Dipje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 11:57

He bah.... ik zit momenteel in een dipje....

Waarom, geen idee. Ik voel me alsof ik niet wakker te schudden ben, helemaal down.

Gevolg, paard gaat echt mega irritant lopen.... niet lekker ontspannen enzo, loopt te stieren en gaat ineens onwijs rechts "vastpakken".
Vertikt het om linker stelling aan te nemen, kan geen rechte lijn meer lopen en ik kan ineens de linker galop niet meer lekker uitzitten Verward .

Heel raar allemaal, maargoed het is natuurlijk gevolg van gevolg, ik voel me down en breng dat over op het paard, gevolg, paard loopt niet lekker meer.

Nog irritanter, ik heb a.s. zondag wedstrijd... nou dat zal een leuke uitslag worden

Kennen jullie dit ook???
En heeft iemand een tip .....?
(how to handle a dip)


Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:55

Ik ken het ja Haha!
Maar een tip heb ik eigenlijk niet voor je. Bij mij is een dipje een dipje en daar kan nooit iets tussenkomen.

Ik ben ook benieuwd naar de tips van anderen

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:02

Ga een lekkere buitenrit maken en laat het oefenen voor de wedstrijd even lekker voor wat het is. Als nu iets niet lukt wordt je alleen maar sagarijniger en wordt je dipje steeds groter.. Morgen nieuwe dag en dan is je dipje vast al weer een stuk minder. Sukses..

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:06

Kruip onder de zonnebank.............helpt bij mij wanneer ik een winterdip voel aankomen........beetje zonneschijn (netp of echt) doet bij mij altijd wonderen. Wij hebben zo'n solarium- ding gekocht die je kunt inklappen en die schijnt extreem fel WIT licht en het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat deze vorm van therapie (licht- therapie) mensen met een winterdip erg kunnen helpen.
Sterkte ermee......

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:09

Ik heb een tip probeer weer te genieten!!!
Doe eens een dagje wat anders, zet die wedstrijd even uit je hoofd. Leg balkjes neer, ga lekker naar buiten, rij de trailer voor en ga naar bos of strand lekker uitwaaien en sta even stil waarom je paard rijdt.

Rij je om koste wat het kost je paard dressuurmatig tip top te rijden of rij je voor je plezier?
Dat neemt vast wat druk van de ketel tenzij je 100.000 euro kan winnen met rijden dit weekend Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:11

ik heb met mijn vorige verzorgpony dit ook wel eens gehad maar ik weet niet hoe het kan, maar we hadden iedere keer dezelfde bui. Had ik geen zin had hij dat ook niet vond dat ook niet erg om eerlijk te zijn. Meestal ging het bij de wedstrijd ook wel goed. Met mij en pony dan alleen andere wedstrijdruiters hadden wel eens wat te zeuren over mij en mijn pony. Zat namelijk erg vaak te zingen bij het inrijden.
Nu houdt ik eigenlijk helemaal niet meer van wedstrijden dus is het voor hun lekker rustig, tenzij er weer iemand is net zoals ik...lol...

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:37

Ik ken het, helaas. Als ik zelf gestresst rondloop, dan weet ik op voorhand al dat ik niet op Max moet stappen. Dat wordt dan een regel rechte ramp.
Een tip heb ik eigenlijk niet, zodra ik wat rustiger ben gaat het gewoon goed.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:08

mischien beetje moe? te veel dingen doen? Te gespannen?
eventjes leuke dingen doen zoals iemand als zij ga een leuke buiterit maken emt nog iemand . sterkte en suct6 voor zondag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:40

Ja ik herken het helaas....Wat bij mij helpt is even niet rijden, of een buitenrit gewoon even wat anders maar nooit op een paard stappen als je gestrest bent dan kan je maanden lange training in een klap naar de mallemoer helpen!


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:48

Ja ook ik heb er last van. En ik doe te weinig leuke dingen als ik dit hierboven zo lees. Ik denk dat ik vrijdag maar eens een lekker stuk buiten ga rijden. Al is dat niet altijd even ontspannen met Risco Haha! ... In ieder geval wat anders.
Voor de rest heb ik geen andere tips. Doe dingen die voor jou ontspannen. Misschien: een lang bad, tv kijken e.d.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:07

Ik heb er ook geregeld last van... Lekker een dagje in je eigen rotgevoel zwelgen (hmmm, lekker met koekjes en thee op de bank, tv aan...) en jezelf daarna in je nekvel grijpen en een rotschop onder je kont geven! Er zijn altijd ergere dingen in de wereld!
Ik zou idd niet teveel gaan dressuren met je paard of je moet iemand aan de bakrand zetten die je een beetje intoomt als je onredelijk reageert op je paard (dat doe ik altijd). Anders lekker naar buiten of longeren.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:31

gewoon aan de chocola Tong uitsteken Iets leuks doen waar jij zin hebt! dat doe ik meestal en dan gewoon lekker buitenrijden met je paardje!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world aloneā€¦

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:38

tja had het er vanmiddag nog over.....ik heb last van een paardrijddip.......
pfffffff je kong mij ff niet op een paard krijgen, weet niet wat het was, had al 2 dagen niet gereden en vandaag ook al geen zin, toch maar gedaan, maarja misschien komt het welomdat ie te koop is, en dat het me allemaal te lang duurt, ben gewoon toe aan een nieuwe uitdaging ofzo.....?!
maar geloof iedereen heeft wel eens een dip......je slaat je er wel doorheen....ik had het vorige week ook, mijn wedstrijd ging ook dermate slecht...(was eraf geflikkerd in het parcours....)
succes, ff doorzette, komt helemaal goed!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:26

Hummmz ben ik nouw de enige die daar nooit last van heb? Ik weet niet ik ben altijd vrolijk... In mijn leventje gebeuren elke dag nieuwe dingen misschien moet je es wat meer variatie er in brengen... Want als je altijd op 1 ding blijft focussen word het heel snel saai en dan heb je geen zin enzow

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:48

Ik ken het wel. Alleen had ik dan een dipje omdat mijn pony zich even flink verzette. Zodra dit kwam, ging ik er meestal even niet op. Eerst longeren. Zodra ik weer moed verzameld had om hem aan het werk te zetten stapte ik weer op. Soms hoefde ik geeneens te longeren, wilde het de volgende dag wel weer proberen.
Ondertussen gaat het alweer een tijdje erg goed, en heb altijd weer zin om te rijden.
Let er in ieder geval op dat je je niet afreageert op je paard. Dat heb ik vroeger weleens gehad, maar dan vergeeft mijn pony mij echt niet zomaar. Hij kan erg slecht tegen gestrafd worden.
Succes ermee!!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:00

bokkes wees maar blij als je nooit last heb van zulke buien het voelt zo...ondankbaar en oneerlijk tov je paard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gigixponys, Ilse_123, mooney, Vagabondo en 130 bezoekers