Nieuwe rijfoto's van Racer! (verbeterd? Of niet?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Nieuwe rijfoto's van Racer! (verbeterd? Of niet?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 17:48

Toen ik de vorige keer een rijfoto topic startte liep hij veel te diep. Ben benieuwd hoe jullie de vorderingen nu vinden.
Het zijn er maar een paar van de echte dressuur, de meeste zijn van het uitgalopperen (pa vind actie leuker fotograferen dan Dressuur Scheve mond ). Helaas zijn de gewone galop foto's erg donker geworden, ik probeer ze vanavond lichter te maken maar denk niet dat het lukt.
Maar iig een beeld ervan!

Ik heb ook nog een filmpje, weet niet waar ik deze kan uploaden dus wie helpt? Hij is erg gaaf!

Afbeelding
Kom, laten we paps gaan aanvallen Haha! . Hier was ik er net opgeklommen, dus even lekker warm stappen met een lang teugeltje. Ik heb door het verkleinen een beetje vaag hoofd Clown

Afbeelding
Ondertussen warm gestapt en nu gaan we aandraven. Wat een lekker ding vind ik het toch. Echt super gangen Lovers

Afbeelding
Van hand verandert. We waren hier bezig met 3 grote voltes.

Afbeelding
En de laatste volte. Hier kan je goed zien dat de teugels totaal niet gespannen staan, maar dat hij toch super loopt.

Afbeelding
Aanspringen in galop, keurig toch? Dat mijn houding no iets rechter mag weet ik, maar daar ben ik hard aan bezig, kijk maar eens naar de vorige rijfoto's Knipoog

Nou ondertussen hebben we nog lekker gegaloppeerd. Hieronder de foto's van het uitgalopperen (heel hard en lange teugel). Dus aub geen reacties van hij loopt opd ie galop foto's niet erg netjes, enzo. Dat komt omdat hij een lange teugel kreeg en omdat ik hem aanzetten in knoertharde galop Haha!

Afbeelding
Deze vind ik zoo gaaf! Hij ging echt mega hard, dus daarom ging ik naar voren zitten. En je kan niet zeggen dat hij achter niet ruim loopt Knipoog

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/32363/incoming/galop(1).jpg[/img]
Was hier bezig met het uitschuiven van de teugels. Zoals je ziet ga ik hoe harder hij gaat, hoe meer ik naar voren ga zitten Clown

Afbeelding
Van hand verandert en weer aanspringen in galop. Dit is wel een beetje vage foto *LOL*

Afbeelding
Hier begonnen we weer met uitschuiven. Wel een hele gave actie foto Tong uitsteken Je krijgt hier iig een beetje een indicatie van hoe hij liep in de galop, je moet dan alleen mijn handen bijelkaar denken en de teugels korter (en hem dus iets opgerichter).

Afbeelding
En dit noem ik nou een echte lange teugel actie foto!! Lovers

Afbeelding

Dat was het weer voor vandaag Pling , dus kom maar op met de reacties!
En ten slotte nog uitdraven, wat een ontzettend eigewijze kop trekt hij he? Haha!
Laatst bijgewerkt door Ilse op 13-11-03 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:52

Leuke foto's!!! kan idd eigenwijs kijken!!! Rij je ook wedstrijden met hem???
Sorry kan je niet helpen met de filpjes! heb ik totaal geen verstand van.

.


MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:03

Gave foto's joh *LOL* En echt lekker zo in je eentje in zo'n grote bak *LOL*
Alleen.. je moet je tenen denk ik een beetje meer naar binnen draaien Tong uitsteken
En waar je je filmpje kan uploaden? Kan dat niet bij een gewone upload site?

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:59

Grappige foto's!
Zo te zien heeft niemand commentaar Haha!
Maar ja ik vind het er leuk uitzien allemaal!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:18

Ziet er erg mooi uit! Heb de vorige foto's niet gezien, dus kan niet over verbeteringen praten ofzo.. maar ziet er leuk uit. Leuke acties!

» Never give up on the things that make you smile..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:00

Ik heb ze wel gezien Haha!
In ieder geval hakken naar beneden en tenen naar binnen.

Kijk verleden keer liep hij te diep, alleen dit keer plaatst hij amper ze achterhand eronder. Dus (moeilijk te zeggen op foto's natuurlijk) dat er wat meer been bij mag. Op die andere foto's die je plaatste zag de achterhand er wel keurig uit. (netjes eronder)

Maar qua hals/nek vind ik de eerste paar foto's mooier dan die te diepe foto's.

Voor de rest vind ik het gave foto's. Lekker he crosse door de bak, doe ik ook wel eens met mer door de wei Knipoog

22 Januari verwachten we ons kleintje

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:15

zijn hele leuke foto's!!! en je hebt volgens mij best een goeie houding!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:44

het was ff dat ik wilde zeggen.. hej bekend Haha! maar tis nog echt zo ook
POELDIJK!!
Ga er vaak heen ook met miran en Rustique op wedstrijden.. fijne bak daar! de katine is ook echt super geworden!!
Start je zelf ook? zo ja wat rij je nu?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:47

Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe hij liep (misschien nog een 'before' foto), maar ik vind hem absoluut niet te diep zo! Het ziet er gewoon uit als een leuk paardje, joh!
Ga zo door met hem! Als je maar plezier hebt!
En dat van je vader herken ik wel *LOL*

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 23:51

Leuke foto's zeg!
Filmpjes kan je uploaden op www.homepagez.com (wel eerst even een account aanmaken).

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:09

Mooie bak, ben jaloers Scheve mond Hij loopt inderdaad beter, niet meer zo diep. Heb je nog meer foto's van het draven en stappen? In galop kan je het niet zo goed zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:40

Ik zie te lange teugels en een paard wat niet nagevelijk loopt.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:36

Leuke foto's, ziet er wel goed uit!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:59

Ik vind hem niet verbeterd, hij loopt nu totaal niet nageeflijk met een weggedrukte rug. De gulden tussenweg zien te vinden tussen de manier van lopen op de vorige foto`s en deze.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:36

Kan iemand de URL van dat vorige topic geven?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:39

leuk

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:16

Vind hem niet bijzonder lopen en om nou te zeggen dat hij netjes na loopt?Nee.....
Wens je succes met het verbeteren

Wanestha RIP !!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:31

Hm, de vorige keer liep hij idd VEEL te diep, maar nu mag hij echt wel wat ronder hoor Knipoog. Je hebt nu 2 uitersten (want hij loopt nu net geen sterren te kijken) en je moet een middenweg zien te vinden.

Succes ermee!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:34

leuke foto's!!
succes met de vorderingen!

HO HO HO, and a bottle of rum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:29

Wat een leuk paard zeg! Hij heeft er zin in zo te zien.
Ik heb je vorige foto's niet gezien dus ik weet niet of het verbeterd is Haha!

Ben benieuwd naar de volgende serie

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:35

Kwijl Racer is helemaal top, die fotos van galop zijn gaaaaaaaf Lachen

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:51

Mooi foto's! Je vader is net als die van mij, het liefst actie foto's met de kop in de lucht Tong uitsteken !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 21:20

Ik zie een verandering, maar helaas geen verbetering.
In het vorige topic liep je paardje idd. veel te diep, nu is het het andere uiterste.
Bijv. op de vierde foto geef je zelf het commentaar dat je vindt dat je paard "super" loopt.
Op het moment dat de achterhand zo veel hoger zit dan de schoft, je teugels in een boogje hangen, je paard tegen de hand komt en zijn rug wegdrukt..... da's natuurlijk niet echt super.

Zou het kunnen zijn dat je zelf een verkeerd beeld hebt bij wat goed is en wat niet ?
Geen nood hoor, daar hebben ze gelukkig instructeurs voor die je dit gevoel bij kunnen brengen
Mijn advies: maak gebruik van de kennis die (goede) instructeurs hebben en doe er je voordeel mee.

Ik hoop dat je dit kunt zien als opbouwende kritiek, zo is het namelijk bedoeld.
Niet om je af te kraken, wel om te proberen dat je er beter van wordt.
Je zit trouwens keurig op je paardje, 't is een leuk dier om te zien, en zo te zien zit er ook best wat pit in !
Daar valt meer uit te halen Knipoog
Ik wens je heel veel succes !!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 22:29

Even aan vraagje tussendoor, die weggedrukte rug he, kan dit komen door een te smal zadel? Mijn zadel is nl. te smal maar er is bijna geen zadel dat past Verward . Hij is ook nog eens overbouwd, dat is wat jij ook ziet op die 4e foto Oscar Lachen .
Ik heb er nu een Wintec opliggen dus we zijn met die verwisselbare bomen bezig, maar lijkt niet echt beter te komen liggen. Erg vervelend, voor hem, en voor mij.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:17

Da's inderdaad lastig Ilse.
Correct ruggebruik ontstaat door je paard goed over de rug te rijden, maar een niet goed passend zadel kan er wel voor zorgen dat je paard de rug minder goed (of helemaal niet) gebruikt.
Een kant en klare oplossing voor je zadel heb ik helaas niet, anders zou je die zeker van me krijgen.
Heb je er al eens een goede zadelmaker bij gehad ?

Dat overbouwde van je paardje had ik inderdaad ook gezien.
Een overbouwd paard is wat lastiger "bij elkaar" te rijden en je ziet ook vaak dat de rug wat weggedrukt wordt.
Zelf heb ik ook een paard gehad dat echt flink overbouwd was, en 'k heb daar heel wat werk mee gehad.
Zulke paarden moet je vaak ook op een andere manier trainen omdat de achterhand van nature zo hoog is.
Op de foto's is het ook duidelijk te zien dat de achterhand van je paard niet onder de massa komt.
Bij goed achterbeengebruik zie je dat de achterbenen ahw. onder je paard gezet worden, en in dit geval hangen ze er maar wat achteraan te bungelen Knipoog
Lastig en meer werk dus, maar het is te doen hoor.
Ik weet niet of je al begeleiding hebt, als je die nog niet hebt dan zou ik er zeker naar op zoek gaan.
Er valt heus nog wat van te maken, alleen het is altijd de vraag hoe je er wat van maakt *LOL*
Je rijdt zelf netjes, je hebt een leuk paardje, dus laat je niet afschrikken door een "mankementje"; voor elk probleem is een oplossing, ook voor jullie.
Ik wens je heel veel succes !!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 69 bezoekers