westernbokkers zonder eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

westernbokkers zonder eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 11:24

Sinds ik voor mijn studie mijn paardje helaas heb moeten verkopen blijft het toch kriebelen. Ik probeer dan ook op allerlei manieren om er toch een beetje "in" te blijven voor als ik straks na mijn studie weer aan een eigen paard begin.

Aangezien ik verwend ben met eigen paarden én er in de buurt niet een leuke westernmanege zit les ik niet meer regelmatig. Wél ga ik af en toe naar wedstrijden oid.

Wie van de westernbokkers heeft ook geen paardje meer en hoe blijven jullie bij? Is het een idee om eens te meeten zonder dat je een eigen paardje nodig hebt?


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:47

Wij (Yesta en ik). Hebben ons paardje ook verkocht.
Ze gaat 20 december weg Huilen . We hebben nog haar veulen maar die kan natuurlijk nog niet bereden worden. Hij gaat in december naar de opfok op texel dus niet echt bij de deur.

Wij gaan proberen zo veel mogelijk te lessen, en naar wedstrijden te gaan e.d. om toch zo een beetje in het wereltje te blijven. Totdat het veulen ingereden kan worden.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:54

Ik heb pas sinds juni een eigen paardje en die is nu pas 16 maanden, dus behalve opvoeden is er niet zo veel te doen (al kun je daar je handen ook aan vol hebben Knipoog )

Daarnaast probeer ik ook mijn verzorgpaardjes in ere te houden, al is dat wel veel moeilijker geworden. Binnenkort niet meer, want dan staat mijn paardje daar ook en kan ik dat weer oppakken.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

juval

Berichten: 13173
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:50

ik ben ook paardloos, heb mijn paard afgelopen januari verkocht wegens geld en tijdgebrek omdat ik 2 kleine kindjes heb.
Ik heb wel een tijd gelest op een westernmanege, maar daar ben ik nu tijdelijk mee gestopt. Ik heb een bijrijdpaard, maar die kent nog geen western.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


patriciavg
Berichten: 114
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:49

Heb ook geen eigen paardje. Wel een paar verzorgplekjes en ik had het geluk voor 2 maanden naar Amerika te mogen om daar negen weken lang in een westernzadel te vertoeven. Bloos Maar daarvoor leste ik bij Claudia. Das iemand die in Breda zit en daar haar eigen paardjes heeft staan. je kunt dus bij haar lessen maar stel dat je nu een eigen paardje hebt, dan kan ze dus ook naar jou toe komen. Ik heb een paar keer op haar paardjes gelest en vervolgens is ze twee of drie keer bij mijn verzorgpaardje geweest om me daarmee les te geven. Verder kwam ik helaas niet wegens geldgebrek (tja, blijft een dure hobby hè) .

Als je het geld en de tijd hebt om te lessen zou ik dat zeker doen (zoek een privé-iemand bij je in de buurt, ben je meteen van die niet zo leuke manege af). Maakt niet uit dat het niet regelmatig is. Door mijn stage is het voor mij momenteel ook moeilijk intensief met de sport bezig te blijven, maar lang leve Bokt dus... alle topics lezen geeft je al redelijk wat info en op de hoogte blijven van het rijtechnische...tja toch maar proberen weer af en toe mn geld te besteden aan een lesje.. zucht.. wilde dat ik de loterij won Knipoog.
Enne, vergeet niet; paardrijden verleer je nooit, je kunt het op zn minst af en toe naar een onbekend gedeelte van je hersenkwab schuiven, maar meestal komt het altijd weer trug

Been there, done that!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:27

ik heb nooit een eigen paard gehad. me moeder vind het teveel werke enzo Scheve mond En ik heb ook mijn leasepaardje meoten opzeggen Verdrietig Maarja het is niet het ergste van de wereld Knipoog later hoop ik wel een eigen paard te hebben. weet het bijna zeker! en er zijn toch best veel boktmeetings zonder paarden Verward En anders ga je lessen bij de dichtstebij manege western. desnoods 1 keer in de 2 weken ofzo?

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:56

Ik heb ook geen eigen paardje maar ben bijrijder voor minimaal twee keer per week.
Waarschijnlijk gaat Susie volgende week al weg naar Frankrijk om behandeld te worden voor zo'n drie maanden.
Voor de eerste twee weken ben ik onder de pannen bij een vriendin die op vakantie gaat.
Daarna zie ik wel.
Bij ons op stal is er altijd wel wat te rijden, zoniet ga ik gewoon gezellig een bakkie doen. Clown

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 11:34

Grappig dat de mensen die geen eigen paardje hebben toch een verzorgpaardje oid hebben. Hier in de buurt zit gewoon bar weinig western en daar waar ik fijn leste stoppen ze ermee Verdrietig Hoewel dat niet echt in de buurt was...

In ieder geval leuk om te horen dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zittten en ach... t komt vanzelf wel weer.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:53

Hoi!
Ik heb ook geen eigen paard en ik moet daar vanwege mijn studie ook niet aan denken. (tijdgebrek!)
Wel rij ik (normaal gesproken) ongeveer één keer per week op een paard (Sugartje!) van iemand. Dit is echt perfect en ik heb het er ontzettend naar mijn zin! Zo blijf je er toch nog lekker in!
Bokt-meeting: zondag 23 november om half 11 in Ermelo. s'Morgens zonder paarden en s'middags een buitenrit voor degenen die met paarden komen.

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

walk
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:25

Wat moet je doen als je geen eigen paard heb gewoon naar een western manege geen en daar 1 keer of merdere keren les nemen dat is voor mij de oplosing. vooral als je regelmatig wil en kan gaan rijden en geen eigen paard heb.

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 09:57

Ik kan ook nog niet rijden op mijn anderhalf jarige Quarterhengstje.
Maar, ik kan af en toe op mijn vriendin haar paardje rijden.
Nog een half jaartje en dan gaan we aan de slag....

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 11:42

Ik moet zeggen dat het niet hebben van een eigen paard mij tijd spaart Cool Mijn 3 verzorgpony's vergen heel wat tijd Cool

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:21

heb geen paardje meer, mijne heb ik in 1999 verkocht. Wel gaan we over een paar jaar weer een paardje kopen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:32

ik heb een eigen paard, maar hoe dat volgend jaar is..ik ga dan studeren en heb waarschijnlijk weinig tijd, dus mn ouders hebben me de "simpele" keuze gegeven: verkopen of bijrijder zoeken...
ik hoor dus nu nog niet thuis in dit topic, misschien volgend jaar wel

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 15:34

Dan lijkt de keuze me makkelijk! Een bijrijder zoeken...

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:10

LisetteSugar schreef:
Dan lijkt de keuze me makkelijk! Een bijrijder zoeken...

ja maar vind maar eens een goede bijrijder he...ik ben zo'n zeikerd op dat gebied, wil d'r gewoon voor mezelf Knipoog

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:43

Ik heb eigen paardje, maar mag voorlopig zelf niet rijden
Mijn paardje loopt nog engels, omdat mijn moeder niet aan de overstap wil
Maar ik ben zelf dus op zoek naar een bijrijder, liefst western, zodat die mij ook kan helpen met het omturnen..

Bij mij geld het omgekeerde dus, maar misschien dat iemand zich geroepen voelt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers