Gam scheren, wat een drama

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Gam scheren, wat een drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:06

Ik zou Gam wel even een dekenmodel aansmeren, dus op zoek naar een veescheerapparaat mét verstelbare kammen want ik wil geen poedelnaakt paard... negens te vinden dus die krengen Rolleyes

dus ik met mijn freebees naar de kijkshop en kocht een heuse tondeuse. Ik had met die van mijn vriend al stiekum even geoefend en dat ging redelijk. (kammen uitgekookt en goed geölied... niemand die het ziet Schijnheilig )

Nou dat werd dus tien keer niks hè, dus het dekenmodel is een hap uit zijn kont geworden en een halsmodel Haha!
de volgende keer een hondentrimmer zien te scoren, want daar zitten wel verstelbare kammen op

zie het resultaat:

pel, hou je bek dicht op de foto Rolleyes
Afbeelding

ewald erbij voor mental support en wennen aan het geluid want hij is zondag de banketstaaf
Afbeelding

Afbeelding

kijk, zijn mislukte poepertje... Bloos
Afbeelding

zoek de lijntjes...
Afbeelding

Afbeelding

boefje Lovers
Afbeelding

en als laatste ewald in Rembrand van Rijn kleuren....
Afbeelding

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:14

whaha leuke foto's hoor Lachen

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:14

Leuke foto's..... ik kan niet zo goed zien of het nou mislukt is of goedgelukt... Verward naja leuk paardje in idergeval!!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:14

Hahaha, wat had je dan gedacht?
Als het zo goed zou gaan met een tondeuse dan zouden die dure scheermachines niet verkocht worden.

Veel succes voor de volgende keer Tong uitsteken

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:24

zie ook nie goed hoe het er precies uitziet maarre....
wat heb je z'n lekkere billen aangedaan... Haha! Bloos!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:28

Foto's zijn wel liev geworden Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 19:29

ik had gedacht sjuim dat ze die veedingen ook mét kammen verkochten... Verdrietig ik ben gister eerst naar Burgum gereden want ik zou eentje huren. Speciaal gevraagd of de kam verstelbaar was, ja dat was 'ie. Niet dus. Scheve mond

dus dan probeer je wat...

en handig van een deklaag laten zitten... je ziet er bijna geen drol van Haha! (behalve zijn billen dan ja Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:34

Goedkoop is duurkoop Lachen
Volgende keer toch maar een prof. machine huren [en begin maar niet aan een hondentrimmachine, die zijn ook te klein]. En de kammen zijn nooit verstelbaar, wel kun je eits varieren in de dikte van de messen maar dat is ook minimaal.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:02

nee nee nee Lachen ik hoef geen kale tink, je wilt niet weten hoe lang zijn haren zijn en hoe dik het pak. er mag gerust iets op blijven zitten.
en goedkoop is geen duurkoop, want bij goedkoop had ik dat veeapparaat wel gehuurd Lachen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:11

tja ik kan nie zo goed oordelen want ik zie het nie zo goed. maar wel een mooi paardje hoor!!!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:15

Ik vind hem nog wel aardig, voor zover ik kan zien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:17

Pellie schreef:
nee nee nee Lachen ik hoef geen kale tink, je wilt niet weten hoe lang zijn haren zijn en hoe dik het pak. er mag gerust iets op blijven zitten.

Dan was het slimmer geweest om al vroeg een dek op te doen. Nu is het te laat of je scheert met een veemachine of je laat het er bij. Hondertrimmers zijn bedoeld voor pluizige poedels Haha! . Als je Tink echt zo dik in het haar zit is het ook met een vee-scheermachine al moeilijk om daar goed doorheen te komen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:28

eerder een deken op... tsja met deze zomer was het erg lang zonder en omdat hij zomers ook dik in de kleren zit...

Citaat:
Nu is het te laat of je scheert met een veemachine of je laat het er bij. Hondertrimmers zijn bedoeld voor pluizige poedels


Bloos! Bloos! zo! jij bent streng! en wat dan van dik behaarde bouviers?! die worden tegenwoordig ook geschoren!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:21

Een paard is ff iets meer oppervlak dan een bouvier. Ook is het haar van je Tink een stuk stugger. Een hondentrim machine kan dat niet aan en raakt oververhit. Je kunt er wel prima je paard mee toiletteren en de kootholtes uitscheren.
Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Maar ik zou ook maar eens informeren bij de ruitersportzaak over 't hoe en waarom van een veemachine.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:23

beetje vage foto's!! maar wel lief paardje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 23:48

ja het hoe en waarom van veescheerapparaat weet ik, maar een goede hondentrimmer moet je ook niet onderschatten denk ik.
ik bljjf met de kwestie zitten dat ik Gam niet helemaal kaal hebben wil.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 07:30

Haha ik heb het zelf een keer geprobeert bij een shetlander van mij met een tondeuse, vlak voor de keuring, leek nergens naar!
ik haal mijn scheer aparaten bij de boerehulp in berlikum

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 11:11

maar ook zonder verstelbare kammen? Lachen

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:42

Leuke foto's hoor.....
wat heeft hij een mooie manen

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:06

agossie

mooie foto die laatste!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:20

Hehe, ik zie idd ook geen verschil, behalve bij zijn kont Knipoog Maar ben het wel met pellie eens verder eigenlijk... Succes in elk geval!

*Hoe heb je nu eigenlijk die vlecht zitten? Verward *

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:25

Leuke foto's hoor!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:28

Een kapster bij ons op stal heeft haar paard vorig jaar helemaal geschoren met een kapperstondeuse. Je bent wel lang bezig. Ze wilde em wat langer in zn haar laten en dat is goed gelukt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:15

Als je nou een stuk of 3 goede (verstelbare)hondenscheermachines aanschaft, en je paard voor het scheren goed hebt schoongewassen, zou het moeten lukken. Je kan dan je machines om beurten gebruiken, in de tussentijd kan de andere afkoelen.

Aan de andere kant, als je hem met een veescheermachine nu scheert, is het haar met een maand ook wel weer een stuk aangegroeid hoor! Zeker bij rassen die van zichzelf toch al niet die dunne vacht hebben!

Bouviers worden by the way normaliter niet geschoren maar geplukt!
Bij scheren blijven de dode haarwortels achter met alle problemen van dien!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:53

Haha! Hondentrimster meld zich!
Helaas ik moet je teleurstellen, met een (goed) hondentrimapparaat kan je met een 3mm mes, (dus net zo kort als een gewoon paardenschaarapparaat), leuk de benen, hoofd ed wat bijscheren maar met een 3 mm kopje kan je al geen heel paard scheren. Dat is zo bot, laat staan met een langer kopje die zijn nog eerder bot. Normale mensen tondeuses kan je dus ook na een stukje paard al weggooien.
Wat je wel zou kunnen doen , je moet een dikker ondermes hebben dan normaal voor paarden, het ondermes bepaald namelijk lengte van het haar. Ik heb een paardenscheerapparaat waar ik ook hondenmessen op kan zetten en ik geloof dat je die ook wel in dikkere versies kan krijgen, dus ik denk dat je daar dan eens naar moet informeren.
Verder kan ik je niet helpen!
Enne over bouviers... die hebben wel een hoop haar maar heel zacht en totaal niet vergelijkbaar met stug paardenhaar....