vraag voor arabierenkenners (russische arabier)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

vraag voor arabierenkenners (russische arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 14:39

Zoals jullie misschien weten heb ik mijn arabische merrie te koop gezet. Afstamming Balasjow x Abakan. Nog niet bereden en 3,5 jaar. Ze is te temperamentvol voor mij.
Nu belde mij deze dag een meneer die wel geinterresseerd was in mijn merrie. Deze man had een voorstel, hij had zelf een ruin staan die hij wou ruilen met mijn merrie. Dit is een ruin van Scapino. Is in 1998 geboren en heeft wedstrijden. Is nu L2, was vijfde bij de gelderse kampioenschap. Deze ruin heeft een stokmaat van 1.47 en is voskleurig.
Dit moet een erg koele ruin zijn volgens de eigenaar.

Nu heb ik best interesse, maar ik heb niet zoveel verstand van afstammingen en de daarbij behorende prijzen.

Daarom nu de vraag, zou dit een goede ruil zijn? Qua prijs dan.


vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:45

Ik weet niet of dat een goede ruil zou zijn voor je. Die ruin is ook een arabier of niet? En jij heb een merrie en hij een ruin doorgaans zijn merries meer waard dan ruinen. En misschien wil je ooit wel een veulen fokken? Ik wil eventueel ook wel met je ruilen ik heb een haflinger.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:47

1.47 is wel erg klein. Ik weet niet hoe groot je bent of wat je weegt, maar zou daar zeer zeker over na gaan denken. En wat als je dadelijk dikker wordt? Heeft die man jouw merrie gezien, en jij zijn ruin? Je moet eerst eens gaan kijken en evt rijden op die ruin. Zeg dan dat je erover na zult denken... En doe dat dan ook. Waarom wil hij die ruin trouwens niet meer?

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 20:27

Hoi Vicky, ik heb toch echt gekozen voor het rankere, snellere type. Dus kan helaas niet ruilen met een Haflinger. Ik wens je wel succes met de verkoop in deze moeilijke tijd (voor de paardenverkoop dan).
Norita (het paard wat ik te koop heb staan) is nog kleiner dan 1.47, ik geloof 1.46. Dus ook erg klein. Ik ben zelf niet zo groot 1.64 en 1.47 past volgens mij wel. Norita is mooi breed gebouwd voor een arabier, ik hoop dat deze ruin dat ook is. Maar het is een rus en die zijn volgens mij over het algemeen wel breed gebouwd.
Natuurlijk ga ik eerst rijden mocht ik een afspraak maken, ik moet toch altijd kijken of het tussen ons klikt.
Hij wil de ruin niet meer omdat hij zich meer heeft toegelegd heeft op het fokken, hij vindt de afstamming van Norita interessant om mee te fokken.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:37

Dan zou ik eerst gaan kijken/rijden en dan erover nadenken, eventueel advies van bokkers aanhoren etc...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:33

wat jij hem waard vind dat ligt helemaal aan jezelf. ik denk dat als jij ongeveer een normale paardenliefhebber bent dat je dan meer voor het paard gaat dan voor de prijs en de afstamming. het paard is waard wat jij hem waard vind. Als hij heel lief is en precies wat je zoekt dan zou ik hem ruilen tegen je oude paard. ik zou wel eerst even gaan kijken ja Knipoog en anders neem je hem een tijdje op de proef en spreek je met die man af dat je hem terug kan brengen als je hem toch neit zo leuk vind. Veels ucces *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:57

Coby schreef:
Maar het is een rus en die zijn volgens mij over het algemeen wel breed gebouwd.

dan heb je mijn russin nog niet gezien....smal!!!!! Verward


DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:27

ik zou idd een afspraak maken en lekker gaan rijden
en wat maakt het nu uit of het een goede ruil emotioneel gezien ze krijgt het natuurlijk hartstikke goed bij een fokker!! althans bij de meeste fokkers!! en misschien is deze ruin wel alles wat je ooit hebben wilde...??!!!

heel succes met je beslissing, en zet wel zsm een foto
van deze ruin neer!!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:37

bedankt ik heb ook geen haast ermee. Heel veel succes verder en denk goed na een ruin is vaak minder waard dan een merrie.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:08

vicky schreef:
bedankt ik heb ook geen haast ermee. Heel veel succes verder en denk goed na een ruin is vaak minder waard dan een merrie.


ja maar wat maakt dat nou uit, ik denk dat ze toch eerder wilt dat haar merrie een goed huisje krijgt en dat het met die ruin klikt en wat maakt het dan uit of de merrie meer waard is als je saampjes tevreden bent...???!!
ik vind dat geld dan geen rol hoeft te spelen maarja dat is je eigen keuze!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:10

en nog wat de ruin heeft L2 etc gelopen en haar Merrie komt net kijken dus ook al zou ze goed voor de fok zijn..!!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:44

Ik heb een rus gehad (balaton x abdullah) en die was inderdaad ook vrij fors voor een arabier. Het is toch een heel ander type dan de spaanse of egyptische.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:49

De afstamming zegt me weinig, maar ik heb jou topics gevolgd, en ik denk dat jij veel baat kan hebben bij een wat rustiger paardje, met ervaring.
Ik vind het zeker niet gek klinken, en zal ook zeker even gaan kijken met je instructeur ofzo erbij.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 19:28

Afbeelding

Ta da, de foto van de ruin. Wat vinden jullie

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:32

hij lijkt me leuk en rustig ja Lachen ben jij dat erop?

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:32

Leuk dier!
Maar om nou te zeggen:daar loopt een echte Volbloed?Nee....

Wanestha RIP !!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:34

ja hij is inderdaad wel russisch gebouwd. Wat vind je er zlef van? wij kunnen niet voor jou zeggen dat je het wel of niet moet doen dat meot je toch echt zelf beslissen Knipoog

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:46

mooi koppie, maar verder kan ik aan de foto niet zien hoe zijn karakter is, dat zal je toch moeten ontdekken als je hem zelf gaat berijden. Hij ziet er verder niet bijzonder breed uit vind ik.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:57

Als het beestje jou bevalt en ook al lijkt hij niet op een arab. Innerlijk is belangrijker, dan zou ik zeggen: nemen dat paardje. Op de papieren hoef je niet te rijden en als je verder toch geen show, sport of weet ik ambities heb.... Gewoon doen dan!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:35

Ik vind het een heel leuk beestje om te zien!!! Heel fijntjes en een lieve mooie uitstraling. Volbloed of geen volbloed, het maakt toch geen moer uit. Het gaat om wat JIJ voelt voor het paardje en niet of hij wel of niet 100% is. En als hij wel 100% is en niet op een volbloed lijkt...SO WHAT?!

Ga vooral op het karakter en de gezondheid af!!! Succes!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:27

Hij ziet er heel leuk uit ik zou zeggen GO FOR IT COBY!!!!

voelde je wel een 'klik' toen je hem zag want dat vind ik dus belangrijk ik ben echt zeg maar gevallen voor mijn paard!!!

en idd wat Franca zegt lekker belangrijk of die niet 100% dit is wel is jeetje wat een gezemel ligt misschien ook aan de foto ik vind hem iig wel leuk en ik denk jij ook wel of ben je nog druk aan het nadenken??

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:11

Ze vraagt toch een mening over wat je van die Arab vind?
Nou mijn mening is dat ik het geen echte volbloed vind,maar zeker wel een leuk dier!
En ik weet niet naar wat jij op zoek bent,maar als je enkel een braaf dier wilt en dat is hij ? Why not?
En of het een eerlijke ruil is,ik ken jouw merrie niet en dus ook haar eventuele kwaliteiten niet...

Succes!

Wanestha RIP !!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 16:38

Ik heb hem nog niet in het echt gezien, ik ga binnenkort een afspraak maken om te komen kijken en rijden natuurlijk. Ik vind het erg belangrijk om een ´klik´te voelen bij een paard. En dat kan ik natuurlijk niet zien vanaf de foto. Maar heb er wel een gevoel over. Papieren en afstamming zijn inderdaad minder belangrijk. Ik vind hem trouwens echt wel op een arabier lijken.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:01

ja de klik vind ik ook altijd belangrijk!!!

we horen het wel als je er bent geweest veel succes!!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:32

Ik heb mijn keuze gemaakt. Ik houd mijn eigen paardje, ik laat haar inrijden en ik hoop dat we samen wel gelukkig kunnen worden.
Norita is toch wel heel mooi en heel lief (soms). Misschien een domme beslissing maar ook van domme keuzes kun je leren heb ik altijd geleerd. *LOL* *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers