Drachtige merrie, hoe trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Drachtige merrie, hoe trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:42

Sinds vandaag heb ik een nieuw verzorgpaardje!!! Een friese merrie van 9 jaar oud. Super braaf, is van een oude man die er mee fokt en er verder niks mee doet. Hij heeft haar nu 2 jaar, heeft er al 1 veuelen van en ze is nu dus weer drachtig. Eind mei begin juni is ze uitgeteld. Nu komt de eigenlijke vraag... Ze heeft dus zeker 2 jaar niks meer gedaan, hij weet niet of ze ooit ingereden is en ze is ook nog eens moddervet. Ze is wel super braaf dus evt. nu nog inrijden zal waarschijnlijk erg makkelijk gaan. Ze is ook betuigd geweest dus sturen kent ze. Maar hoe kan ik dit dier nu het beste weer in condittie brengen? Ze heeft natuurlijk weinig conditie, maar met het oog op haar dracht, wat mag ik van haar vragen? Iemand tips? Alvast bedankt!


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:20

ik denk dat je makkelijk eens kan proberen om haar te gaan longeren...en zo eens kijken wat voor conditie ze heeft en wat ze allemaal kan..

Karaat_the_newforest op Instagram

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 00:47

Dat was ik idd zoiezo al van plan, en er eens op gaan zitten om te kijken of ze het kent. Ik wilde vooral ook veel met haar gaan stappen, dat is dacht ik ook erg bevoordelijk voor de conditie. Maar ik wil voorkomen dat ik haar slank ga proberen te rijden en haar uiteindelijk over vraag.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 20:03

"Schop" Heeft er niemand nog een paar tips???

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:08

Mijn drachtige merrie wordt 4 a 5 keer in de week gelongeerd en hooguit 1x per week een beetje recreatief gereden. Ze is al 22 en voor de 17e keer in blijde verwachting. Ze wordt per keer zo'n 25 minuten gelongeerd, waarvan 15 minuten bijgezet met de goque.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:28

Lekker gaan longeren om conditie op te bouwen. Eventueel kun je ook gaan rijden maar zul je je paard goed in de gaten moeten houden. Het is alleen maar goed om een drachtige merrie in conditie te houden. Het veulenen gaat dan over het algemeen veel makkelijker. Goed "luisteren" naar wat het paard aangeeft dus. Zolang je het paard niet compleet in het zweet jaagt is er nu nog genoeg wat je met dat paard kunt doen. Rustig opbouwen en lekker gaan rijden.

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 14:07

Hmmm, probeerde er vandaag voor het eerst op te klimmen, maar we hadden geen idee of ze iets kende... Nou, niet dus! Dus ben nu bezig een 9-jarig paard in te rijden. Maar ze deed het best goed vandaag, mocht zelfs uiteindelijk al een beetje sturen Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Ponylover_11 en 105 bezoekers