Hoe los ik dit op? (relatie)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Hoe los ik dit op? (relatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 09:04

Sorry dat ik even mijn verhaal moet doen,
Ik zit met iets wat ik niet weet hoe ik dit het beste moet oplossen. Verward

Ik heb een hele lieve, leuke vriend maar af en toe word ik gek van hem!
Soms denk ik wel eens, zou hij misschien de helft van zijn hersens maar hebben Bloos! Ik zal proberen uit te leggen wat het probleem precies is.

Ik denk altijd voor twee personen. Zijn rekeningen, mijn rekeningen. Zijn huishoudelijke klusjes, mijn huishoudelijke klusjes. Mijn afspraken, zijn afspraken enz. Oftewel als ik er niet aan denk, doet niemand het Geloof me, dat is best vermoeiend.
Het wil niet zeggen, dat ik alles voor hem doe. Ik bedoel eigenlijk dat ik elke dag wel tien keer moet vertellen dat hij dit of dat nog moet doen, dat hij dit of dat niet moet vergeten.
Zo bood zijn opa bv aan om afgelopen maandag weidepalen te komen brengen. Nu is hij die lieve man compleet vergeten te bellen zoals hij had afgesproken. Dus ik herinner hem er dinsdags aan om dat alsnog even te doen. Oh dat kan ook volgend weekend wel (maar dan zal ik dat alsnog tien keer moeten herinneren)
Zo had hij zijn zusje 4 maanden terug beloofd haar computer te maken zodat ze weer spelletjes kon doen(zij is 7). Dat kind heeft elk weekend gevraagd naar haar computer en hij beloofde haar elke keer dat hij hem kwam brengen. Vorige week heb ik gezegd, en nu is het klaar en ga je die computer brengen! Boos! Het meisje is nu helemaal gelukkkig en noemt hem nu de liefste broer van de hele wereld

Nu zaten we twee weken geleden op een feest, en er was een kennis van zijn moeder. Zij zei laat hem zijn eigen fouten maar maken.
Natuurlijk zou dat eigenlijk moeten, maar hoe kan hij nou zijn eigen fouten maken, zonder er steeds iemand mee in te slepen.
Bv. We hebben lootjes getrokken voor sinterklaas. Wat nou als ik hem zijn fouten laat maken, dan krijgt zijn (grote) zus geen cadeautjes. Hij vergeet dat gewoon en ik zie hem al helemaal s'avonds klaar staan en roepen ik heb nog niks gekocht. Dat is toch niet eerlijk tegenover zijn zus?

Het is een korte omschrijving van alles, want het gaat namelijk elke dag zo. Altijd is er wel iets, maar men begrijpt hem denk ik wel.
Wat moet ik hier nu mee? Verward


Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:22

Geef hem een agenda waar hij zijn afspraken in op moet schrijven. Zolang jij alles voor hem blijft onthouden en regelen zal hij niet veranderen. En ja ik spreek uit ervaring, laat het dan maar fout gaan, laat hem maar voor l*l staan. Bloos! Het was even wennen voor hem dat hij zelf dingen moest onthouden, eerder deed zijn moeder dat wel die regelde alles. Nu gaat het al een stuk beter, vooral dingen niet voor hem gaan oplossen, laat hem zelf maar zweten! Het is moeilijk om dat los te laten en het zal ook niet makkelijk gaan maar daar heb je straks profijt van.
Succes ermee!

Sprakeloos

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 09:31

Het punt is dan dat hij er andere mee kwetst. Sommige dingen herinner ik hem expres pas dagen later aan, maar sommige dingen heb ik het gevoel dat ik dat echt van te voren moet doen.
Zoals zijn zusje en zijn opa bv dan laat ik hem eerst die fout maken en dan pas zeg ik er iets van, maar dat doet hem weinig.
Maar zoals dat lootjes trekken en dat zijn zus geen cadeautjes krijgt vind ik echt dat ik daar wel iets van moet zeggen. Niet voor hem, maar voor zijn zus.
Rekeningen bv daarmee kan ik hem toch ook niet zijn fouten laten maken want de grootste bedragen zoals de huur van het huis bv gaan zia zijn rekening. Dan ben ik ook de pineut als hij dat niet regeld.
Snap je wat ik bedoel?

een agenda helpt ook niks want daar kijkt hij niet in, heb ik al geprobeerd of bv op de koelkast een papiertje, maar nee dat helpt niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:42

heel vervelend holly, maar sommige mensen kunnen alleen maar iets de hard way leren. Misschien moet hij maar eens iemand kwetsen en vervolgens gruwelijk op zijn donder krijgen. Als jij hem overal aan blijft herinneren, dan zal je dat voor de rest van je leven moeten doen. Hoe banketstaaf ook voor zijn zus: waarschuw niet voor cadeautjes. Laat hem maar eens goed afgaan en zich schuldig voelen. Het is waarschijnlijk de enige manier voor hem om verantwoordelijkheid te nemen.

De hond is de betere mens

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:51

Jeetje zeg... dit is echt niet leuk!

Is het echt niet een extreme vorm van luiheid? Hij vind het natuurlijk wel mooi makkelijk dat jij hem zo helpt!
Eens een keer flink ruzie er over maken met hem, misschien wordt dan de ernst van alles wel duidelijk bij hem. Want op deze manier ga jij wel verder om alles voor hem te regelen, en hij vind het wel prima. Flink op z'n donder geven dus (net als desiree zei!).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 10:17

Je wil echt niet weten hoevaak ik er ruzie om maak Haha!
Ik ben helemaal geen gemakkelijke tante en dat merkt hij echt wel, maar werken blijkt dat ook niet echt te doen, helaas.

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:25

Misschien denkt hij wel van: " ach zij regelt het wel ik hoef me niet druk te maken".
Misschien wel een beetje luiheid ja,probeer hem nu zelf maar eens wat te regelen,en als hij een ander kwetst zal hij wel op zn donder krijgen,dat maakt meestal wel indruk.
Dus probeer het van je af te zetten,en ga een keer wat leuks voor jezelf doen,zonder aldoor op hem te moeten letten Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 10:50

Af en toe maakt hij het echt spannend hoor. Hij druft soms rustig te zeggen: Ik zou best eens bij vrienden op de koffie willen maar van sas moet ik dan weer dit of dat.
Als ik dan zeg, ja hoor eens, als jij eens je mond opentrekt en zegt wat jij wil doen dan zou dat probleem er niet zijn. Ikben niet helderziend ofzo.
Hij doet soms net of het strafkamp is hierzo, maar dat maakt hij er toch echt zelf van.
Haha ik ben gemeen en kan dus effe helemaal geen meelij hebben hoor, eigen schuld dikke buld. Ja toch Verward

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:10

Blijkbaar moet jouw mannetje eens flink op zijn bek gaan. ( Bloos sorry, maar dat vink ik toch zo) Misschien dat hij dan wel geleerd zal zijn. Hoewel je hebt van die mannen die zo blijven en ofwel leer je daarmee leven ofwel niet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:17

pff wat een ramp lijkt me dat!
snap goed dat je er gek van wordt!


maar ik zou hem eens flink de fout in laten gaan

herinner hem nergens meer aan!

en tsja zn oudere zus kan er denk ik wel tegen als ze te laat haar kadootje krijgt Knipoog hoop ik voor haar Tong uitsteken

en de huur niet betalen, ach ja krijg je eerst 2 herinneringen en dan pas een officiele waarschuwing(heb ook zo'n ex gehad, werd er gek van ben geukkig weg bij hem maar dat was helemaal een eikel)

laat hem maar wat belangrijke dingen vergeten te doen, en geef hem iedere keer als ie iets vergeet daarna thuis ook nog eens gigantisch op zn flikker

en leg daarna subtiel een agenda ergens neer waar hij dagelijsk komt, en dwing hem om er in te kijken!

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:40

Ik zou hem ook nergens meer aan herinneren. Hij zal het toch zelf moeten leren en daarbij worden mannen ongevoelig voor gezeur als je het alsmaar blijft herhalen.
Er staat een heel erg interessant hoofdstuk daarover in: Waarom mannen liegen en vrouwen schoenen kopen. Probeer dat maar eens te lezen ik denk dat je erg veel herkend.
Het heeft mij in ieder geval geholpen om minder te zeuren terwijl er wel meer gebeurt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 15:26

Nu jehet over boeken hebt, hij heeft voor zijn verjaardag een aantal jaar terug het boekje: gebruiksaanwijzing van de vrouw gehad.
Echt heel lollig (de inhoud klopt aardig)

Weet je wat ik nog steeds het punt blijf vinden? het geen dat er een ander de dupe van word. De rest maakt me niet en ik denk ook steeds vaker, los het effe lekker zelf op.
Zoals de was, das echt lachen hoor, want ik draag eigenlijk alleen maar zwart dus das een machine vol en dan kan ik weer vollop vooruit.
Hij draagt blauw omdat dat zijn werk kleding is, en die is echt altijd vies dus moet er vaak gewassen worden. Zijn taak is het legen van de wasmachine en het ophangen van de was. Ik zeg het niet meer en hoor hem nu af en toe eens vloeken als hij er s'ochtens achterkomt dat hij geen kleding heeft omdat dat nog in de machine zit Haha! Heb totaal geen meelij, had hij maar op moeten letten.
Hij heeft niet veel vaste taken hoor, want naast de wasmachine leeghalen moet hij nog zorgen voor de kliko's aan de straat te zetten. Gevolg is dat hij dat vergeet en ik de vuilnis bij hem op schoot dump als het niet meer in de kliko past, is hij niet blij mee maar waar ik er ander mee naar toe? Verward
Dus ik haal echt niet alles uit zijn handen hoor en ik loop ook niet altijd maar weer te zeuren, maar als er iemand anders de dupe van word (ik of nog iemand anders) dan ben ik daar niet zo blij mee.

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:37

Wow
Die van mij is precies zo ! Vervelend he !

Hij vergeet echt alles ! En dan vooral de rekeningen te betalen !
Bijv zijn telefoon is al 2x afgesloten omdat hij het vergeet te betalen !

Nou hadden we afgesproken dat ik de financiele zaken zou regelen, dit werkte dus ook niet want ik zijn ogen deed ik het niet goed en dat terwijl alle rekeningen op tijd worden betaald Verward Ik vraag me af hoe hij dit allemaal deed toen hij nog bij zijn ouders woonde, volgens zijn moeder ging alles toen perfect en kreeg hij nooit een herinnering kan ik me dus gewoon niet voorstellen!

Onze achtertuin is net een vuilnisbelt Haha!, hij is al 2 weken vergeten de vuilniszakken buiten te zetten. Ik laat het lekker liggen hoor, het is zijn taak niet die van mij Bloos

In het begin maakte ik me nog druk maar dat doe ik niet meer, lekker laten gaan hij komt er vanzelf wel achter Knipoog

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:37

Hahaha wat herkenbaar.

Ik moet mijn vriend ook de hele tijd helpen herinneren aan van alles en nog wat. En hij maar de ene naar de andere afspraak plannen en ik ze maar bij houden. Ziek
Gelukkig schrijf ik alles (bijna alles op) dus ik kan het ook onthouden.

Maar ik ben het anders gaan doen ik laat hem zijn eigen dingen oplossen en de dingen die hij moet ontouden omdat ik er anders last van zou kunnen krijgen die help ik hem wel herinneren. (erg egoistisch he!) Bloos!

En zo gaat hij een aantal keer plat op zn muil en hij begint het steeds beter te begrijpen en te doen.

Gelukkig zijn mannen net als kinderen je kunt ze nog van alles leren Tong uitsteken

Suc6 ermee OK dan!

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:51

Ja oooo ik heb dezelfde vriend als jij!!!!

ik moet altijd bellen naar de dokter, naar de tandarts, zn moeder (!!) ja echt erg ik spreek zn ma meer dan hij in een week echt bizar!

is tie ziek dan moet ik zn werk bellen, ik doe de rekeningen en hij maakt eigenlijk heel veel geld op (ik ook hoor) maar als het dan op is zegt tie tegen mij heb je weer alles opgemaakt !!?? en dan tel ik effe op wat tie opgemaakt heeft en dan zegt tie oja..!!!

Afspraken ook met vrienden moet ik smoesies gaan verzinnen en bellen voor hem als tie neit kan of het vergeten is maar daar pas ik nu voor ik ben niet gek natuurlijk!!

toch is het mijn ventje en heb ik ook dankzij hem mijn paard kunnen aanschaffen en hebben we saampjes ook veel lol en ben ik eigenlijk ook heel gelukkig dus die paar dingen...

ik ben namelijk echt niet makkelijk, maar af en toe denk ik echt mannen komen van mars en wij van venus ik kan dat geslacht maar neit begrijpen!!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 16:10

Whow Mango, dat meen je niet toch? Bloos!

Dokters bellen? Vrienden smoesjes? Ouders bellen? omdat hij daar geen zin in heeft? Verward
Ik verklaar je compleet voor gek en vraag je vriendelijk daar onmiddelijk mee op te houden Haha!
Dit zijn dus echt dingen die ik dus niet doe, want dan kom je weer op het punt dat men jou aan gaat kijken voor elk wissewasje terwijl hij de schuldige is. En als ik dan toch voor hem kies te bellen, dan spreek ik de waarheid, want ik vertik het om tegen iemand te gaan liegen.

Maar het feit dat hij meer geld op maakt dan jij, dat gaat hier precies zo. Ik heb dan ook het geld in mijn zak, zodat hij het niet op kan maken aan van alles en nog wat zodat we aan het einde van de maand ineens niet meer kunnen eten. Tuurlijk mag hij kopen wat hij wil, maar net zo als ieder mens geld, asl het duur is ga je er voor sparen, doe ik ook.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:16

holly schreef:
Maar zoals dat lootjes trekken en dat zijn zus geen cadeautjes krijgt vind ik echt dat ik daar wel iets van moet zeggen. Niet voor hem, maar voor zijn zus.


nou ik zou zeggen, laat hem maar es een keer flink op zijn bek vallen. Het is dan wel misschien banketstaaf voor zijn zus. Maar dan heeft hij wel een keer goed zijn lesje geleerd ~~}> Tong uitsteken

Is het niet gewoon gemakzucht van hem? Zovan oh, holly denkt er toch wel aan hoef ik niet meer aan te denken?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 17:24

Nee het is echt geen gemakzucht, echt niet, was het dan maar dan was ik nog veel minder lief Bloos!
Zoasl ik al zei is het af en toe net of de helft van zijn hersens maar werken, je zegt iets en hij weet na een minuut al niet meer wat het was.
Het heeft dus niks met gemakzucht te maken, maar het gewoon niet opslaan in het hoofd.
Het is ook niet zo dat hij het niet wil opslaan, maar dat het gewoon niet lukt.
(is niet opeens zo gekomen hoor, maar altijd al geweest dat hij dit probleem had)
Ik ben gewoon van mening dat dit niet kan en dat hij er echt een manier op moet vinden zodat ik er niet gek van word om ook zijn leventje mee te slepen op mijn rug.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:26

Desinteresse zei mijn moeder altijd. Hij heeft zeker niet op zichzelf gewoond?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:26

hmmm vroege dementheid ofzo??? Of heeft hij teveel alcohol gezopen in zijn leven? kun je ook een heleboel door vergeten!
verder... geen ideeen!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 17:34

Nee geen desintresse, niet veel gedronken Tong uitsteken

Zo is hij geboren Bloos!
Het is een hele normale jongen, helemaal niks mis mee, maar heeft dit probleem toch echt al heel lang. Zo heeft hij op een school gezeten voor speciaal onderwijs dus geen gewone basisschool (weet niet hoe je dat noemt, maar waar men iets meer geholpen word)
Toch gewoon een opleiding gaan volgen, maar wilde uiteindelijk liever met zijn handjes werken. No problem want daar is hij goed in.
Als iets over zijn werk gaat staat hij meteen klaar voor iedereen en kan hij haast niks vergeten, maar zodra het over andere dingen gaat zit zijn hoofd te vol.
Daar moet toch iets aan te doen zijn, een schema of zo?
Hij is niet stom...
Als het iets zou zijn waar hij niks aan kan veranderen, oke dan zeur ik niet, maar dat kan hij wel. Als ik eens flink kwaad word dan gaat het drie dagen goed en dan begint het weer. Zelf vind hij het ook niet erg leuk, maar weet ook niet hoe anders.

Je wil niet weten hoevaak zijn ouders in het gesprek voorkomen Bloos! Thuis was het meer lol hebben dan verantwoordelijkheid en alles werd uit handen genomen, dus meneer hoefde ook niks. Nu wel en dat is moeilijk.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-11-03 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:37

Misschien kan hij inderdaad iets van een schema bijhouden. En alles wat (dringend) is en hij moet onthouden op een blaadje schrijven... en op het prikbord hangen.. (haha dan moet hij natuurlijk niet vergeten iedere dag op het prikbord te kijken Knipoog ;P )

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 17:40

Wat hij dus wel vergeet Tong uitsteken (ziet het gewoon niet)
Asl ik eens niet thuis ben, schuif ik alles van tafel, en pak ik pen en papier en schrijf dingetjes op zoals, kook jij vanavond? of waar ik heen ben.
Dat wil dus zeggen dat het een zwarte tafel is met wit papiertje en zelfs dat ziet hij af en toe gewoon over het hoofd. Of als hij het wel leest komt het ook heel af en toe voor dat hij het alsnog vergeet te doen. Raar maar waar.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:48

Ik zou gillend gek worden. Twee opties: kerel is verder helemaal geweldig; neem een huishoudster die alles regelt voor hem. Andere optie: inpakken en wegwezen.

Maar ik ben dan ook heel veeleisend *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 18:04

Ik geloof niet dat dit een vorm van luiheid is. Ik denk dat hijw aarschijnlijk te chaotisch is en te snel afgeleid. Ik ken het wel. Geef hem een blok en pen en laat hem gewoon alles opschrijven.

En ja, hoe hard het ook is. Laat hem anders maar eens de gevolgen inzien. Doe het maar eens niet meer voor hem.

Je moet het boek 'waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen' eens lezen. Daar staan net zulke situaties in.
Voorbeeld:

Moeder doet altijd braaf het huishouden en de was. Zoonlief is te lui om de was in de mand te doen. Vooralsnog deed moeder dat altijd braaf maar liet haar irritaties merken. Op een gegeven moment was ze het zat en zei ze 'als jij niet fatsoenlijk de was in de mand doet dan was ik niet meer voor je'. Hij lachte in zichzelf. Maar ze deed het niet meer. Paar weken later had hij totaal niets meer om aan te trekken. Zijn kamer stonk en was een bende. Hij zag in dat zijn moeder geen grapje maakte. En hij zag hoe de gevolgen waren.

Nog een voorbeeld:

Het was altijd de taak van de zoon des huizes om de vuilnisbak buiten te zetten. Maar hij vergat het steeds waardoor het vuil zich regelmatig opstapelde en moeder uiteindelijk maar weer de loodzware bak naar de kant van de weg tilde. Op een gegeven moment zei ze hem dat als hij zich nu niet aan zijn afspraken zou houden zij het vuil op zijn kamer zou deponeren. Hij geloofde haar niet. Nou de rest kan je wel raden he Haha!.

'Paint' it 'Black'