel zuur tegemoet komen met happende kaken. Had je daar (als bekende dus) doorheen geprikt, dan was ie wel heel lief, kon je hem wel poetsen en vaak vond hij het dan toch wel lekker.
Maar ook naar andere paarden was hij absoluut niet sociaal (mocht dus ook nooit met vriendjes in de wei, uit veiligheids overwegingen).
Ach, ik was gewend om met hem om te gaan en bij mij deed hij dus niet meer zo lelijk, tenminste, als ik er allert op bleef, maar goed, dat was ik dus gewend.
Ik mis hem nog steeds. Duvel is wel veel liever in de omgang, dat is dus op zich wel fijn, dat je gewoon met hem kan kroelen en zo, maar toch had Estor ook zo zijn charmes.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:37

Guinness is ook zo'n lekkere bitch. Vooral naar de andere paarden toe, ze is absoluut de baas en dat laat ze duidelijk merken. Ze wil best een beetje geaaid worden, maar is geen knuffelpaard. Maar reageert dan wel weer heel jaloers als ik een van de andere paardjes knuffel, dan duwt of schopt ze die aan de kant zodat zij weer vooraan staat bij mij. Ik kan haar wel overal aanraken, behalve hoofd vind ze niet leuk, maar ik vermoed dat ze daar wat klappen op gehad heeft toen ze jong was. Met rijden is ze superbraaf, maar liever niet een paard er direkt naast of achter laten lopen, dan wil ze nog wel eens uithalen. Mijn andere merrie is nog maar 1 1/2 en de underdog van de kudde, ze is een beetje dom, maar wel heel lief, wil graag geknuffeld worden, haar mag ik gewoon overal aanraken.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:10

Die merrie van mij spoort ook niet, en begint een beetje een echte zeikmerrie te worden.
Ze wil nog wel erg graag veel aandacht, maar aansingelen is met haar staart zwaaien, en een paard dat tijdens het rijden te dicht achter haar komt Gillen (is wel wat minder geworden) en naar onbekenden slaan...

Ook is ze erg eenkennig, ze accepteert inmiddels wel andere op haar rug, en ook mannen die ze kent mogen in de buurt komen. Eerder vond ze vreemde mannen erg eng.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:22

Ik heb een zeikjaarling en het is geen pretje. Hoefsmid heeft al 's een "golden shower" gehad van haar Haha!, ze gilt en trapt ook, gaat door 'r benen. Je zou denken dat ze zwaar mishandeld is geweest als je ze dan zo ziet .... het is dat we het beter weten .... Maar fijn is anders natuurlijk. Vooral mannen moeten het ontgelden ook hier. Jammer genoeg is ze nog vrij dominant ook. Eerst "tast" ze haar tegenstander af, en toond ze zich als het lieve veulentje om vervolgens de leiding over te nemen ... Mja ... dat zijn vrouwen hé Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 142 bezoekers