trukjes geleerd :)!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 22:16

Ik heb mijn verzorgfjord 2 truukjes geleerd.
-stilstaan ook als ik wegloop moet ze blijven staan en geen voet verzetten en pas als ik zeg kommaar komt naar me toe Pling Haha! echt heel lief. Dus als ik haar b.v opgezadeld heb en ik moet haar hoeven nog uitkrabben en die ligt achter het hek zo'n 10meter van je vandaag, dan maak ik een hele zware stem en maak een bepaald geluid waardoor ze weet van heej ik moe nu stilstaan. Dan kun je ook gerust weglopen (soms moet ik die zware stem eff herhalen zodt ze weet van oh ja ik moest stilstaan).

- ik heb haar geleerd om te w8en met gras eten totdat ik zeg het mag. Klinkt misschien gemeen, maar ze had totaal geen geduld. Maar als ik met haar even ga wandelen en we komen een stukkie gras tegen dan legt ze haar hoofd tegen me buik
Lovers Pling Haha! Lovers en "vraagt" op die manier of ze wel mag eten. En als ik haar dus een schouderklopje geef weet ze dat het mag maar ze zal het net zo vaak proberen tot het mag hihi wel leuk eigenlijk Knipoog
Hebben jullie eigenlijk ook van die trukjes aan je paard geleerd? of totaal andere truukjes?? ben erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 22:35

[***] kan ook stilstaan op commando terwijl ik wegloop. Erg handig in het dagelijks leven maar ik moet het wel onderhouden en er af en toe even aandacht aan besteden anders zakt het een beetje weg. Maar hij leert ook zoveel, dan mag hij best wel eens wat vergeten. Dat op commando grazen wilde ik ook aanleren maar dat heb ik maar opgegeven omdat de rest het helemaal niet erg vinden als de pony's grazend aan het halster lopen... Boos! Maar mijn jongste zusje heeft [***] dat wel geleerd onder het zadel. En verder kunnen [***] en [***] teveel kunstdingetjes om op te noemen. Op dit moment ben ik bezig met zijgangen vanaf de grond, Spaanse pas bij [***] en buigen en dood liggen bij [***].

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 09:34

Uhm, apporteren, vangen, liggen, zitten, spaanse pas noem het allemaal maar op Cool En we vinden het allebei geweldig om te doen. Nu ben ik bezig om hem tijden het zitten een 'spaanse pas' te laten maken met 1 voorbeen. En ik wil hem op laten staan terwijl ik erop zit.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:58

hey
Nou mijn verzorgshetje van anderhalf kan al pootje geven! (heel lief, zie foto:inthepicture: foto's van Pienke) en ik ben nou bezig met knielen!
Heel lief allemaal... Ze is nog jong en heel speels dus ik leer het er wel op een speelse manier! En springen kan ze ook heeeeel goed! Groetjes Haha!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 14:27

Leuk is dat hè, om aan te werken. Ik doe het zelf ook met m'n Shet. Ze kan nu buigen, compliment, knielen, voetjes optillen bij aanraking van de zweep en zijgangen aan de lange teugel. Er zijn nog heel veel dingen die ik haar ook graag nog zou leren, zoals liggen, zitten en spaanse pas.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 19:07

sun kan kusjes geven,een voorwerp aanraken op commando ennuh...zonder halster en zonder touw gewoon los met mij over de weg lopen.