oudere D-pony, zal 't wat zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 13:14

Een vriendin van mij heeft al een aantal jaren een leuke pony. Ze heeft m altijd al bij huis gehad.
Maar ze heeft er al een tijd geen zin meer in en hij heeft nu al 2 jaar stilgestaan.
Hij is 22 jaar oud. Hij is Europees kampioen M-dressuur geweest en kon al wat Z-oefeningen.
Hij is 1.48m hoog.
Hij ziet er nu echt niet uit. Lange dikke vacht, lange manen, geen spier te bekennen etc.

Nou heeft ze de pony dus aan mij gegeven, met spullen en al. Ik heb er straks de ruimte voor en ga dan lekker z'n conditie opbouwen en goed verzorgen.
Ze heeft m gratis gegeven omdat ze wist dat ik mn paarden altijd tip top verzorg en dit al jaren zelf doe.

Ik ben zelf tussen de 1m70 en de 1m73 en heb een slank figuur, ben dus niet zwaar of zo.
Maar zou ik op m kunnen rijden? Als zn conditie natuurlijk weer goed is.
Vraag t me opeens af, heb altijd wat grotere paarden gereden, en dan vraag je je t niet af.

En zouden jullie zo'n aanbod aannemen?

Ben benieuwd! Party!!

[Edit] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]
_________________
Shire's! Shire's! Shire's!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-19 14:18 ]</font>


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:20

Ooh, daar zou ik niet aan twijfelen, tuuurlijk zou ik zo'n aanbod aannemen! Party!! Maargoed, misschien ben je wat groot voor het paardje, maar als je slank bent en niet zo veel weegt kan het volgens mij best. Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 13:22

Mischien moet ik wanneer hij op conditie is, eerst maar s 'passen' *LOL*
Wodt sowiso een kinderpaardje, maar af en toe wil ik ook natuurlijk ns rijden! Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:27

Heerlijk, pony's! Ik heb ze liever dan grote paarden, niet alleen qua hoogte maar ook qua karakter (ze denken zo lekker met je mee).

Ik heb tot mijn 17e op mijn stevige C-pony van 1.36 gereden, dat ging nog net (ik ben 1.69). Ook daarna nog, maar niet meer in de lessen enzo. Daarna kwam er een pony van 1.45 waar m'n zusje mee verder ging maar waar ik ook vaak op reed. Hoewel het een vrij slank gebouwd beestje was, stond het nog niet eens zo gek. Mijn zusje was zelf op een gegeven moment 1.76 en kon toen deze pony niet meer goed aan het been krijgen, dus toen is ze overgegaan op een E.

Ik denk dat je het gewoon even moet proberen, de ene D is de andere niet. Als hij niet te ielig van bouw is, dan moet het zeker gaan. En als je niet te fanatiek met hem wilt dressuren maar alleen recreatief rijden, dan zie ik helemaal geen probleem.

En wat je vraag betreft of ik hetzelfde zou doen: JA! Als ik de ruimte en tijd had om een oude pony een leuke oude dag te geven, dan zou ik dat zeker doen! Lachen

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden? </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-19 14:28 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:33

Jouw lengte en gewicht zijn geen probleem. Het is voor de pony overigens beter om getraind te worden. Je zult misschien niet meer alles van hem kunnen vragen, maar ik denk dat je er goed mee vooruit zou kunnen, een b of L proefje zal er altijd wel weer van af kunnen. De rest is mooi meegenomen. Bouw het goed op he, hij is ouder, dus kan niet meer zo snel herstellen als vroeger. Train hem zo geleidelijk aan dat hij niet hoeft te herstellen. (heb het niet over zijn conditie maar over zijn spieropbouw, met name het soepel maken)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 17:19

Ja inderdaad, dat opbouwen ga ik heél geleidelijk aan doen. Vandaag alvast 5 á 10 minuutjes gelongeerd, daarna lekker over de weg gestapt. Lekker gepoetst voetjes gekrabd (best stinkende voetjes) stalletje gemest en voer gegeven, hij was helemaal happy!
Ik denk dat t nog bést leuk kan worden met deze 'ouwe'! *LOL*


Ineke2

Berichten: 33036
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:49

Jahoor dan kan nog best, ik ben 1.70m en rijd ook nog op een pony van 1.43m (Bassie) en mijn benen komen er net niet onderuit. Haha! Veel plezier met je oudje!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 17:52

Dank je wel!
Party!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:54

Het zal wel wennen zijn op een kleiner paard te rijden, maar dat gaat allemaal vanzelf.
Ik zou het ook zeker doen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 19:30

ik ben zo'n 10 cm groter als jij en ik doe het ook. Het ziet er niet uit en als hij poedersuiker voelt dan voelt het 3 dubbel poedersuiker. Het rijd voor mij net allemaal ietsje moeilijker.

Je balans moet je gewoon weer ff opzoeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 35 bezoekers