Vodafone mobile connect card en andere vragen.....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scudo
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-12-01
Woonplaats: Drachten

Vodafone mobile connect card en andere vragen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 14:18

Hier Honeybee onder een ander account, aangezien ik mijn huidige op dit moment niet kan gebruiken. Verdrietig

Ik ben op zoek naar manieren van internetten die ik vanuit huis kan doen.
Ik heb geen telefoon thuis, wel een aansluiting, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ik heb wel een kabelaansluiting van upc, maar ik ben niet op zoek naar mogelijkheden voor Chello, aangezien ik die al ken.

Wat zijn eventuele mogelijkheden om te kunnen internetten, zonder al te hoge kosten. Ik wil eigenlijk geen huistelefoon gaan gebruiken, ik bel daar toch nooit mee en via de kabel ken ik alleen maar UPC, oftewel Chello. Zijn er toch nog mogelijkheden om via de kabel (evt. andere provider) of via de telefoonlijn (zonder een tel. verbinding te hoeven nemen) te internetten?

Ook heb ik wel eens op de televisie reclame gezien van de Vodafone mobile connect card en daar heb ik net wat info over opgezocht, maar zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben?

Of zijn er mensen die uberhaupt andere suggesties of mogelijkheden hebben?

Ps. Ik heb de beschikking over een desktop, maar ook een laptop (laptop is PII 333 mhz)


Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:23

Mijn moeder belt zomerdags in via haar mobiele telefoon. Ze heeft een GPRS abo erbij via T-Mobile. Het werkt. Is een stuk trager dan je upc-connectie, maar op die wijze zou je dus wel midden in een weiland gehaal draadloos kunnen internetten. Mijn moeder doet het Haha!

Over een paar jaar is er zoiets als Digitenne. Ik voorzie dat dat de gehele markt voor ADSL over gaat nemen, en dat iedereen die nu nog een vaste telefoonlijn heeft louter tbv internet, zijn vaste telefoon eruit knikkert.
UPC is waar ik woon geen optie, en ADSL lukt ook niet in mijn dunbevolkte regio...ik wacht met smart op Digitenne.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:43

ADSL gaat via de telefoon en je hebt er (volgens mij) geen bestaande telefoonverbinding voor nodig. Voor een normale telefoonverbinding naar internet wel. Daarnaast nog kabel, alle andere opties zijn eigenlijk een heel stuk duurder. Ik denk dat je voor mobiel internetten gigantisch wat geld kwijt bent..

Internet via de satelliet zal voor een groot deel van de mensen een oplossing zijn, maar aangezien er ook steeds meer online gamers komen, zal er ook zeker vraag blijven naar connecties die 'aan de grond' blijven. Online gamen via satelliet is namelijk zo goed als onmogelijk aangezien het TE lang duurt voordat het signaal weer terug is bij je eigen pc. Met internetten merk je er niets van en gaat het razendsnel, maar bij games etc moet het signaal heen en dan weer terug, en zal dus voor een lag zorgen. Satelliet zal dus nooit kabel/adsl gaan vervangen Lachen, maar het wordt wel een alternatief.

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:05

voor adsl heb je wel een bestaande telefoonverbinding nodig Knipoog
ik heb daar dus speciaal een telefoonlijn voor aan moeten vragen, maar ik heb er geen telefoon op aangesloten (wij bellen thuis alleen mobiel) ik betaal dus per maand mijn adsl abbo en de vaste kosten voor de telefoonaansluiting.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:50

Zijn er nog meer aanbieders van zo'n internet kaart die je in je laptoppie drukt?
Trouwens mocht ik gewoon overstappen naar een normale telefoonmodem of Adsl (ik voel dat dat mij flink zal bezuren, maar alles is beter dan geen internet), waar kan ik dan het goedkoopst een tel.abo. afsluiten, waar kan ik het goedkoopst internetten via Adsl en/of een telefoonmodem?

HELLUP!!!!!!!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:38

Een telefoonaansluiting toch? Of ook echt een verbinding? Want je gaat over een andere lijn dan je 'telefoonverbinding'. Daarom is je telefoon ook niet bezet als je op adsl aan het internetten bent. En die internetkaarten die je in laptops drukt, de kosten daarvoor per minuut.... loei en loei duur!
Heb je wel tv-kabel?
Sluit dan het goedkoopste abo af van je kabelmaatschappij.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:47

Mwao die kosten voor internetten via de mobiel zijn niet meer zo duur als een tijd terug, het is gewoon hoeveel mb's je "download" toch?

De man van mijn stage heeft een zeer goedkoop abo voor zijn mobiel, die hij ook weer kan doorverbinden met de telefoon, ik zal hem eens vragen.....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:45

Syph... wat ik bedoel te zeggen.. ik heb wel een kabelaansluiting in huis, maar wil van Chello af. Waar kan ik nog meer via de kabel netten en wat zijn de kosten ervan.

Wat een telefoon of adsl verbinding betreft, ik heb wel een aansluitpunt in huis, maar geen telefoon abo. Ik heb alleen maar een mobieltje. Wil ik internetten via een normaal modempje, dan moet ik ook weer een huistel. abo aanschaffen. Waar kan ik dat dan het goedkoopste doen. En als ik dat heb, waar kan ik dan het goedkoop een internetverbinding aanvragen.
En wat adsl betreft, moet je volgens mij ook eerst een telefoonverbinding aanschaffen wil je dat kunnen doen. En is dat het geval, wat zijn de aantrekkelijke providers waar ik op moet letten?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:48

Zijn de nieuwe abonnementen van chello zoals chello Entry (€ 22,95 p.m.) of chello light (€ 32,95) dan ook niks voor jou?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:03

Honeybee schreef:
Ik heb alleen maar een mobieltje. Wil ik internetten via een normaal modempje, dan moet ik ook weer een huistel. abo aanschaffen. Waar kan ik dat dan het goedkoopste doen.

KPN.. is noodzakelijk voor de meeste ADSL aansluitingen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:16

Ik heb mijn internet via Vianetworks. Heb er echt nooit problemen mee en ze zijn snel.
Weet niet of je er en telefoon aansluiting voor nodig hebt, maar ik denk het niet.
Weet dat een vriend van mij ook zijn provider heeft via vianetworks en hij woont in schotland (destijds woonde hij in Hoogeloon).

hun site is www.vianetworks.nl of www.iae.nl

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:34

Volgens mij is het zo dat er een aantal regio's in het land zijn, en dat elke regio zijn eigen kabelexploitant heeft. Jij kan dus (volgens mij) niets anders kiezen dan chello met kabelinternet, wij hier kunnen niets anders dan @home. De kabel en adsl verbindingen zijn en blijven de goedkoopste opties voor een particulier. Geloof me, dat internetten via de telefoon is leuk voor een vertegenwoordiger die alles vergoed krijgt, maar jij betaald je hartstikke scheel.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:48

Sypheron schreef:
Volgens mij is het zo dat er een aantal regio's in het land zijn, en dat elke regio zijn eigen kabelexploitant heeft. Jij kan dus (volgens mij) niets anders kiezen dan chello met kabelinternet, wij hier kunnen niets anders dan @home. De kabel en adsl verbindingen zijn en blijven de goedkoopste opties voor een particulier. Geloof me, dat internetten via de telefoon is leuk voor een vertegenwoordiger die alles vergoed krijgt, maar jij betaald je hartstikke scheel.


Ik weet het niet zo zeker- ons buren hebben nml hun verbinding via KPN.

Maar Kabel en adsl zijn idd de goekoopste en bovendien, snelste opties.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:32

Een kabelverbinding door KPN? Dat kan ik je nu 110% zeker vertellen: dat bestaat niet Lachen De kabelmaatschappijen zijn de grootste concurenten van adsl, daarom juist heeft KPN adsl in leven geroepen, dan gaan ze niet hetzelfde product aanbieden Knipoog

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:32

ja dat bedoelde ik- adsl van kpn, wij hebben het nml juist niet via kpn. Wij betalen voor onze i-net helemaal niks aan kpn. alles gaat via de kabel via IAE (vianetworks). KPN komt bij ons niet in.
heb het idd een beetje krom getypt. Bloos

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:38

Iedereen heeft ADSL via KPN Knipoog KPN is er namelijk voor de lijnen. Maar daarnaast ondersteund KPN de ADSL van HetNet en Planet, en dan zijn er nog een aantal andere ADSL aanbieders.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:42

aha, ik snap hem. Maar, aangezien wij geen adsl hebben- wij doen het nml via de kabel, hebben wij ook geen kpn (of heb ik het nu weer fout?)
Onze buren daarentegen hebben wel adsl, en dan vermoed ik hetnet- dat zie ik nml als het kpn.

Ik zal het anders deze weekend even exact navragen bij hun.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 16:49

Iedereen die ADSL heeft, heeft natuurlijk een telefoonlijn van KPN liggen. Maar het ADSL abo hoeft niet van KPN zelf te zijn. Kabelverbindingen zijn idd niet via KPN zoals je zelf al zegt Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie