Vandaag Springles.weer een stukje angst weggenomen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Vandaag Springles.weer een stukje angst weggenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 22:46

Hallo mensen
vandaag was het weer ponyclub les....
Springen.

3 weken geleden had ik een oefenparcours op de club gehad. dit was geen succes... hindernis 1 tot en met 3 ging goed. daarna was er een blauwe oxer waar ze niet overheen wilde... het meeste stond tussen de 80 en de 90 in...
na 3 stops ging ze eroverheen...
daarna zijn er nog heel wat stops gevolgt in totaal ben ik er 3 keer bijna afgevallen...
2e parcours.. (gewoon het zelfde rondje rijden) was totaal geen succes...
hindernis 5 schat ik (weet ni goed meer) werd een flinke stop op het laatste moment.. met het gevolg dat we samen op de hindernis lagen ze trok hem helemaal mee en ik kon nog net in het zadel kruipen toen nog een x aan gereden (paar balkjes eraf) weer een stop. later hadden ze hem op 40 gezet.. en ja hoor ze sprong hem. afgegroed en gestopt..

de les er op hadden we springles..
onbewust was ik ontzettend bang geworden om te gaan springen. heel erg bang.. bep (lesgeefmens) merkte het ook wel een beetje en gilly hield me goed wakker. hindernis 1 gaf te weinig been, geen goed ritme en ja gilly denkt als jij het niet goed doet spring ik niet. dus ik was wel wakker. daarna sprong ze het wel. toen doordraaien naar een dubbel. ik reed netjes aan. maar toch een stop. daarna nog een en toen kreeg ik dr dr wel over daarna waas ik nog steeds bannig.. het hoogste wat ik toen heb gesprongen was 75cm...

de les erop (dressuur) was gil nie lekker en had ik sinbad mee naar les.. vond ie weer helemaal geweldig maar nu weer terug naar het springen

vandaag.. weer springen...
er stonden 6 hindernissen. we begonnen met een kruisje. nog steeds vond ik het errrg spannend. maar gil voelde het al wel.. en ze sprong hem echt super. heel soepeltjes en bep bleef maar complimenteren (mijn liefie)
daarna moest je linksom naar een ander kruisje. ook dat ging heel netjes ze sprong 2 van de 3 keer mooi over vanuit galop. ging heel netjes. daarna was het kruisje linksom andere kruisje en dan een dubbel van een steiltje en een oxertje. ging ook erg netjes! het stond op 40 ofzo dus geen giga hindernissen.. daarna vanuit galop (lagen 2 galopbalken voor) over een andere dubbel.. 1 kruisje en een steiltje van planken
het kruisje stond op ongeveer 70... en het stijltje 60 de 1e x een stop gilly vond die balken dood en dood eng. daarna flink door gereden en dr dr over.. bep zag nog steeds dat ik het erg spannend vond en ze zat echt de hele tijd je kan het meid je kan het ik weet het.. ech lief.. en gilly deed het super
de 2e keer dat ik moest.. bep vroeg of ik het wel wilde hij stond namelijk op 85.. ja ik wilde wel.. maar de afstand klopte niet dus ik draaide een volte.. dat vond ze op zich niet zo slim, maar toch klopte daarna de afstand op de balken het kruisje en het stijltje perfect. ze zei meteen dat was echt klasse!!!! ik helemaal trots gilly heel hard belonen
daarna het hele parcours een x. bep had wel door dat hoe moeier gilly word des te vervelender... en ja ze was moe... dus ze stopt.. bep haalde de hindernis wat om laag. en ze sprong hem daarna goed. we hebben nu dus 90 gesprongen in de les. was errg trots op dr...
lekker uitgedraafd. en lang beloond.. ik was zoo trots op dr.... ze deed het super. ze hielp me zo goed lieve gil.... my sweety...

gr. een tevreden Lien....

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.


daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:50

Hee Eline, hartstikke goed joh! OK dan!
Fijn is dat he, als je weer een beetje angst hebt overwonnen Lachen

Ik vind het knap hoor!
Vind een sprong die hoger is dan 60cm al hoog Bloos

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:05

goed hoor! knap gedaan!
die angst gaat wel snel weer weg anders helpt gil je wel....

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:56

Fijn dat je je angst een beetje hebt overwonnen OK dan!
toppie van je

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:56

goed zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ga zo doortje!!!


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:10

Kei goed van je!!!!! Je krijgt vast weer snel genoeg vertrouwen, gewoon lekker met je beest springen en ontspannen. En zelfs de beste ruiter valt weleens Schijnheilig

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 18:00

dankjullie wel voor jullie gave reacties. het gaat idd al een stuk beter.. Haha!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, GabberGill, nick_en_ik, U2andI en 104 bezoekers