Hoe vlecht jij je paard....??????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Hoe vlecht jij je paard....??????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 12:14

Ik was even beniewd hoe en wat mensen allemaal vlechten voor een wedstrijd. En waarom natuurlijk.

In de B en L vlocht ik eigenlijk nooit wat (makkelijk zo´n fjord)
Nu ik in de M start vlecht ik zijn voorpluk en zijn staart. Vind dit toch wat netter.

Hier even een fototje daarvan.

Afbeelding

<3 Galanto <3


Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:28

Dat vind ik hartstikke mooi staan! Toppie!

Ikzelf vlecht met naald en draad; dikke roosjes:

Afbeelding

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:03

Oh Yokie, kan je niet voor mij komen vlechten??? Schijnheilig
Ziet er echt top uit!
Mijn paard wordt gevlochten door mijn vriendin, die heeft daar meer feeling voor dan ik.... Bloos! daarnaast ben ik nogal lui aangelegd Haha!
Ze vlecht hem "gewoon" met elastiekjes, best netjes hoor, maar zo met naald en draad ziet het er nog meer profi uit! Top! OK dan!


Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:08

Ik vlecht altijd gewoon knotjes met elastiekjes.

De voorpluk vlecht ik nu ook altijd(tenminste, dat doet mijn groom voor me)omdat ik nu een geweldige voorpluk heb en die moet natuurlijk wel goed zichtbaar zijn!

De staart vlecht ik niet, dat vind ik niet mooi.

Eh yokie, kun je mij niet eens cursus vlechten met naals een draad geven??? Tong uitsteken

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:21

Picasso, dat gave dier van jou wil ik best een keer invlechten! Haha!

Maarre, oefening baart kunst hoor. Is echt niet zo moeilijk. Wat wel handig is, is dat je een paard hebt met een wat volle manenbos.
De manen moeten wat langer zijn dan de handbreedte (gebruikelijk bij vlechtjes elastieken), dan krijg je mooiere, vollere roosjes OK dan!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:26

yokie schreef:
Picasso, dat gave dier van jou wil ik best een keer invlechten! Haha!

Maarre, oefening baart kunst hoor. Is echt niet zo moeilijk. Wat wel handig is, is dat je een paard hebt met een wat volle manenbos.
De manen moeten wat langer zijn dan de handbreedte (gebruikelijk bij vlechtjes elastieken), dan krijg je mooiere, vollere roosjes OK dan!


Zei zij met haar eigen GAVE kanjer! Cool
Ik zal gaan oefenen met het boek van Tineke Bartels erbij en als dat niet lukt , dan bel ik jou Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:38

De hulplijn staat vanaf nu open, hihi.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:40

yokie kun je me effe uit leggen hoe je zo in vlecht?? ik wil dat ook graag een keer doen maar heb er niet zo veel tijd voor om dat een keer te oefenen. maar als ik een keer tijd heb dan doe ik dat gelijk

ik vlecht mij paardje gewoon normaal in ziet er best wel mooi uit altijd niet van die dunnen knottjes

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:51

oh poeh he... uhm... Je neemt gelijke plukken (gebruik bv een manenkam voor de breedte) en vlecht deze in. Het uiteinde van de vlecht sla je om en zet je vast met een elastiekje.

Dan neem je een pektouwtje met aan het uiteinde een knoopje erin en een naald. Sla het uiteinde van de vlecht om en steek van onderen de naald erdoorheen. Sla de vlecht nog een keer om en steek weer de naald van onderen erdoor. Zo ga je door tot je bij de manenkam uitkomt. Zet het roosje mooi vast door middel van een paar keer heen en weer steken en knip het overgebleven pektouw af...

Zoiets? Is moeilijk tekstueel uitleggen... In een boek van Tineke Bartels schijnt eea helder uitgelegd te worden?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:42

ik vlecht gewoon met witte elastiekjes in, wit vind ik wel nettjes staan

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:46

Dat van mij ziet er ongeveer zo uit als van Yoki, alleen heb ik een iets andere techniek, al vind ik het ook makkelijker om zoiets voor te doen dan om het uit te leggen.
Verder vlecht ik zijn voorpluk ook en zijn staart ook.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:55

Ik vlecht precies zoals Yokie, daarom trek ik ook zelden de manen van mijn paarden aangezien je daar inderdaad wel een flinke bos voor nodig hebt.
Ik kan alleen niet zien of Yokie ook de voorpluk helemaal invlecht zoals bij de Fjord, dat doe ik namelijk wel, ik zet alleen het vlechtje vast met een stiekie aangezien mijn paarden allemaal een flut voorpluk hebben.
Afhankelijk van het tijdsbestek maar ik meer of minder roosjes, 6 als ik haast heb, rond de 10 als ik mak aan kan doen..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:26

Ik vlecht gewoon met stiekjes, op 3/4 van de breedte van het kammetje, dan 1 stiekje erom, vlechtje 2x dubbel en dan krijg ik ook hele mooie strakke vlechtjes.

Toos paardloos

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:04

Wij rijden B (onderling) met onze Tinker.

Wij maken dan een hengstenvlecht! Want met die lange manen is het geen succes om knotjes te maken Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:24

Maar Sjuimpje, houd jij ook nog rekening met de hals van een paard? Die van mij heeft een stevige wat kortere hals. Ik doe er dus altijd zoveel mogelijk vlechtjes in. (schijnt optisch dan wat beter uit te komen. ) Graag wil ik ook roosjes maken maar aangezien pride zeer weinig manen heeft zou ik ook uitkomen op een aantal van 6 oid. Dus houd je ook nog rekening met de hals of niet?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:32

Neuh, op zich heeft Ozep geen erg lange hals, maar zijn totale front is best zwaar dus ik vind dat hij het wel kan hebben.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:19

Ik doe altijd weinig knotten, aangezien mn pony best een lange hals heeft.
En altijd met stiekjes, binnen 20 minuten klaar, geen geduld voor naald en draad, ik kan t wel, en het is ook veel mooier, maar om nou een uur bezig te zijn voor 6 minuutjes.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:27

Bij mijne ene pony maak ik altijd een hengtenvlecht, bij mijn andere pony knotjes met naald een draad!! Met naald en draad blijft het heel goed zitten.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:30

Ik maak altijd gewone vlechtjes met elastiekjes (anders kan ik ook niet hoor) maar vind het wel mooi Lachen
Hier een fotootje
Afbeelding
Ik heb ook geen idee, of juist veel of juist weinig knotjes mooi zouden staan bij haar, heb er nu meestal een sutk of 13/14 net als op de foto. Iemand een tip of idee Lachen ?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:34

euhm..
Eerst alles verdelen in staartjes.
Dan vlechten en dan knotten.. met stiekjes!
heb er meestal 9/11

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:57

Ik vlecht alles in, voorpluk manen en staart.
De manen zijn meestal tussen de 15 en 20 vlechtjes en de staart vlecht ik zo lang mogelijk in...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:05

Ik vlecht gewoon met elastiek.
Afbeelding
Tegenwoordig vlecht ik hem aan de andere kant.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:39

Ik maak roosjes, hoeveel weet ik niet, hier een foto'tje

Afbeelding

Owen heeft veel en dikke manen, roosjes is eigenlijk het enige wat ik met goed fatsoen voor elkaar krijg.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:32

mijn "roosjes" mislukken altijd. Ik ind ze meestal veelte groot bij jambo.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:37

ik doe gewoon knotjes met elastiek
Afbeelding

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, LisaVH96 en 6 bezoekers