is dit een goede camera??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

is dit een goede camera??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 14:01

hoi,
zo als de titel als zegt is dit een goede camera??

Prijsknaller: "Nikon Coolpix 2100 digitale camera voor slechts € 289,-!!!"


Specificaties
Algemeen

Besturingssysteem: PC en Mac
Interface: USB
Video: ja
Lens
35mm equivalent: 36-108 mm
Optische zoom: 3x
Digitale zoom: 4x
Macrostand: nb
Foto opname
Megapixels: 2,1
Resolutie: 1600x1200
CCD Formaat: 1/2.7 Inch
Focus: Auto- en handmatige focus
Diafragma: F2.6-F4.7
Sluitertijd: nb
Continue opname: ja
Kleurdiepte: 24 bit
ISO waarde: 50, 100, 200, 400, 800
Opslag
Intern geheugen: nb
Extern geheugen: 8MB
Type extern geheugen: CompactFlash I
Bestandsformaat: JPEG, MOV
Aantal opnamen in hoge resolutie: nb
Maximaal aantal opnamen: nb
Overige specificaties
Zoeker: LCD en Optisch
LCD scherm: 1.5 Inches
Movie:
ja
640 x 480, 15 fps, max 7 sec
320 x 240, 15 fps, max 15 sec
Flitser: ja
Rode ogen reductie: ja
Geluidsopnamen: nee
Software: ja
Type batterij: 2x AA
Afmetingen Dimensions: 88 x 65 x 38 mm
Gewicht: 150 gr
Prijs

€ 289,-

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:39

Ik heb er niet echt veel verstand van maar voor dat geld heb je echt wel camara's met meer pixels en hoe meer hoe beter.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:50

Afbeelding

Ik heb zelf geen ervaring met de camera, maar als ik de specificaties hierboven zie, dan heeft deze camera voor de prijs toch redelijk veel functies. Ik weet niet waarvoor je deze camera wilt gebruiken? Recreatief neem ik aan? Maar wat voor foto's wil je er mee maken? De camera is namelijk een 2,1 megapixel camera, wat vrij weinig is. Als je foto's af wilt drukken kan dat in 10x15 cm, maar 13x18cm lijkt me al te hoog gegrepen. Aan digitale zoom heb je op zich niets, omdat het de kwaliteit van je foto aanzienlijk verlaagt. Wat ik wel een goed punt aan de camera vind is dat de ISO waarde van 50 tot 800 loopt. Bij mijn vorige camera (Canon Powershot G2, ik heb sinds gisteren een Canon EOS 300D) liep die maar tot 400 ISO. Ik weet echter niet wat de kwaliteit van een 800 ISO foto zal worden met een 2.1 megapixel camera. Ik ben bang dat de foto erg korrelig wordt.

Ik weet niet waar je deze aanbieding gezien hebt, maar ik zal er gewoon eens naar gaan kijken in een winkel. De camera moet je aanspreken, qua gebruiksfuncties en ontwerp, maar je moet ook tevreden kunnen zijn over de foto's. Ik kan zelf niet zeggen of ik de camera niet of wel zou kopen. Ik denk het eerder van niet. Je kunt namelijk voor dit geld een voor mijn gevoel veel betere Canon Powershot G1 kopen, tweedehands. Mijn Powershot gaat voor ongeveer 100 euro meer in de verkoop, maar dan heb je ook echt wel wat als recreatief gebruiker van de digitale fotocamera.

Een echte aanbieding kan ik het echter niet noemen. Ik vind 289 euro toch nog behoorlijk veel voor een 2.1 megapixel camera. Ik zou nog even verder zoeken als ik jou was. Er wordt zoveel aangeboden en ik zal minstens voor een 3 megapixel gaan als ik jou was..

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:34

bedankt voor jullie reacties Haha!