Rechtzaak van Aalderen vs Janssen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Rechtzaak van Aalderen vs Janssen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 20:17

Bron: De Paardenkrant

Citaat:
SJEF EN ANKY BINNENKORT VOOR DE RECHTER

DOETINCHEM

Henk van Aalderen daagt Sjef Janssen en Anky van Grunsven voor de rechter. De opa van succesvol young rider Da-niëlle van Aalderen wil het geld terug dat hij voor het paard Gestion Idool (Maykel x Tolbert) heeft neergeteld. De 13-jarige vosruin die op 21 april van dit jaar plotseling stierf in zijn weiland in Erp, was weliswaar betaald, maar volgens Van Aalderen nooit geleverd. Hoewel hij de exacte omvang van de claim op Janssen en Van Grunsven niet wil noemen, gaat het om meerdere tonnen euro’s

Lees verder in De Paardenkrant


Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.... Bloos!
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 12-11-03 20:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:20

Ik neem aan dat alles goed is vastgelegd bij de koop.

En als het een verborgen gebrek was, ja dan kan er idd een staartje aan het verhaal zitten Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 20:26

DE PK zegt dat er bij de verkoop van Aalderen een keuring wenste, waarbij de tegenprtij juist beweert dat hij dat niet hoefde. Als dit zo is, lijkt mij dat eea niet echt duidelijk is vastgelegd op papier.

Bovendien blijkt de "cause of death" van Idool al een langer lopende zaak zijn van zijn gezondheid. Er zou iets aan zijn hart zijn geweest.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:27

Hahaha.....dit kan nog eens leuk worden Haha!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:28

Als dat hartprobleem eruit komt, en er bevestigd kan worden dat Sjef het niet nodig achte hem te laten keuren...

Dan staat de Fam. van Aalderen erg sterk, lijkt mij.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:30

Ik heb heel het artikel gelezen toenet, ik ben heel benieuwd hoe dit verhaaltje gaat aflopen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:22

Hoe kan een paard nu niet geleverd zijn als er al opgereden is door danielle en hij bij hun in de wei stond? Als dat de basis is voor hun claim komen ze volgens mij niet zo ver...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 13:23

De papieren waren niet geheel overhandigd....

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:26

Een paard is een roerend goed, levering is dan geldig op het moment dat het paard in het bezit van de koper is gekomen. En dat is hier gebeurd.

Tenzij het paard op eens een registergoed is geworden...maar dat lijkt mij sterk. Of gelden er nog andere regels??

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:17

Tja, wat er gebeurt is, is naar. Vanaf de eerste keer dat ik Idool zag was ik verkocht. Hij was toen net vijf en voor de eerste keer mee naar een clinic. Later heb ik hem nog zelf verzorgt. Ik droomde er altijd van dat hij mijn leerpaard zou zijn, wist dat het bij dromen zou blijven, maar was er wel van overtuigd dat hij ooit aan een junior of young rider zou worden verkocht. Dat gebeurde en toen overleed hij..... Huilen
Weet iemand met zekerheid te melden of Idool al hartproblemen had, of is het een roddel?
Het lijkt me zo een rechtzaak te worden met betrekking tot bezit, houderschap en het overdragen van beide, da's best interessant.
Maar goed, hoe staat het hierdoor met de relatie tussen Daniëlle en Anky? Traint ze er nog?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 15:19

Geen idee. Ze zoekt nu in ieder geval weer een nieuwe voor een plaatsje in het team....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:34

laurae schreef:
Een paard is een roerend goed, levering is dan geldig op het moment dat het paard in het bezit van de koper is gekomen. En dat is hier gebeurd.

Tenzij het paard op eens een registergoed is geworden...maar dat lijkt mij sterk. Of gelden er nog andere regels??


Wat je zegt klopt in zoverre dat dat zo is zodra alle partijen aan hun verplichtingen voldaan hebben, in dit geval zal het zo geweest zijn dat het paard geleverd zou worden tegen geld. Als de koper gesteld heeft het paard pas als overgedragen te beschouwen bij overlegging van zijn papier, dan is de levering dus pas klaar na overlegging van paard en papier.

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:16

hoorde dat danielle toch wel weer graag bij coby terug wil?????? denk niet dat dat nog bij anky het geval is he

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 17:05