Een springles met naderhand trillend lichaam.. het ging supe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 11:14

Hoi!
Ondanks de chemo ben ik gisteravond toch ingevallen voor mijn zieke vriendin, ik reed op haar paard in de verenigingsles.
Deze week was mijn eerste week dat ik mocht bijkomen van de chemo, en ik had 'smiddags al extra lang geslapen zodat ik 's avonds goed uitgerust was.
Mijn vriendin had dinsdag ook niet gereden, en omdat Jappeloep (haar kwpn-merrie) nogal een nerveus paardje kan zijn met behoorlijk wat energie had ze me aangeraden eerst ff 5 minuten te longeren, lekker de beentjes laten strekken.
In de binnenbak was les, dus ik buiten in half donker maar ff snel gelongeerd. Het werd dus 10 minuten, en ik was na het longeren en opzadelen al moe, nog vóór de les begonnen was!
Gelukkig zou Katja met haar trailer een kwartiertje vroeger komen, zodat ze mij nog ff kon helpen met opzadelen, en Youri hielp mij met opstijgen (paard draaft dan altijd meteen weg Frusty ).
Youri zei ook nog dat als ik na een half uur niet meer kon, dat ze het paard nog wel een kwartiertje zou rijden, dat-ie ff lekker wat energie kwijt kon.
We kregen springles, en het ging super!!
Tijdens het losrijden was ik wel snel moe, dressuur is behoorlijk vermoeiend voor mij nu, omdat ik niet bijv. lange tijd achter elkaar in draf en galop kan, soms moest ik ff stappen om uit te rusten Haha! .
De springles was aardig druk, en wanneer anderen 'aan de beurt waren' kon ik dus lekker ff in stap uitrusten hihi.
Jappeloep is dol op springen en springt bijna alles, maar heeft de neiging om er op af te sprinten en alles in racetempo te doen, zelfs dubbelsprongetjes van maar 60 cm hoog.
Ze is gewoon wat haar lijf betreft supergevoelig, als ze hengstig is en je geeft haar teveel been wordt ze ook meteen al pissig hihi...
Haar rug is een gevoelig punt, heeft ze vroeger pijn aan gehad, en bij veel gebonk van de ruiter in het zadel gaat ze alleen maar harder, wordt ze erg nerveus.
Ik had al vaker op haar gereden, en de instructeur vond dat ik een hele stille zit had, waardoor ze veel meer ontspannen reed Verward .
Dorine een stille zit? Tja ik zal wel íets geleerd hebben de laatste jaren, maar dat ik een stille zit had? Nou nog een rechte zit *LOL* .
De sprongen werden hoger gemaakt, en ook twee sprongen die zo stonden dat je schuin van de hoefslag moest afwenden (naar rechtsvoor bijv.) en na de sprong een scherpe bocht naar links moest maken... best moeilijk maar het ging goed!
De instructeur zei echter naderhand dat het fantastisch ging, dat hij dat paard nog nooit zo ontspannen had zien springen.
Toen zei ik maar: "Als ik al niet zulke rooie wangetjes had gehad van de vermoeidheid, zou ik wel gaan blozen!" Was wel lachen... ik werd er echt verlegen van!
Toen de les was afgelopen was ik echt kapot, trillend over mijn lichaam, moe, niet te geloven, zelfs hoeven uitkrabben ging nauwelijks
Naderhand in de stal zei Youri, die zelf al tig jaar rijdt en ook nog op Z-nivo, dat ik 'lef had' Verward Ik vroeg waarom en toen zei ze dat dat paardje ook geen makkelijke is met springen enzo..
Vond ik zo'n lieve opmerking want ze is niet zo 'praterig' en geeft dus ook niet snel complimenten, dus weer " Bloos "....
Al met al heb ik Jappeloep helemaal het ongans geknuffeld, en snel met lekker hapje en veel hooi op stal gezet.
Peter kwam me al ophalen, even snel want hij had pauze op de operettevereniging, en moest daarna weer zingen.
Ik lag om kwart voor 11 in bed en sliep om 1 uur 's nachts nog niet.... Blij zijn, piekeren, en te moe om nog in slaap te kunnen vallen! Hopelijk ben ik vanavond in bed wat gekalmeerd... *LOL*
Jodokus hier op Bokt.nl komt maar gemiddeld 1x per week (via computer van haar broer) hier op Bokt kijken, maar bij deze vriendin van mij:
Thanks en je hebt een erg lief superpaard Lovers !!
Groetjes, Dorine.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:23

Gefeliciteerd dat het zo goed ging, heerlijk voor je Cool ! Kan je toch weer een tijdje vooruit hè?!!
Doe maar rustig aan hoor, denk er lekker veel over na en geniet van je succes!!!!!
Groetjes, Sterre

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 11:30

wat ontzettend goed van je!o wauw wat ben ik trots op jou!wat een geweldig compliment zeg.ontzettend fijn dat je zo'n heerlijke avond hebt gehad

soms is het beter om te zwijgen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 12:30

Geweldig Dorine, dit soort dingen zullen je overal doorheen trekken!
Toch nog lekker geslapen?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 13:19

Eindelijk weer eens een "paardenberichtje" van jou, Dorine! En nog een leuk bericht ook!

Ondanks dat je heel erg moe zult zijn geweest, zul je er vast ook van opgeknapt zijn, zeker na al die complimenten! Dat doet een mens toch goed?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:07

SUPER!! goed zo!!
Is toch weer een mooie afleiding naar de chemo.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 20:38

Bedankt voor de reacties!
Ik had echt niet verwacht dat ik het een uur vol zou houden, vanwege de chemo.
Als ik nu naar zolder loop, twee trappen, voelen mijn benen al als lood aan! Dus om dan de hele tijd te rijden... Maar het ging gewoon super Verward
Dus ik ben heel gelukkig, vooral omdat ze ook nog vonden dat ik een rustige zit had.
Wel lachen hoor, zal wel komen omdat ik nu wat minder zitvlees heb, ik ben de laatste weken behoorlijk afgevallen...
Ik trok de rijbroek aan woensdag en verassing:
hij was te ruim bij mijn uhm... 'achterhand' *LOL* !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 22:53

Wow, fantastisch Dorine, en wat een complimenten!!! Ook ik ben trots op je!! Hartstikke goed hoor!!! Go on! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 23:18

Jij durft! Wel een lekker gevoel zeker Haha!

Veel sterkte met het beter worden. Moet je nog meer kuren? En heb je niet meer zo'n last van Misselijk ?

Succes en blijf denken aan dat lekkere gevoel op die paardenrug!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 14:03

Meid, wat heerlijk dat het zo fijn ging!
Het is fijn om af en toe zo'n positief paardenberichtje van je te lezen. Dan weten we dat je het allemaal aankan en dat je je er wel doorheen slaat.

Enne... die complimentjes waren niet van de lucht! Supergoed hoor!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 14:12

Goed joh! Hebben we weer wat om trots op je te zijn!
En dan nog springen ook, dat durf ik nog nauwelijks (sinds ik sprong en Joop weigerde, en ík dus zand mocht happen)...
Super, en zet m op!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 17:06

Kei goed van je!!
Ik ben hardstikke trots dat je het zo goed kan volhouden.Echt geweldig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, nowylover en 98 bezoekers