nierprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

nierprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 16:59

Mijn vz paardje is niet goed aan zijn nieren. Is nu al een paar weken en t enige wat ik er van weet, is dat ze zichzelf op deze manier langzaam vergiftigen.. Maar verder weet ik er dus niets van en ik zou graag weten wat t nu prcies in houdt.
De eigenaresse is op zoek naar de veearts die m 10 jaar geleden ook heeft geholpen aan zijn nieren, maar kan m niet bereiken.
Behalve dat ik m niet kan rijden (bokken wanneer je iets vraagt) merk ik nix aan m. HIj kan nog gewoon werken in de bak, buiten et. )longeer veel en stap veel buiten)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:59

Mijn twee katten zijn overleden aan nierproblemen dus ik kan je wel iets meer vertellen. De nieren halen dus alle giftige stoffen uit het eten en stoppen het in de urine. Als de nieren dus niet goed werken, haalt het paard ook geen giftige stoffen uit zijn lichaam waardoor hij zichzelf dus vergiftigd zoals je zelf al zei. Soms is dit nog wel te behandelen, want bij mijn twee katten heeft de DA twee waardes opgemeten (hoe en wat met die waardes weet ik ook niet precies). Bij de ene kat waren de waardes zó hoog dat ze niet meer te meten waren, en bij de ander was de één onmeetbaar en de ander enorm hoog. Maar als de waardes onder de 200 zouden zitten, had de DA ze nog kunnen helpen, maar nu dus niet meer. De oorzaak bij de onze katten was teveel zout en andere slechte stoffen waardoor de nieren eraan gingen (oftewel teveel verwend).

Ik denk dat wat er bij mijn katten aan de hand was, ook wel aardig overeenkomt met de nierproblemen van een paard. Sterkte met je paardje!

Groetjes, Denise

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:16

Mijn paard had ook iets last van de nieren, de homeopaat heeft haar solidago pentarkan druppels voorgeschreven. 2x daags 60 druppels.
Maar dit duurt al een paar weken, is er geen andere DA die jullie kan helpen?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:29

ja die is er wel hoor, maar probleem is dat ze m niet kan bereiken.. (door chaotisch karakter tel. nummer kwijt geraakt)
Maar ben er achter dat ie henk goozens heet (weet alleen niet hoe je t schrijft)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:23

*schop*

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:38

Solidago kun je gewoon bij een goede drogist halen, kost niet veel. Je kunt ook de paardendrogist vragen. Gewoon even kijken op www.paardendrogist.nl.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 21:33

en wat is dat dan? Helpt dat tegen nierproblemen? Mssn tegen niersteen of zow? want wat t is weet ik niet, maar ik ga even kijken, bedankt!

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:09

Je kunt de paardendrogist bellen, die kunnen je advies geven. Solidago ondersteunt de nierfunctie. Maar als het echt ernstig is zou ik een da raadplegen, misschien is er wel een heel goed medicijn tegen wat het paard op korte termijn kan helpen. succes!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 17:51

Heb je een PB gestuurt met een contact nummer van een zeer goede alternatieve DA. Je kan hem gerust vrijblijvend bellen voor informatie of uitleg.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 21:14

weet iemand ook wat t nu precies mety zijn lichaam doet en in welke mate
? want dat was eigelijk wat ik wilde weten, maar heb daar nog geen antwoord op gehad..

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 04:12

Zoals er al werd gezegd, de nieren halen giftige stoffen uit het lichaam en brengen die naar de urine wat het paard afscheid. De nier zorgt ook voor Kalk (Calcium) deze hebben de botten nodig.
Als onvoldoende brokkelen deze botten af
Nierproblemen ontstaan ook door gebrek aan water drinken

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:07

SuperSmurf schreef:
en wat is dat dan? Helpt dat tegen nierproblemen? Mssn tegen niersteen of zow? want wat t is weet ik niet, maar ik ga even kijken, bedankt!


Urogeni- cure van VSM is erg goed, maar werkt ondersteunend niet zo zeer genezend. Dus als het paard nierbekkenontsteking heeft, is het beter om een DA te vragen. Ook Derbli Herbs, dat zijn kruiden(gedroogde bloemetjes) zijn erg goed.

Het kan geen kwaad in ieder geval. Ik gebruik het zelf ook voor mijn paarden en mijn ervaringen zijn goed.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:51

ScapaPolo3 schreef:
Zoals er al werd gezegd, de nieren halen giftige stoffen uit het lichaam en brengen die naar de urine wat het paard afscheid. De nier zorgt ook voor Kalk (Calcium) deze hebben de botten nodig.
Als onvoldoende brokkelen deze botten af
Nierproblemen ontstaan ook door gebrek aan water drinken


hoe lang duurt t dan voordat t echt problemen veroorzaakt en dan bedoel ik ernstige problemen? En zeg er nog maar even bij dat t niet MIJN paard is..

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:58

Ik kan je zo niet vertellen hoelang "jouw" paard nog leeft. Dat is zo verschillend. In het laatste stadium gaan ze heel wankel lopen, zijn ze brood mager en ze drinken en plassen onwijs veel (de nieren kunnen niet meer concentreren) En wat you know who vertelde over snoepen is niet waar, anders was ik al wel drie keer dood geweest. Het is een kwestie van aanleg en erfelijkheid (bij de perz). Bij katten en honden is er mbv voeding echt wel wat aan te doen, maar bij paarden is dat niet mogelijk ivm hooi en kuil, wat ze echt nodig hebben.
Wat ik mij eigenlijk nog afvraag is, wat is het nierprobleem? Chronische nier insufficiente? Of een pyelonefritis? (die laatste is namelijk met antibiotica eventueel wel te genezen)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 22:18

ik heb werkelijk geen flauw idee... Weet alleen dat t hetzelfde moet zijn als 10 jaar geleden en toen heeft ze spuiten gehad ervoor. Dit heeft t toen genezen en nu is ze dus op zoek naar de da die haar toen die spuiten heeft gegeven.. Alleen.... echt veel haast is erniet bij geloof ik.. En dat vind ik nou juist zo typisch... Ze is altijd zo voorzichtig en bezorgd, maar nu is er een keer echt wat aan de hand en nu is er geen haast bij..