Nieuwe Breyer modellen voor 2004

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Nieuwe Breyer modellen voor 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:29

Breyer is een Amerikaanse speelgoedfabrikant die levensechte modellen maakt in plastic. Ieder jaar worden er modellen in een ander kleurtje uitgebracht, en meestal word pas in het begin van het jaar bekend gemaakt hoe die modellen er uit gaan zien.

Voor de verzamelaars onder ons die het niet kunnen afwachten:
Ik vond deze link op een ander forum: sneak preview voor 2004....

Enne: die palomino tweelingveulentjes MOET ik gewoon hebben!

Afbeelding


http://hillsidehobby.com/2004preview.html

Je suis Charlie.


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:30

wow dies mooi!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:33

Dat zijn ze zeker. En het is in principe speelgoed, maar een heleboel mensen verzamelen ze...

Je suis Charlie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:33

ik vind de amber en (?) morgantweeling iets leuker dan deze, eerlijk gezegt, maarreh er zitten weer mooie tussen.

- Offline -

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:35

Ik vind 1237 het mooist ! Bloos! wauw

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:37

DeesDeBest schreef:
ik vind de amber en (?) morgantweeling iets leuker dan deze, eerlijk gezegt, maarreh er zitten weer mooie tussen.


Amber en Ashley? Die heb ik al...Lips are sealed

Trouwens, weet je dat Amber en Ashley de namen zijn van de tweeling van de sculptor van de veulentjes: Kathleen Moody?

Je suis Charlie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:45

nu wel Knipoog Ga toch maar eens kijken op ebay of ik ze nog te pakken kan krijgen.

mijn dierbaarste aankoop van dit jaar was oberon, the unicorn. Die andere (stardust) vond ik niet echt mooi.


weet jij trouwens waarom ze hier in Nederland amper verkocht worden, zo'n jaar of 5 á 6 werden ze bij horselover nog verkocht, maar nu zie ik haast amper.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-11-03 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 15:52

Met Oberon heb je een hele gelimiteerde editie te pakken...

Mijn dierbaarste aankoop van dit jaar? Dat was geen Breyer maar een Peter Stone : Little Bird.

Het is een niet natuurlijke kleur (dat heet decorator) , maar zo ontzettend gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:53

Ik verzamel ze niet, maar ik moet zeggen: ze zijn echt mooi!!
Alleen de meesten zijn zo prijzig Verdrietig

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:03

ja zijn ze duur? Heb geen idee, heb ze ook nog nooit gezien!! Wel heel erg gaaf

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:04

JoyLady schreef:
Alleen de meesten zijn zo prijzig Verdrietig


Ze zijn idd niet goedkoop. Maar als je ziet hoe echt ze eruit zien (en wat je o.a. kwijt bent voor bijvoorbeeld barbiepaarden (die er niet uitzien ook) dan kies ik persoonlijk voor Breyer.

Een Breyer begint trouwens bij rond de 5 Euro voor een stablemate (7cm hoog) . Dat is dezelfde prijs als twee pakjes cigaretten (mocht je roken) of 4 glazen cola in een cafe. En naar boven toe kun je het zo duur maken als je zelf wilt....

Afbeelding

hoogte: 7 cm....

Je suis Charlie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:11

Cassidy schreef:
Ze zijn idd niet goedkoop. Maar als je ziet hoe echt ze eruit zien (en wat je o.a. kwijt bent voor bijvoorbeeld barbiepaarden (die er niet uitzien ook) dan kies ik persoonlijk voor Breyer.


gisteren liep ik bij de intertoys binnen en daar stond ook zo'n barbiepaard. echt superlelijk €35 euro!

het enige wat ik bij die stablemates soms niet snap is dat ze een hengst en een veulen samen doen. een merrie oke, maar een hengst met een veulentje... het gros van de hengsten (irl) zien hun offspring zelden tot nooit.

- Offline -

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:27

Die tweeling is idd schattig Cas Lachen , maar ik vind dat paard met dat kalfje ook gaaf !!
(En nee... ik begin er niet aan Tong uitsteken !! Hebben ze trouwens ook een model van een Fries ?? Díe wil ik natuurlijk wél graag hebben Lachen !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:30

Een paar jaar geleden was die er wel. Stone had ze ook, dacht ik. Maar of die nu nog te koop zijn, via de winkel...? Ik dacht van niet.

- Offline -

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:34

Haha, bij de grote modellen zijn het soms ook portretten van merries, maar als je naar het model kijkt hangt er toch echt wat onder....Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:36

Sterre schreef:
Die tweeling is idd schattig Cas Lachen , maar ik vind dat paard met dat kalfje ook gaaf !!
(En nee... ik begin er niet aan Tong uitsteken !! Hebben ze trouwens ook een model van een Fries ?? Díe wil ik natuurlijk wél graag hebben Lachen !)


Ja ze hebben een Fries gehad, en die is erg moeilijk op de kop te tikken.
Zag hem laatst voor een paar 100 Dollar op Ebay langskomen...Lips are sealed
Ik heb trouwens zelf die Fries...maar ben er nog neit over uit of ik hem wil verkopen of niet. Krijg wel acuut ruimteproblemen namelijk! Maar hij is zo schattig!

Je suis Charlie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:39

die fries heb ik ook voorbij zien komen, en hoe graag ik die ook zou willen hebben. dat vind ik toch echt iets te duur.
Ik zag er ook een CM voorbij komen, van het lonesome glory model en daar vroegen ze ruin 600 dollar voor(!!) echt super vond ik 'm niet.

- Offline -

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:47

He jammer weer geen nieuwe fjord.... zou er nog wel een bij willen hebben..... leuke grijze of rodblakke ofzo.....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 16:49

DeesDeBest schreef:
Ik zag er ook een CM voorbij komen, van het lonesome glory model en daar vroegen ze ruin 600 dollar voor(!!) echt super vond ik 'm niet.


Voor een drastic custom ben je dat snel kwijt, en je ziet ze steeds minder. Het probleem met customs is dat niet altijd de fouten van het model rechtgezet worden. En ze kunnen er vragen wat ze er voor willen, pas als iemand bereid is om het ervoor te geven is het model verkocht hoor!

Maar het is heel veel geld. Ik zou dat geld nog niet eens voor een resin uitgeven. En resins behouden meer hun waarde dan een custom.

Hoewel, als je er eentje op de kop kunt tikken van Sarah Minkiewicz...heb je goud in handen. Ze maakt namelijk niets meer op bestelling, en haar modellen zijn echt zo ontzettend gaaf!

Je suis Charlie.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:05

Vippie schreef:
He jammer weer geen nieuwe fjord.... zou er nog wel een bij willen hebben..... leuke grijze of rodblakke ofzo.....


de andere is nog in de verkoop. Ik denk niet dat ze daar een andere kleur van gaan maken.

Verder werd die fjord destijds aan geprijst als speciaal gemaakt voor de penny lezers op groot verzoek door breyer gemaakt. :s

- Offline -

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:09

Hmm jammer, geen een die op Racer lijkt. Ik zou er nl. graag een willen hebben die op mijn ponypaard lijkt Lachen .

Ik heb zelf ook een model, ik weet niet van watvoor serie, maar hij is erg mooi en op een staander. Voor de geintresseerde wil ik wel een foto maken. Als het goed is heb ik het kaartje nog ergens, vast tussen mijn oude barbie spullen Haha! .
Hij lijkt iig een beetje op de Peter Stone paarden.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:09

Er bestaat een grijze Fjord...dat was een speciale editie, gelimiteerde oplage.
Was het Tour model in 2002 of 2001...

En heb je de modellen Naughty en Nice gezien? Dat waren een witte en een lichtblauw metallic Fjord. De witte had blauwe sneeuwvlokken en de blauwe had witte sneeuwvlokken. Helaas alleen maar voor de lezers van het blaadje van Breyer...

Dus: interesse in een apart kleur Fjord? Neem een kwast en schilder Haha!
Of ga op zoek naar een van de speciale edities....kan je er bij helpen als je dat wilt.

Enne, dit is maar een sneak preview, er komen er volgend jaar nog meer....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:24

DeesDeBest schreef:
weet jij trouwens waarom ze hier in Nederland amper verkocht worden, zo'n jaar of 5 á 6 werden ze bij horselover nog verkocht, maar nu zie ik haast amper.


Voorheen had Holco Publications (van de Penny) nog het dealership. Dat zijn ze op een gegeven moment kwijtgeraakt (reden weet ik niet? Ze konden ze in ieder geval wel heel goedkoop aanbieden, en hebben nog op verschillende beurzen met de modellen lopen leuren. Zou zelfs nog kunnen dat ze nog wat hebben, anders moet je een keertje bellen? Ze zitten in Alkmaar. Sinds die datum kun je ze alleen maar per mail order krijgen, uit Amerika, Duitsland en voorheen ook - en ik weet niet of ze het nog steeds doet - via Horse Pleasure. Wel jammer dat je ze niet zelf kunt zien, je koopt de modellen van een foto en kunt ze niet zelf zien voordat je ze koopt. Omdat het speelgoed is, is de kwaliteit soms heel verschillend, en kunnen er zelfs krasjes opzitten als ze uit de verpakking komen.

Je moet dus wel weten waar je ze vandaan laat komen. Ik heb een adresje dat voor een kleine meerprijs ter plekke de modellen controleerd, de service is heel goed, en ze kiezen altijd hele mooie modellen uit.
Als je wilt weten waar, moet je me maar een PB-tje sturen...

Je suis Charlie.


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:44

Is er ook een website van Breyer en Peter Stone? Ben namelijk benieuwd of ze een Racer look a like hebben, en of mijn model er op staat..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:55

Website van Peter Stone: www.stonehorses.com
Website van Breyer: www.breyerhorses.com

Maar daar staan alleen de modellen op van dit jaar. Als je wilt weten of je model er tussen staat bestaat er van Peter Stone een soort online referentiegids:

http://www.stonehorseref.com/

Bij Breyer is er helaas heel weinig te vinden, er zijn intussen meer dan 7000 modellen uitgegeven, er zijn mensen die een verzamelgids op CDROm hebben uitgegeven, er zijn boeken uitgegeven, maar geen enkele is echt helemaal compleet.

Als je een foto plaatst, kan ik in mijn documentatie duiken op zoek naar het nummer en de naam van het model.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, hannelot, Lanoca, maitestar23, Mark0919, SentiBot, sterregoud, vilheide en 41 bezoekers