Iedereen maximaal 70 jaar oud?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Iedereen maximaal 70 jaar oud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 13:06

Een vriend van mij opperde gisteren:

'Als alle mensen nou eens gewoon dood zouden gaan wanneer ze de leeftijd van 70 jaar hebben gehaald. Niet dat iemand dan een spuitje krijgt, maar dat het automatisch wordt ingebouwd'

We hebben vanmorgen een hele discussie gehad, met veel voors en tegens.

Wat vinden jullie??

[edit:BartVB]Titel[/edit]

Semper erit denique omnia



      Renske_

      Berichten: 20558
      Geregistreerd: 12-10-02
      Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:12

      heb laatst een film gezien, waarin iedereen precies 100 werd en dan dod ging(werd verdronken in een bron, maar dat was omdat ze door dat water eeuwig jong bleven, en ja anders heb je ook zo'n overbevolking, dus werden ze precies 100 jaar en dan hield iemand degene die 100 was geworden onder water)

      maar ja 70, k weet niet, das niet zo heel oud

      maar opzich ja je hebt dan niet die overvolle verpleeghuizen en ziekenhuizen waarin hele oude mensen liggen die met intensieve verzorging in leven worden gehouden

      maar als je dan 69 bent lijkt het me dat je echt de dagen gaat aftellen en zo iets hebt van nee ik wil nog niet!!
      zeker als je nog helemaal gezond bent enzo

      *** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
      Anne van de Slothoeve Ster Sport
      :# Z2 startgerechtigd! :#

      Lennon

      Berichten: 4342
      Geregistreerd: 01-09-01
      Woonplaats: Belgisch Limburg

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:29

      Daar zou ik het toch niet mee eens zijn...
      De ene 70-jarige is de andere niet... Je hebt mensen die op hun 70e nog heel goed zijn en nog actief genoeg zijn en voor zichzelf kunnen zorgen... Maar langs de andere kant heb je ook 70-jarigen die zitten weg te kwijnen en niet meer zo goed zijn en constant hulp nodig hebben...

      Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

      Chantalll

      Berichten: 1976
      Geregistreerd: 23-02-03
      Woonplaats: Leek

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:42

      Ik vind het pure kolder, slaat werkelijk nergens op ... Je zou dan misschien de gezondste en kwieke mensen laten overlijden ... nee ben ik het dus niet mee eens ...

      Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

      goofy

      Berichten: 160
      Geregistreerd: 19-03-03
      Woonplaats: Rotterdam

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:49

      daar ben ik het nie mee eens, iedereen heeft toch recht om van zijn oude dag te genieten of niej soms. Ik vind het echt nergens op slaan!!

      I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia

      Sizzy

      Berichten: 27232
      Geregistreerd: 11-09-01
      Woonplaats: Den Haag

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:03

      Nee, vind ik niet.

      Als je dan stopt op je 65-e, dan heb je nog maar 5 jaar om te genieten van je oude dag Haha!

      Dan zit je daar een beetje af te wachten totdat de batterijen op zijn op je 70e verjaardag, nou neuh bedankt Lachen

      Het leven is een gebakje!

      Lindy

      Berichten: 6038
      Geregistreerd: 07-08-02

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:05

      Dan zouden er meteen minder autogordels gebruikt worden. Tong uitsteken
      En gaan mensen lekker gevaarlijke dingen doen,want ze gaan toch niet dood voor ze 70 zijn. Haha!

      carola

      Berichten: 8684
      Geregistreerd: 18-04-01
      Woonplaats: Putten

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:07

      Belachelijk! Net klaar met werken, kan je aan je pensioentje beginnen, en dan zoiets! Absoluut geen optie.
      Ook lijkt het me erg eng dat je weet wanneer je dood gaat. Bah! Moet er niet aan denken.

      Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

      SuperPepeijn

      Berichten: 13113
      Geregistreerd: 21-03-02
      Woonplaats: Gouda

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:10

      load of crap.

      Amor Vincit Omnia

      Kiara

      Berichten: 10899
      Geregistreerd: 10-01-03

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:12

      Laten we het maar laten zoals het nu is...
      Ook niet altijd even leuk voor de mensen die onder de 70 zijn en sterven, maar ach, laat maar op deze manier...... Tong uitsteken

      Gelukkig hoeven wij hier niet over te beslissen en WORDT dat al bepaald door een andere 'kracht/macht"..........


      Lindy

      Berichten: 6038
      Geregistreerd: 07-08-02

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:12

      Lindy schreef:
      Dan zouden er meteen minder autogordels gebruikt worden. Tong uitsteken
      En gaan mensen lekker gevaarlijke dingen doen,want ze gaan toch niet dood voor ze 70 zijn. Haha!


      Of bedoel je dat zo ook voor hun 70e dood kunnen gaan?

      Marsu

      Berichten: 2112
      Geregistreerd: 11-03-03
      Woonplaats: ZUIDLAND

      Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:16

      Mijn oma was tot een paar jaar terug van mening dat mensen ouder dan 75 maar een pilletje moesten krijgen, want ze waren toch niet nuttig meer enz. Een nogal extreem standpunt.

      Eind deze maand wordt ze 80, en de laatste jaren hebben we haar er niet meer over gehoord. Ik zal het toch eens ter sprake brengen...

      Ik ben dus van mening dat het wel erg makkelijk is om zo'n standpunt in te nemen als het jezelf niet betreft. Want als het jezelf betreft, dan wordt het opeens een heel ander verhaal.


      iefke

      Berichten: 28837
      Geregistreerd: 28-08-03
      Woonplaats: Tilburg e.o.

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 14:18

      Marsu schreef:
      Mijn oma was tot een paar jaar terug van mening dat mensen ouder dan 75 maar een pilletje moesten krijgen, want ze waren toch niet nuttig meer enz. Een nogal extreem standpunt.

      Eind deze maand wordt ze 80, en de laatste jaren hebben we haar er niet meer over gehoord. Ik zal het toch eens ter sprake brengen...

      Ik ben dus van mening dat het wel erg makkelijk is om zo'n standpunt in te nemen als het jezelf niet betreft. Want als het jezelf betreft, dan wordt het opeens een heel ander verhaal.


      Ik ben het hier volledig mee eens, en kan me helemaal vinden in jullie reacties!

      Semper erit denique omnia


          SuperPepeijn

          Berichten: 13113
          Geregistreerd: 21-03-02
          Woonplaats: Gouda

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:39

          hoe gaan ze dan dood eigenlijk? ontploffen ze dan ofzo?

          Amor Vincit Omnia

          loulou

          Berichten: 14809
          Geregistreerd: 12-09-01
          Woonplaats: heesch (brabant)

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:52

          SuperPepeijn schreef:
          hoe gaan ze dan dood eigenlijk? ontploffen ze dan ofzo?


          ja het is een soort ingebouwde tijdbom. die als je geboren wordt in werking word gesteld en 70 jaar na je geboorte ontplof je dus.

          het is wel aan te raden dan een beetje uit de buurt van je medemens te blijven, omdat je die anders kan beschadigen.

          laura1979

          Berichten: 574
          Geregistreerd: 08-11-03
          Woonplaats: tilburg

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:58

          wat een onzin is dit zeg, mijn oma is 80 jaar en nog goed ter been en mijn mans oma is 83 die fietst nog het hele dorp rond en nog sneller dan mij. Waarom zou je mensen dan nog dood willen hebben op hun 70ste jaar??

          loulou

          Berichten: 14809
          Geregistreerd: 12-09-01
          Woonplaats: heesch (brabant)

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:04

          laura1979 schreef:
          wat een onzin is dit zeg, mijn oma is 80 jaar en nog goed ter been en mijn mans oma is 83 die fietst nog het hele dorp rond en nog sneller dan mij. Waarom zou je mensen dan nog dood willen hebben op hun 70ste jaar??


          omdat nederland te vol word! niet de buitenlanders eruit, maar de bejaarden! die kosten alleen maar geld en ze kunnen toch nix meer.
          naja misschien op de kleinkinderen passen, maar daar is de creches voor uitgevonden!
          en dan kunnen op de plek van bejaardenhuizen gewone woningen worden gebouwd, helpt weer tegen woning tekort.

          helemaal niet zo'n slecht idee dus, zo'n ingebouwde tijdbom Haha!

          Yessy

          Berichten: 23021
          Geregistreerd: 16-02-03
          Woonplaats: Utrecht

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:12

          lijkt met lekker, aftellen...goh nog 1 uur en 46 minuten, dan ga ik dood...

          lies

          Berichten: 9624
          Geregistreerd: 09-11-01

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:12

          Haha, lekker aan het stoken LouLou? *LOL*
          Ik roep ook altijd dat ik 70 wel een mooie leeftijd vind om te gaan. Maar ik gok zo dat ik dat rond die tijd niet meer roep Haha!
          Btw; mijn oma is 86 en mijn opa 82. Die wonen beiden nog zelfstandig. Niemand die last van ze heeft, hoor. Mogen die dan blijven? Tong uitsteken

          זכור

          loulou

          Berichten: 14809
          Geregistreerd: 12-09-01
          Woonplaats: heesch (brabant)

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:17

          lis schreef:
          Haha, lekker aan het stoken LouLou? *LOL*


          ikke Verward Schijnheilig

          sam_antha

          Berichten: 2044
          Geregistreerd: 10-08-03
          Woonplaats: Vlaardingen

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:33

          Yessy schreef:
          lijkt met lekker, aftellen...goh nog 1 uur en 46 minuten, dan ga ik dood...


          Ja idd Scheve mond goh en nu nog maar 10seconden ...

          'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

          Yessy

          Berichten: 23021
          Geregistreerd: 16-02-03
          Woonplaats: Utrecht

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:54

          horses4life"]
          [quote="Yessy schreef:
          lijkt met lekker, aftellen...goh nog 1 uur en 46 minuten, dan ga ik dood...


          Ja idd Scheve mond goh en nu nog maar 10seconden ...
          [/quote]
          zoek de witte tunnel....

          SuperPepeijn

          Berichten: 13113
          Geregistreerd: 21-03-02
          Woonplaats: Gouda

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:02

          loulou"]
          [quote="SuperPepeijn schreef:
          hoe gaan ze dan dood eigenlijk? ontploffen ze dan ofzo?
          ja het is een soort ingebouwde tijdbom. die als je geboren wordt in werking word gesteld en 70 jaar na je geboorte ontplof je dus.
          [/quote]:D wow aangezien je elke dag wel een paar 70+ ers tegenkomt betekent dat nogal wat explosies om je heen! Tong uitsteken

          Amor Vincit Omnia

          Saskia9
          Berichten: 12295
          Geregistreerd: 18-09-03
          Woonplaats: Sprang Capelle

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:07

          haha mijn vriend was laatst ook al aan het denken..de natuur regelt zichzelf..dieren eten elkaar op.de zwakste gaan dood en de sterken overleven..hij zegt..de mens is alleen maar bezig met dokters hoger op te leiden zodat de mensouder kan worden..zo krijg je alleen maar over bevolking..maja..hij heb wel gelijk..maar WIE beslist dan over wie er dood moet gaan..?
          en neej mensen van 70...blijf maar lekker lang leven tot het echt niet meer gaat..

          Karaat_the_newforest op Instagram

          Ctal
          Berichten: 5668
          Geregistreerd: 08-06-03

          Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:19

          Nou lekker, dan was mn oma al 5 jr. dood, terwijl ze nu ook nog genoeg plezier beleeft, en overal nog heen scheurt in dr auto.

          Dit slaat toch nergens op, dan ben je 69, en dan weet je dat je over n jaar gaat sterven.
          Ik denk niet dat het leven er leuker op zou worden.


          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: _Cubby_, brennie85, Carr_friesje, Colien, DJZ, Femek2902, Gee, Ladypronk, maava, Niobe, Rupser, ryukapple, Travel_me, xJolijn, YandexBot en 137 bezoekers