Poging II - Het verleden van Novalee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Poging II - Het verleden van Novalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:39

Poging II

Ik heb al eens eerder een topic geplaatst over het verleden van mijn pony, maar die is naar onder gezakt en heb ik geen reacties op gehad. Vandaar een 2e poging.

7 December 2002 zijn we naar Molenaarsgraaf gereden om Novalee op te halen. Toen beter bekend als Angel. Na een lange tijd in de auto gezeten te hebben, arriveerden we in Molenaarsgraaf aan. Ik weet niet precies meer hoe die weg heette, het eindigde op dijk.

We hebben Novalee gekocht van de familie Snikkers, en die hadden haar bij een handelaar vandaan op een paardenmarkt, welke markt dat geweest is weet ik niet meer. Meneer Snikkers vertelde me dat ze Novalee eigenlijk uit medelijden gekocht hadden, wat je eigenlijk nooit mag doen. Ze stond kort aangebonden op een hete betonplaat, zonder water en hoogdrachtig op de paardenmarkt tussen andere pony’s in de brandende zon. Ik weet nog dat meneer Snikkers me vertelde dat ze een bange blik in haar ogen had.

Na wat overlegd te hebben, hebben ze Novalee uit medelijden gekocht, haar mee haar mee naar huis genomen, waar ze een eigen stal kreeg. Ik geloof dat ze zo’n 4 jaar bij de familie Snikkers heeft gestaan. Ze heeft twee veulentjes gehad, beide bij de familie Snikkers. Haar laatste veulen heeft ze in het voorjaar van 2002 gehad, ik weet alleen nog dat het een hengstveulentje was en naar iemand uit Molenaarsgraaf was gegaan.

De familie Snikkers heeft haar helemaal opgelapt, want ze zag er niet uit toen ze haar kochten is mij verteld. Ze hebben haar vertrouwen gewonnen, want ze was doodsbang toen ze haar kochten. Je kon haar niet eens aaien, want anders werd je gebeten, is mij verteld door meneer Snikkers. Ze is waarschijnlijk (eigenlijk weet de familie Snikkers dat wel zeker) erg mishandeld. Waardoor ze de eerste paar maanden bij hun, en bij mij, niks toeliet. Nu gaat het gelukkig stukken beter.

Toen de familie Snikkers haar kocht wisten ze niet hoe oud ze was, maar aan de hand van het gebit konden ze zien dat ze ongeveer 8/9 jaar geweest moet zijn toen ze haar kochten.

Ze is inmiddels bijna een jaar bij mij, en het gaat heel goed met haar, alleen ik weet nog steeds niks meer over haar verleden, wat ik wel heel graag zou willen weten. Het enigste wat ik te weten ben gekomen is dat ze in het boekje ‘Pret met je Shet’ heeft gestaan, als pony voor de wagen. Het was geloof ik zo’n boekje over tips voor je Shetlander, een uitgave van het Shetlandponystamboek

Novalee is nu ongeveer 13 jaar. Ze is een Shetlandpony van ongeveer 1 meter hoog. Vosbont. Ze heeft een kolletje op haar hoofd. Haar voorpluk is bruin en haar manen zijn half om half bruin met wit.

Helaas heb ik alleen deze foto van haar, samen met mijn andere pony Tess. Ze is de rechtse. Ze staat er niet erg duidelijk op maar zo hebben jullie toch een beetje de indruk van haar, ik zal ook even de foto uit het boekje ‘Pret met je Shet’ scannen. Ik heb gisteren nieuwe foto’s van haar gemaakt en zodra die ontwikkeld zijn zal ik ze hier ook in dit topic plaatsen.

Als je iets van Novalee weet, haar kent, haar gezien hebt of misschien haar eigenaar /eigenaresse/ geweest bent of iets waarmee je me kunt helpen wbt het verleden van Novalee, pb me dan of plaats het in dit topic alsjeblieft, je zou me er ontzettend mee helpen Lachen

Alvast bedankt,

Yara

Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:44

Had vroeger verzorgpony's staan in brandwijk.. Maar er gaatgeen lampje branden.
Neem eens contact op met Serenta op bokt, die heeft bij Gert de Boer (shetland fokker in Ottoland) verzorgt. Misschien kan zij je verder helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:47

stef schreef:
Had vroeger verzorgpony's staan in brandwijk.. Maar er gaatgeen lampje branden.
Neem eens contact op met Serenta op bokt, die heeft bij Gert de Boer (shetland fokker in Ottoland) verzorgt. Misschien kan zij je verder helpen

Bedankt stef! Ik zal Serenta pb'en Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:34

Je moet haar ook even op marktplaats zetten en andere van dat soort advertentie's plaatsen dan bereik je nog meer mensen.. En heb je een grotere kans op slagen..
Kan je voor de rest niet veder helpen succes met je zoektocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:04

Roxxie schreef:
Je moet haar ook even op marktplaats zetten en andere van dat soort advertentie's plaatsen dan bereik je nog meer mensen.. En heb je een grotere kans op slagen..
Kan je voor de rest niet veder helpen succes met je zoektocht...


Ja, heb ik ook al gedaan Lachen Op Marktplaats en Paardentips en nog een aantal paardenfora's Lachen

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:45

Ik zal kijken wat ik voor je doen kan. Ik ga contact opnemen met een aantal mensen in die omgeving

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:51

Als ze in het boekje pret met je shet heeft gestaan, wil ik graag weten of ze papieren heeft, stambnr onderlipt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:25

serenta schreef:
Als ze in het boekje pret met je shet heeft gestaan, wil ik graag weten of ze papieren heeft, stambnr onderlipt??


Nee, niets in haar onderlip. Heb al wel met het Shetlandponystamboek contact gehad, maar daar kan ik verder ook geen informatie uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:39

*schopje* Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:45

*kick* Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:00

*kick again* Bloos