telefonische sollicitatie, waaraan denken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

telefonische sollicitatie, waaraan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:42

Morgen ga ik bellen met een bedrijf waarvan ik via via heb gehoord dat ze mensen gaan aannemen. Nu ben dus een beetje benauwd dat ik morgen echt totaal niet meer weet wat ik allemaal moet weten, wat ik moet vragen enz. Ik heb dus voor mezelf een lijstje gemaakt.

Hebben jullie nog tips, misschien van eigen telefonische sollicitaties? Daar ben ik dan heel benieuwd naar. Ik heb inmiddels wel al genoeg ervaring met het schrijven van brieven, maar zo direct via de telefoon niet.

En als jullie geen tips hebben, willen jullie dan voor me duimen. Wil nu eindelijk echt lekker aan de slag kunnen.


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:32

Ik heb nog niet eerder een echt telefonische solli gedaan, maar kan me wel wat dingen indenken.

Ik denk dat je al een goed lijstje hebt gemaakt! Dat is al het begin.
Je hebt 1 voordeel. ze kunnen je niet zien. Je kan dus gewoon rood worden, zweet op je knar krijgen en noem maar op Haha!

Wees eerlijk, wanneer ze een vraag stellen die je niet meteen kan beantwoorden zeg je dat gewoon. ´oei, dat is een moeilijke vraag, daar moet ik even over na denken´. Dat is wel zo eerlijk en komt goed over. (beter dan stotteren en zo)

Vraag veel over het bedrijf, inhoud van de functie, verantwoordelijkheden, met wie je samen moet werken en noem maar op. Vraag naar een salarisindicatie, onderhandelen komt later wel.

Nou, succes!!! Ik zal voor je duimen!

Op zoek naar de zon!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BETUWE, C_estmoi, Desireeeee, Flippertje, hiphorse, Jolynne, Kirrietje, limagirl, Mars, marte_kandia, purny, Sorriso, StonedRomy, Thjalfy, Tink89, troi, VenoSnorlax, Westhof, Winna, xYaartje, YandexBot en 196 bezoekers