paardrijden is echt vreselijk moeilijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 10:54

Tssss, ging het net zo lekker, kwam Jopie met zijn linkerkant. Nu had ik al een paar keer met de les het gevoel alsof ik gewoon niks kon, maar gister heb ik hem een paar keer (op advies) een rotschop gegeven. Hij reageerde nl niet voldoende op mijn linkerbeen. En naderhand ging hij op mijn eenzijdige kuitdruk met losse teugel nog opzij. Nog een beetje opgereden omdat hij het in zijn mond ook flink te verduren had gehad.
Instructeur tevreden, en ik ook. Want: de verzameling en reageren op hand ed, is allemaal niet zo moeilijk als een paard dat links en rechts nagenoeg gelijk is (op hoger niveau) aldus mijn instructeur. En dus ben ik wel met iets bezig dat uiteindelijk zijn vruchten af gaat werpen...
Ik moet nu wel heel consequent zijn, me goed ontspannen, belonen, en op z'n donder geven, en mijn ergernis/frustraties niet negatief gebruiken... Argh, maar dat moet lukken!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes



Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 10:57

paardrdijden is idd, moeilijk!!

hou me erover op!

toch zou ik dat "straffen" wel proberen te minimaliseren! Want denk maar eens aan jezelf: hoe hard zou jij nog je best doen als je steeds uitgekafferd werd? wees eerlijk!?

lees het artikel in de Bit maar eens, over de oberbereiter van de Spaanse Rijschool.......

succes met je strijd (om te leren paardrijden), ik weet wat het is *zucht*..........

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:27

Laui! je kunt het!!! Nu vooral doorgaan met aanpakken en je Joopsel op jouw laten wachten...Je komt er wel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:32

DÛH!!!
Kom je daar nu pas achter, dan ben je vast een superdesupernatuurtalentje!

Ik kan me af en toe echt niet voorstellen dat ik met Ozep het B ben uitgekomen *LOL*
Dus je bent niet de enigste!

Maar je weet het:
Vooohhrraaallll Dhooorghaaaannn!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 11:48

Dat is nou juist het moeilijke Ten, als ik m op z'n donder geef gaat hij of wel of niet mee...
Gister wel, maar daarna moet ik weer ontspannen en hem de ruimte geven, en daar heb ik zelf nog wel eens problemen mee. Maar die rotschop moest echt even, daar was ik al achter, maar ik vind dat heel moeilijk. Nu liep hij dus eindelijk helemaal goed van mijn linkerbeen naar mijn rechterhand, en kon ik met mijn linkerhand stelling vragen...

Dat t moeilijk was wist ik al wel hoor, heb er vaak zat naast gelegen en me dan afgevraagd hoe iedereen toch in 's hemelsnaam bleef zitten. Nu blijf ik zitten, is alles simpel, en nou dit weer. Het is wel vreselijk moeilijk om het onderscheid te maken tussen zijn nukkigheid (niet willen, en dus niets doen) of zijn onkunde (het niet kunnen). En als ik m een rotschop geef ga ik uit van het eerste. In het laatste geval moet je het anders oplossen. Dus ik heb weer zat te doen. Hij was gister uiteindelijk beter voor m'n linkerbeen dan voor m'n rechter, maar het moet GELIJK zijn...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:06

he hallo
paardrijden is moeilijk ja
het moeiste vind ik dan nog dat als je wedstrijd heb of dat het niet goed gaat
ze gaan zeggen je doet het toch voor de lol?
Haha! Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:32

Ik vind t altijd verbazingwekkend dat je en sport zo lang en intensief kunt beoefenen en er nog geen bal van kunt....Ik voel me sinds mijn 'crash' ook echt weer megasukkel... Verward Boos!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:36

Helemaal mee eens, de ene dag denk je dat je het eindelijk doorhebt en in de volgende les lijkt het wel of je weer drie niveau's naar beneden bent gedonderd. Maar ja, dat is de uitdaging Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:48

Op 2001-10-19 12:06, schreef kojack:
he hallo paardrijden is moeilijk ja
het moeiste vind ik dan nog dat als je wedstrijd heb of dat het niet goed gaat ze gaan zeggen je doet het toch voor de lol?

grinnik, daar wordt je helemaal kriegel van. Ook al doe je het voor je lol, dan nog heb toch iets nodig om naar te streven in die hobby? maar paardrijden is moeilijk en ik heb wel meer dan eens gedacht om over te gaan om postzegels te gaan verzamelen of zo. Had ik nu ook maar wat meer talent gehad he....

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:33

Ik doe het ook voor de lol en puur voo rmijzelf,maar wil het wel goed doen. Maar toen ik dus bloedend naar een bankje liep dacht ik ook ff 'ik ga wel dammen'....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:39

Heb ook dammen overwogen Gail, maar daarbij moet je verrekkes nadenken hoor! pfoei!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:59

En het grote verschil tussen paardrijden en andere sporten is dat je "sportattribuut" in dit geval je paard is. Een tennisracket denkt niet mee, een damsteen gaat echt niet uit zichzelf een vakje opzij. Een paard wel. Die heeft wel of geen zin om met je mee te werken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 14:07

Hmm, ik verzamel al postzegels....
Maar ik vind het zo moeilijk om op dat moment toch nog te blijven rijden, want als het dan eindelijk goed gaat denk je 'hehe' en dan gaatie weer... En dan heb ik echt het gevoel of ik omgekeerd ondersteboven in de knoop op mijn paard zit. Kijk ik naar mijn handen en denk ik: is dat nou links of rechts.
Maar dan denk ik niet: was ik maar gaan macrameeen... Kantklossen oid... Dat denk ik pas als die gek weer eens iets leuks heeft bedacht en de wei om spit, zijn bandages en/of dekens sloopt, zijn stal heeft omgespit etc. En als ik dan alles weer recht mag gaan trekken wat hij krom getrokken heeft. Maar punniken roelt heel hard, want dat deed ik toen hij zijn poetsbak verbouwde! En dat rijden: dan denk ik: was ik maar gewoon niet zo veeleisend, dan had ik nog lol...

En dan zie ik dat koppie met die bles en die hondstrouwe ogen, en dan vergeet ik alles weer... Wat is t een drol! Schijt hij z'n stal vol, maakt hij er een zootje van, en dan duwt hij z'n neus in m'n nek en is alles gelijk weer goed. 't Kan best simpel zijn, maar je moet er gewoon niet bij nadenken.

_________________
<center><font color="deeppurple"><I>
Ain't no sunshine when he's gone. It's not warm when he's away
Ain't no sunshine when he's gone, and he's always gone too long
</I></font></center> Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laui! op 2001-10-19 14:13 ]</font>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:02

Nmm wordt het alleen maar moeilijker, hoe verder je komt. Dan moet je nl meer aan afwerking en precisie gaan doen, terwijl je met verzameling ed ook veel kracht vraagt van een paard. Evenwicht is het sleutelwoord, tussen paard en ruiter, spanning en ontspanning, kracht en precisie, hand en been, voor- en achterhand en ga zo nog maar even door.....en vind het maar eens!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:46

Brrr opbeurend verhaal Rieja.... Het wordt dus NOG moeilijker......
Iedere keer als ik oefen dan overweeg ik in de eerste 20 minuten om het NOOOOIT meer te doen!
En dan op het moment dat ik denk, verrek maar, we gaan een potje over het strand scheuren, komt ze los en lukt het toch.... Dromen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:07

en eigenlijk is het weer zo simpel is een theorie.
maarja, ik rijd inmiddels lang genoeg om te weten dat ik nooit goed (genoeg) word. Ik heb ook geen talent en moet er hard voor werken. Met alles wat ik niet 123 kan geefik op maar hier heb ik me in vastgebeten en dit houd ik tot mijn dood vol, of ik het nou wel of niet kon!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 16:42

Wiehaa! Da's de instelling Steef, heb ik ook, ooit zal het lukken! Ik hoop zo ontzettend dat die 'bok' van mij morgen sjouwt, dan ga ik volgende maand Z starten, en als ik dan ook nog een winstpuntje haal in die Z dan ben ik tevreden over alles! Zoniet is het leuk geprobeerd, dan kijk ik wat er bij de paarden lukt, maar het zou zó mooi zijn! Dat wil ik al zó lang.....maarja Jantina, het is zó moeilijk, bloed, zweet en tranen mag je wel zeggen, maar als het dan lukt......dan is de kick en de pret zo groot!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 14:08

Het is vooral als je denkt dat je enigzins in de buurt begint t komen, en dat Joop dan opeens dichtslaat *zucht*.
Waar ik wel blij mee ben is dat ik nu iig weet dat het anders moet, en dat ik dus niet op de oude manier door blijf miepen. Dus tsja, ik hoop maar dat hij weer eens lekker loopt, en dat ik dan even rustig adem kan halen, want daar ben ik wel aan toe. Maar goed, nog een paar weekjes werken, en dan maar weer duimen...
*zucht*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy_leftover, DanaxxLester, DeGelukkige4, fetisje, IASCrawler, Jette, Kayleigh__, Kimmie235, larissa96, Maaike_Ma, Oliefanter, shaddy82, shadowstar, shirleyp, SparkYY_8, Zonnebloem24 en 95 bezoekers