Ik wil een ander zadel!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Ik wil een ander zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 23:17

En daar zal mijn moeder blij mee zijn Haha!

Vroeger had ik best een nette houding. Alleen wat last van bewegende onderbenen, maar verder kaarsrechtop. Helaas lijkt dit alweer eeuwen geleden.

Ik had het er al eerder met mijn instructrice over gehad dat ik zeker hard aan mijn houding moest gaan werken, want het ziet er ook gelijk niet uit!
Toen kwam ze er al eens mee dat het misschien aan mijn zadel (Ainsley) ligt. Ze had al eens beloofd om haar zadel mee te nemen, maar dat kwam er eigenlijk niet van.

Vandaag hadden we eraan gedacht en ik heb mijn les op haar zadel gereden, een KN. Het was zeker even wennen natuurlijk in het begin. Maar al snel klikte het tussen mij en het zadel en ik zat heerlijk.
De opmerking van mijn instructrice: 'Moet je die eens rechtop zien zitten'. Haha!
Ik zat rechtop, benen sloten netjes aan waardoor ook mijn onderbenen stil lagen.

Wat een verschil zeg! Dus het is wel te begrijpen dat ik een ander zadel wil (onze begint ook oud te worden). Arme sponsormama Bloos


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:23

Sponsoren jou ouders dat? Ik ben nu ook bezig met een ander zadel, maar mooi dat ik dat helemaal zelf mag betalen hoor... Heb trouwens altijd zelf m'n zadels betaald.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:23

jij hebt nog een sponsormama *LOL*
ik moet gewoon een 'paar' uur meer werken als ik een nieuw zadel wil/nodig heb Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:25

OKe, dan koop ik jouwe over Tong uitsteken

Ik zou zowat een moord doen voor zo'n zadel als die van jou ookal paste die niet goed bij mij Haha!

Maar ik snap het heel goed dat je nu dat nieuwe zadel eigenlijk toch wel heel erg graag zou willen hebben.
Ik merk ook dat ik veel rijtechnische problemen heb die veroorzaakt worden door een ongemerkt niet passend zadel bij mij.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:28

Die ervaring heb ik ook met KN-zadels. Ik dacht altijd dat mijn Passier niet slecht kon zijn voor mijn houding en zit, maar sinds de Passier in de kast hangt en ik een KN tot m'n beschikking heb weet ik pas wat echt goed zitten is. Vooral dat je been idd. aan sluit aan je paard.
Overigens hebben twee vriendinnen van me ook hun zadel ingeruild voor een KN, bij hun gebeurde er denk ik ook een wonder Verward ze zaten ineens véél beter.....

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 23:31

Ik heb idd een sponsormama die alles qua paard betaald. Ik koop alleen soms wat kleine dingetjes (zadeldekjes e.d.) en rijkleding voor mezelf. Laarzen, rijbroeken...

Maar wat me ook opviel aan het zadel is dat ik zo snel eraan gewend was! Dat had ik niet verwacht. Misschien ook wel een beetje omdat ik les had, dan heb ik weinig tijd om te gaan 'miepen' (= zeuren dat ik het niets vind Haha! ).
En mijn instructrice is toch wel een stukje langer dan mij, maar ik zat op hetzelfde gaatje.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:33

Ik heb een KN en die zit als een huis, alleen niet op Ot
En toch bewaar ik hem nog even Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:37

mooi cadeau van sponsormama voor de Kerst ?
ik heb ooi teen Hulsebos laten aanmeten voor mezelf en het paard
zit heerlijk !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:42

Ik ga juist op KN knudde zitten Haha!

Ik weet niet hoeveel verschillende zadels je gewend ben maar als je sponsor de mogelijkheid biedt zou ik toch nog een aantal verschillende zadels proberen.
Een kennisje van mij was al een tijdje op zoek en na op de Passier van haar instructrice gereden te hebben wist ze het zeker, die moest het worden!
Toen de zadelmaker kwam hebben ze er inderdaad eerst een Passier opgelegd en ze reed heerlijk weg, de zadelmaker adviseerde haar echter om toch ook even op een ander te gaan zitten.
Je raad het al, uiteindelijk werd het een Barnsby, die zat zo mogelijk nog veel lekkerder als de Passier.

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:52

Ja, voordat ik er achter kwam dat ik goed zit in een KN (dat wil dus niet zeggen dat ik denk dat iedereen goed zit in zo'n zadel) heb ik ook de mogelijkheid gehad om, langere tijd, verschillende zadels uit te proberen. o.a. Ainsley, Anky, County competitor, Hulsebos, Barnsby, verschillende modellen Passier, Kieffer, Hennig, en nog een tijdje met een bepaald duits zadel gereden, eeehhh, ben de naam kwijt. Uiteindelijk zei mijn toenmalige baas dat ik maar op zoveel mogelijk paarden de KN moest leggen, want daar zat ik het beste in. En hij had absoluut gelijk!
Trouwens, als je voor een Passier gaat, ik heb er nog eentje te koop....

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:53

Ik zou willen dat ik zo'n moeder had. Ik moet alles zelf betalen, heb dus ook gewoonweg het geld niet voor die dure zadels.
Zal ook weleens zo'n duurder zadel willen proberen. Lijkt me wel fijn, zeker als je dan netter gaat zitten.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 08:57

pfeww das wel lekker zeg zo een sponse mama..
Maar ik zou inderdaad nog wat meer zadels proberen dan weet je zeker dat je ook op het zadel wat je neemt het lekketste zit!

Dag lieve mama...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 10:24

Wij kopen de zadels meestal bij Hippo Hippic (een filiaal van Hyporama). We eigenlijk altijd naar de winkel en vragen om behoorlijk wat merken. En dan komen ze gewoon langs met de zadelpasservice.

Verder heb ik vroeger een Kieffer gehad en nog een Ainsley Knipoog . En ik heb ook nog op zadels van anderen gereden zoals Barnsbey, County competitor en een passier Grand Gilbert (deze vond ik ook erg lekker zitten!).
En de zadels moeten natuurlijk ook goed op mijn paard liggen.

Gelukkig ligt het niet aan mijzelf dat mijn houding niet echt goed meer wat, maar of dit nou zo gelukkig is

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:43

Ik heb een zadel laten aanmaken door Hulsebos.

Zit perfect voor allebei.

En ik zit echt HEEEEEERRRLLIIJJJKK.

Het is een WB4

Zou je eigenlijk eens moeten proberen.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:32

Ik ken het gevoel. Nu ik op andere haflingers rijdt, die eeen ainsly dressuurzadel hebben, kan ik ineens mooi stil zitten. zadel zit fijn opgesloten. Mijn dressuurzadel heb ik echter een paar jaar geleden , splinternieuw gekocht. M'n moeder ziet me al aankomen....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 17:51

Ik weet niet, ben niet zo weg van Hulsebos aangezien ik er behoorlijk veel klachten over gehoord heb (heb er wel een hoofdstel van Haha! ).

De Ainsley die ik nu heb is 5 jaar oud (was idd ook nieuw). Maar was ondertussen al eens aan vervanging toe Bloos

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:09

Ik wil ook zo'n sponsor. Boos!
Ik heb een zadel gekocht zo'n 13/14 maanden geleden en volgens de zadelmaker was het precies een zadel voor mij.... niet dus. Daar op die bok zat het lekker ja! Omdat ik oude zadels gewend was. Ik moest en zou dat zadel hebben.... Maar nu is mn zit zo erg achteruit gegaan. Verdrietig Heb t zadel op laten meten bij mijn zadelmaker en het is gewoon een 18,5 inch, terwijl ik een klein kontje heb! Eigenlijk asociaal dat aan mij zo'n zadel verkocht wordt met de woorden "hij lijkt wel voor je gemaakt"
Niet dus. Ik kan er echt niet netjes op zitten. Maarja, ik krijg geen nieuwe.. Want ik wilde toen dat zadel zo graag dus moet ik nu maar dankbaar zijn dat ik dat zadel heb. Boos!
Idd net als wat jij zegt zit ik ook op andere zadels van 17 inch ofzo wel veel netter.. Kan mn hakken uitdrukken, zit recht, benen stil.. Maar dit zadel is echt een ramp. Boos!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 18:12

IK HEB EEN NIEUW ZADEL!!! Haha!

Vandaag is de zadelpasservice geweest. Ze had natuurlijk verschillende zadels bij zich.
-Een aantal soorten KN
-Een Passier Grand Gilbert
-Anky

De Anky lag al meteen niet goed, dus die viel al af.
Verder waren mijn zus en ik het niet bepaald eens. Zij ging voor 2 KN zadels, de Tango en Ammaretto. En ik voor de KN Symfonie en Passier GG.

Maar aangezien ik op die anderen echt beroerd zat en de KN Symfonie eigenlijk ook het beste op Magic lag is het die geworden

Mocht je nog opzoek zijn naar een mooi dressuurzadel (Ainsley) dan heb ik er nog 1 in de aanbieding die ik zo op EA zal zetten. Party!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:18

gefeliciteerd Party!!
Altijd fijn een nieuw zadel Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:49

Wij waren vandaag bij jou op stal i.v.m oefenspringen en toen zag ik inderdaad een heleboel zadels over de rand van de bak hangen
Onderweg naar huis bedacht ik ineens dat jij wel eens Antoinette kon zijn.... ik had namelijk dit topic eerder deze week gelezen maar nooit erbij nagedacht Blond Clown

Ik was natuurlijk wel benieuwd welk zadel het geworden is dus meteen maar even op bokt gekeken... Knipoog

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel!!

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:16

Tygahno schreef:
Wij waren vandaag bij jou op stal i.v.m oefenspringen en toen zag ik inderdaad een heleboel zadels over de rand van de bak hangen
Onderweg naar huis bedacht ik ineens dat jij wel eens Antoinette kon zijn.... ik had namelijk dit topic eerder deze week gelezen maar nooit erbij nagedacht Blond Clown

Ik was natuurlijk wel benieuwd welk zadel het geworden is dus meteen maar even op bokt gekeken... Knipoog

Gefeliciteerd met je nieuwe zadel!!


Wie was jij dan? Haha!
Zat jij toevallig op een schimmel? Ik weet het niet hoor, heb ook niet echt op mensen gelet moet ik zeggen.
Mijn zus zal je het meeste op Magic gezien hebben, als je uberhaupt een paard gezien hebt Knipoog
Ik was allang blij dat ik er niet als eerste op hoefde. Magic is al niet dol op die buitenbak en nu met al die zadels op het hek Bloos! Dan zit ik liever op mijn ouder zadel.
Maar ook dat kwam goed.

Volgende keer gewoon even aanspreken. Enne welkom op bokt Knipoog

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:06

Ik heb niet gereden bij jullie op stal, ik was toeschouwer Haha!
Ik ben maar heel even geweest, want ik toen ik aankwam was Hans net klaar Bloos
Ik ben overigens niet nieuw op Bokt hoor maar ik heb sinds een paar dagen een nieuwe naam Knipoog

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:44

sommige mensen lokken nu eenmaal graag een ID-crisis uit bij hun paarden Tong uitsteken *LOL*

Ik was eigenlijk ook van plan om een keer te gaan oefenspringen daar, maar ik moest nu toch mijn tentamen echt eens doornemen Knipoog
daar was deze week nog niet veel van gekomen Bloos
Tygahno, je kan de 23ste in de herkansing met de clinic

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 17:51

Als alles goed is rijd ik dan dus ook mee. Met nieuw zadel *LOL*
Heb er vandaag voor het eerst op gezeten en zat heerlijk. Behalve dan de zadelrokjes, die zijn nog wat hard.
En ik had mijn laarzen niet aan, die moeten even gemaakt worden (gisteren hiel kapot getrapt Scheve mond ).

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:45

Ik ken het probleem, ik heb dus een KN, zit heerlijk maar is eigenlijk iets te klein voor mij, en te weinig kniewrong. Iemand ruilen? Ik zoek een dressuur, min. 18 inch. smalle kamer en veel kniewrong.

Wie ies heeft wat in deze richting komt kan me pb-en...

Bevalt prima in duitsland...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers