wat mij opvalt op marktplaats..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

wat mij opvalt op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 13:48

WAt mij vaak opvalt als ik naar paarden kijk die te koop gezet zijn op marktplaats, er heel vaak foto's staan van paarden die of ver achter de loodlijn lopen ofwel een valse knik vertonen. En dan zijn ze ook nog ontzettend duur!!

Wat vinden jullie daar nu van?


Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:50

Die mensen hebben er gewoon geen verstand van en verkopen hun paard gewoon , ze willen er vanaf en via marktplaats vind ik toch al geen goeie manier !

Samantha Lovers Splash

    S p o t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:50

Ligt eraan wat de achterhand dan doet met het diep lopen.

Ik zie ook vaak foto's met stugge handen of slof, zou meteen geen intresse meer hebben.
Of paarden die helemaal de nek omgetrokken zijn en dat dan sb moet zijn of zo.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:55

SpLaSh_ schreef:
Die mensen hebben er gewoon geen verstand van en verkopen hun paard gewoon , ze willen er vanaf en via marktplaats vind ik toch al geen goeie manier !

Samantha Lovers Splash


Nou ik heb er geen problemen mee als mensen hun paarden via marktplaats verkopen.. Heb Simba ook van marktplaats gekocht..
Maar ja er staat inderdaad een hoop oliebol op maar heel soms staan er ook best wel leuke knolletjes..
Het enige waar ik me wel aan stoor is als die hulpteugels als ik dat zou zien zou ik al niet eens meer naar dat beest gaan kijken..
Maar ben ook wel eens bij een paardje weze kijken wat zonder hulpmiddelen op de foto stond maar die werdt er wel altijd mee gereden dus het zegt nog niet eens wat...

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:09

Vaak is het zo dat paarden die op marktplaats worden aangeboden op een andere manier nog niet verkocht zijn.

Als ik een paard zou willen verkopen, zou ik dat eerst een rondbazuinen (nou ja, gewoon vertellen) op stal en aan mensen vertellen die in de paardenwereld zitten.
Mocht het dan niet lukken zou ik in de paardenbladen een advertentie zetten. En het ook hier op bokt plaatsen en daarna op andere sites speciaal gericht op de verkoop van paarden.
En mocht het dan nog steeds niet gelukt zijn zou ik pas gaan denken aan marktplaats.

Maar natuurlijk kan het gebeuren dat er op marktplaats iets goeds wordt aangeboden, maar dat zal meer uitzondering dan regel zijn.

De goede paarden worden meestal al verkocht op manier zoals ik net heb beschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:15

en hoe verkoop je jonge paarden, die je nog niet op concours uitbrengt dan?
En als je er meer hebt dan 1, misschien wel 10 of meer Lachen

Dan werkt rondvertellen wel, maar adverteren toch ook, want dan bereik je meer mensen en niet een kleine regio.

Want op marktplaats zie ik ook hele goede paarden voorbij komen van stallen die bekend staan om erg goede paarden.
maar soms wel voor mij een heel stuk weg, maar als daar nu net mijn droompaard tussen staat Haha!
Die had ik nooit gezien via het rondvertellen, omdat het te verweg zou zijn.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:22

volgens mij is marktplaats tegenwoordig een heel normaal medium om rond te bazuinen dat je paard te koop staat. Er staat prut tussen, maar zeker ook hele leuke dieren (hihi kijk maar naar Winona Knipoog )

Ik denk dat het voor veel mensen echt niet een tweede rangs plek is ofzo. Er staan gerenomeerde namen op Marktplaats.

Ik ben het er mee eens dat het geen porum is om een paard met slof op de foto te zetten in een advertentie, daar zou ik ook niet naar gaan kijken.


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:36

goede paarden, wat versta jij daar onder?
ik bedoel een Z2 paard met capaciteiten voor nog veel meer is voor ij geen goed paard, geef mij maar een niet ngereden hengst van drie,
ook is het makkelijk als je mensen in de buurt hebt die iets zoeken als jij te koop hebt staan,
marktplaats is geen ander medium als de stamboekbladen, of andere media, er staan paarden op die goed zijn, minder goed en bagger
en paarden die qua nivo verschillen van recrea tot Z2 of wat dan ook
en zo staan ze ook in de IDS en de hoefslag en de bit en andere stamboekbladen
de naam van een medium zegt werkelijk waar niets over de aangeboden goederen,
en op stal rondbazuinen dat ik iets te koop heb werkt in mijn geval niet, we zijn met 7 man en er komt niemand van buitenaf op stal , buiten de hoefsmid, da en de ruiterzaak voor het passen van zadels

een goed paard kan objectief gezien vanalles zijn

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:38

heel veel mensen denken dat het beter verkoopt als de paarden in de krul lopen. dan maakt het voor hun niet uit of het echt nagevelijk is of een valse krul.
dat was ook bij een handelaar waarvoor ik reed. als er een koper kwam moest het paard in de krul en het maakte niet uit hoe...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:57

draumpje schreef:
en op stal rondbazuinen dat ik iets te koop heb werkt in mijn geval niet, we zijn met 7 man en er komt niemand van buitenaf op stal , buiten de hoefsmid, da en de ruiterzaak voor het passen van zadels


Maar ik neem aan dat je ook meer mensen (in de paardenwereld) kent dan alleen op stal Knipoog En aan de hoefsmid vertellen dat je er een (of meer) te koop hebt wil soms ook wel helpen.

En het is altijd zo dat je goed moet kijken naar wat jij als koper wil met een paard en daar naar zal moeten zoeken.
Maar ook bij een gerenomeerde stal zal ik van een paard wat ik zou willen kopen toch ook graag keuringsraporten enz. willen zien (of zelf een veearts laten keuren).

En bij (somige) handelstallen gebeurt het ook dat elk paard standaard ingevlochten is, omdat dat ook mooier toont. Het zegt verder niets over het dier, maar ziet er leuk uit.
Is te vergelijken met twee identieke auto's waarvan de een wel glimmend gepoetst is en de ander niet. Dan is de glimmende toch sneller verkocht.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:02

vind het altijd wel leuk om te kijken op marktplaats... Zitten best wel leuke paarden tussen hoor (Dancer bijvoorbeeld heb ik ook van marktplaats)

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:04

Niks mis mee met marktplaats.
Heb wel een eigen website, hier kijken ook veel mensen op, maar via Marktplaats reageren ook best veel mensen.
Ja, kwaliteit verkoopt zichzelf altijd wel, ha ha ha

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:45

Citaat:
Maar ook bij een gerenomeerde stal zal ik van een paard wat ik zou willen kopen toch ook graag keuringsraporten enz. willen zien (of zelf een veearts laten keuren).

Uiteraard.
Of een paard nou van particulier of handelaar komt, gekeurd incl. foto's anders hoef ik er geen 1.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:51

Mozart komt ook van marktplaats Haha! Bij hem was het helemaal niet zo dat hij bij de straatstenen na niet te verkopen was. Zij hebben hem er gelijk opgezet. Maar er staan wel hele slechte advertenties bij. Verder heb ik niets tegen marktplaats, want tegenwoordig koopt men zoveel via internet.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:44

MrMagic schreef:
Vaak is het zo dat paarden die op marktplaats worden aangeboden op een andere manier nog niet verkocht zijn.

Als ik een paard zou willen verkopen, zou ik dat eerst een rondbazuinen (nou ja, gewoon vertellen) op stal en aan mensen vertellen die in de paardenwereld zitten.
Mocht het dan niet lukken zou ik in de paardenbladen een advertentie zetten. En het ook hier op bokt plaatsen en daarna op andere sites speciaal gericht op de verkoop van paarden.
En mocht het dan nog steeds niet gelukt zijn zou ik pas gaan denken aan marktplaats.

Maar natuurlijk kan het gebeuren dat er op marktplaats iets goeds wordt aangeboden, maar dat zal meer uitzondering dan regel zijn.

De goede paarden worden meestal al verkocht op manier zoals ik net heb beschreven.


Ik heb meerdere goede paarden verkocht via marktplaats en beslist niet omdat ik ze op geen andere manier kwijt kon of omdat er iets aan mankeerde. Als ik een paard wil verkopen gaat ie eerst op marktplaats, gaat sneller en goedkoper dan adverteren in de bladen of mond op mond reclame en meestal nog meer of net zo veel serieuze reacties.

Kijk als er een paard van boven de 10.000 euro te koop aangeboden wordt via internet, dan ga ik ook twijfelen. Voor paarden in de 'normale' prijsklasse is marktplaats of welke andere site dan ook een goede optie.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:59

Ik vind marktplaats helemaal niet zo erg. Daar hebben we ons veulen ook verkocht. (shet)
Er staat iid niet altijd veel soeps maar af en toe zie ik wel eens iets leuks staan.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:10

Ik ben het niet met je eens, Magic. Een stalgenootje heeft echt een goed paard te koop staan via Marktplaats en de prijs is niet eens absurd.
Ze heeft het eerst een tijdje aangekeken via onze standaard handelaren op stal maar de Amerikanen zijn alleen geinteresseerd in paarden die wissels vloeiend en het liefst om de pas Knipoog kunnen springen en dit paard is pas 4.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:30

ik vind het altijd wel leuk om op marktplaats te kijken
en soms staan er wel leuke beesies tussen
nou ben ik niet iemand die naar prestaties of papieren kijkt
maar naar uitstraling en karakter en natuurlijk de keuring van DA afwachten

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:49

Ik zeg toch ook niet dat er alleen maar rommel staat, maar toch is het niet de manier zoals IK een paard zou verkopen (bij voorkeur niet).

En je moet altijd goed opletten als je een paard koopt. Maar bij marktplaats zou ik persoonlijk nog eens extra goed opletten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:42

Ik vind marktplaats een goed medium om een paard/pony te (ver)kopen.
Of je bij de paarden die op marktplaats staan extra moet uitkijken, vind het niet.
Ik ga ervan uit als je een paardje wilt kopen en een advertentie staat je aan, dat je dan toch eerst gaat kijken en niet via mail het paard koopt...
En niemand kan garanderen dat een paard nooit ziek wordt

Wat ik wel vind is dat (vooral) pony's zo verschrikkelijk duur zijn (geworden) maar dat kan aan mij liggen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:43

Mee eens Alane, je moet sowieso altijd goed opletten als je een paard koopt. Of je die nu uit de telegraaf haalt, via mond tot mond of via internet, het blijft altijd goed opletten.

De prijzen liggen inderdaad een stuk hoger sinds de euro er is!

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:21

Alane schreef:
Wat ik wel vind is dat (vooral) pony's zo verschrikkelijk duur zijn (geworden) maar dat kan aan mij liggen.



Ja echt idd ja! Zelfs het simpelste paard is tegenwoordig niet meer te koop voor onder de €2000 lijkt het wel. Lijkt weinig maar wel ongeveer FL. 4500 Bloos!

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:32

We zijn (mischien waren) op zoek naar een andere pony voor mijn dochter, van rond de 1.30 cm...
1500 euro is zo'n beetje de gemiddelde prijs en dan heeft de pony nog niet eens wedstrijdervaring of meegelopen bij de ponyclub...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:37

Veel mensen vragen te veel voor hun paard en kennen aan hun paard meer talent toe dan wat er in werkelijkheid inzit.

Met het verkopen op marktplaats heb ik geen moeite, het is in mijn ogen niets anders dan op papier adverteren.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:33

ik heb op marktplaats rondgeken naar tinkers en ik ga zaterdag en zondag bij een paar kijken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Dartel, DayDream21, dollyspikkel, Fee_, Lucia88, Lucy_121, Nef1985, Nicollevs, Pommier, TinusB, Xayah en 102 bezoekers