Niet goed met Milena: infectie in de wond

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:20

De VA is vanmiddag geweest om de krammetjes uit haar knie te halen. Ze gaf geen krimp, mijn bikkeltje! Maar hij was helemaal niet tevreden. De collega die de krammetjes gezet had, had niet geschoren. Ik heb daar een opmerking over gemaakt toen hij het ging doen, maar dat was helemaal niet nodig zei hij.
Nou, mijn eigen VA vond dus van wel, want er is een infectie onder de hechting gekomen die niet voldoende "eruit gelekt" is.

De knie is nu alsnog geschoren, en de wond opengemaakt. Er kwamen een paar lange slierten pus uit.
Nu moet ik de wond goed open houden, twee keer per dag een of andere zalf erop smeren, en wederom tien dagen vier keer per dag stappen.
Dus helaas voor Milena: nog steeds geen brokjes eten..... Huilen

Ze mag ook absoluut niet los in de bak of even in de wei, want dan kan er te veel vuil in de wond komen. Ze baalt al als een stekker van dat stappen, ik denk dat ik haar vanaf morgen maar een hoofdstelletje in doe met lopen, want ze is niet te harden. Vanmiddag liep ze al weer een hengst helemaal gek te maken die in de rijbak liep.

Wederom dus maar weer stappen en afwachten.

Groetjes, Sonja.


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:29

Tjeee zeg wat een stomme fout van de VA helemaal als jij er nog na gevraagd had. Kun je 'm niet ff bellen van kijk nou!Nouja niet dat het wat helpt arme mileentjuh .
wat zei de VA verder over dat ze nog zo erg liep in draf? kwam dat misschien door de wond of toch nog door die klap?
arme mileen heeft ze er nog veel last van?
beterschap!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:37

De komende tien dagen mag ze absoluut geen enkele pas in draf. Hij heeft me laten zien wat er dan gebeurt met de wond. Hij vond het helemaal niet verwonderlijk dat ze nog zo erg kreupelde in draf.
Ze liep vanavond in stap ook ineens weer heel onzuiver, maar da's logisch want hij heeft hartstikke in die wond zitten rondpoeren...

En die andere veearts: die hoeft er dus echt nevernooitniet meer bij te komen want dit is al de derde keer dat ik een akkefietje met die vent heb. Is een oudere man, die hartstikke bang voor paarden is. Ik snap ook niet dat de kliniek hem nog inschakelt voor groot vee. Maar ja, het was dat weekeinde zoooo druk (MKZ, net paar dagen gesloten geweest, ook voor de VA) dat ze iedereen opgeroepen hadden voor weekeinddienst.
Ik mag nog blij zijn dat het niet een dag eerder gebeurd was, want dan was er helemaal geen VA bij geweest.....
Maar ondertussen zitten we mooi met de gebakken peren, een geinfecteerde wond en een wederom pijnlijdende Milena...... snik...

Sonja.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:43

Nou maar weer veel sterkte....bijna letterlijk want ze zal wel vervelend worden?
Misschien dat ze daarom niet de stal uit wilde om te lopen?
Ik hoop dat het straks allemaal meevalt,
als de wond eenmaal schoon geneest. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:53

Mmmm, dat was alleen de eerste dag, dat ze de stal niet uit wilde. Ze springt nu zo'n beetje door me heen....wordt helemaal knettergestoord van het niet lopen. Terwijl ze toch al anderhalve week geen krachtvoer gehad heeft nu. Ze leeft nu van 3x per dag een pluk kuilgras.
Sonja.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 20:56

Zou ik dat kuilgras maar eens vervangen door hooi. denk eraan dat kuilgras zeer voedzaam is. Niet voor niets moet je er mee uitkijken bij eiwit gevoelige paarden.

Groeten Gery

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:02

klote zeg!
dat zou niets voor mij zijn, zo'n best 'enge' wond als ik het zo lees. Volgens mij moet ik dan maar ff de andere kant opkijken.. Toen leorna d'r hoef werd opengesneden heb ik gek genoeg wel staan kijken, maar ik weet niet meer hoe eigenlijk.. Verward
leorna heeft Mileentje een beetje ingehaald qua beterschap, vrees ik...Die kwam in een galop, opgestart door een bijhorende megabok- op mij af gedenderd en er was vrijwel niets meer te zien..
Milena lijkt nu weer een stapje terug te moeten doen, hoe irritant ( voor jullie beiden) ook. Vooral als ze aangeeft wel graag te willen lopen, maar t eigenlijk niet kan en mag..-zucht-.
Fijn he, sommige dierenartsen.. Huilen
succes met zielige mileen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:02

agos arme mileen!
werd je er niet naar van dat je de va zo in die wond zag rondroeren?toen tink een gat in haar kop had was het door een andere va gehecht,maar de volgende dag heb ik alsnog mijn eigen va laten komen en die moest toen ook net als bij mileen de wond weer open maken en de troep eruit drukken en toen ging ie zitten roeren in haar hoofdje met zo'n pinnetje en daar ging ik me toch ineens van me stokje!ik werd helemaal wit en moest echt gaan zitten.(ik ben nie zo'n bikkel Scheve mond\\ )maar daarna moest ik twee keer per dag zelf een goedje met een spuitje in de wond brengen en erin roeren maar gek genoeg heb ik daar weer geen moeite mee gehad.

maar ik hoop alsnog dat alles wel beter gaat met mileen!arme meis!

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:08

Gery, ze heeft nu wel eiwitten nodig om het weefsel te laten helen. Bovendien bevat kuilgras ook voldoende vitamines en mineralen. Maar ze mag het niet onbeperkt eten hoor, ik heb drie kratjes voor haar box staan, die ik zelf vul. Ik zet zowiezo elke dag het voer voor onze paarden zelf klaar. Ik meng zelf naar eigen inzicht bix, graan en muesli met supplementen. Wil tot op de gram nauwkeurig weten wat m'n beessies eten...

En Sandrijn, ik ben dus wel een bikkel.....behalve als het om Milena gaat. Maar ze gaf zelf geen krimp, dus dan heb ik zoiets van "komop Son, als zij het kan terwijl ze het voelt, moet jij er toch zeker tegen kunnen...." Voel me alleen meestal niet zo lekker daarna, beetje bibberknietjes....

Liefs, Sonja.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:14

nou sterkte hoor. Heb je die dierenarts nog wel gebeld.... Ik zou hem toch wel even de waarheid zeggen denk ik.

hoewel zo'n held ben ik ook weer niet. ik zou het me wel zeker voornemen hihi

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:18

Ik hoef hem niet te bellen, want mijn "eigen" veearts is zijn collega. Ze komen uit dezelfde kliniek, maar drie van hen zijn echte paardenmannen, 1 is homeopaat en de derde die is.... tja.... een sukkel. Wilde mijn poes ook afmaken, jaaaaaren geleden, de zak. (sorry hoor)

Sonja

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:36

He Son, wat naar voor Mileentje...
Wat stom ook dat zo'n veearts zo'n onzorgvuldige fout maakt.
Hopen dat het allemaal weer goed komt. Ik kan me best voorstellen dat Milena op springen staat. Normaal wordt ze toch (bijna) elke dag gereden? En nu zomaar ineens niet meer...

Sterkte ermee

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:02

Dat is balen, denk je dat het iets beter gaat, gaat het weer slechter, wat een slechte zet van die VA.......in ieder geval sterkte ermee.
Arme Mileentje Scheve mond\\

Jacqueline

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:07

Rot voor je, en voor Milena! Heeft ze de arbo dienst al gebeld?

Pablo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:31

Ah, wat klote van Milena. Echt zielig. maar misschien dat het toch met een paar dagen beter wordt. Dat niet echt beweging geven lijkt heel erg en is ook niet leuk maar gelukkig komt ze er normaal wel heel veel uit en kan je dat weer goed maken als ze weer beter is. Mijn Pieps heeft een paar dagen stalarrest gehad omdat de wond in zijn hoef te vies was geworden dus we konden niet eens over het erf stappen. Dat vond ik echt afschuwelijk maar het is toen wel heel snel schoon gebleven en goed gekomen. Even doorzetten dus en flink zijn. Ik heb toen veel spelletjes met Pablo in zijn boks gedaan en lekker wilgetakjes verzameld enzo.
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:44

Nou ja zeg, wat is dat nou voor een arts??
Sorry hoor, wat balen zeg. Arm paard.
Kan me voorstellen dat het zeer doet.
De wond is nu gelukkig weer helemaal 'levend' en kan nu goed helen. Voor milena en voor jou ff doorbijten, maar ik geloof dat het snel weer beter wordt.
Knuf aan de patient.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 06:52

Hee Mileentje,
Heel veel sterkte met je beentje!
Doe maar heel rustig aan
Dan zal het snel weer beter gaan!

(kreeg ineens rijmelaritis... Knipoog )

Maareh Sonja, wat een knurft zeg, die veearts. 'Niet nodig', jaja... Hoop echt voor je dat Milena snel weer de oude is, dit is goed balen... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 07:34

arme mileen! hooop voor jou day het snel beter gaat ! kijk je ernaar als de dierenarts is ?vind ik soms erg gortig Boos! maar ja je leert weer wat bij he! hoop voor jou dat het rap gedaan is

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 08:57

Jezus. Een foutje kan gebeuren (bijv. een scheef hechtinkje ofzo) maar dit is geen foutje, dit is een FOUT!.
Sterkte met mileen de komende 10 dagen. Hopen dat het snel beter gaat

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 11:35

Sjezus wat een ongeloofelijke eikel is die veearts zeg!! Heel veel sterkte voor en Milena enne beterschap dan maar weer. Knuffel voor Mileentje hoor

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:30

wens mileentje maar beterschap Knipoog
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Maartje_M, nien81, Oza04, wend2009 en 29 bezoekers