Wintec Cair

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Wintec Cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 22:10

Is het Wintec Cairsystem echt zo geweldig?
Ook in het onderhoud enzo? Op langere termijn en kan het zadel dan ook op andere paarden gebruikt worden?

Ik ben van plan, als ik een paard/pony heb gekocht, om een Wintec zadel te kopen, maar ik zit me nu af te vragen of het echt nut heeft om extra geld uit te geven aan het Cairsystem.
Wat zijn de voor en nadelen van het Cairsystem?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:46

Ik heb nu een half jaar een wintec cair zadel, ben er erg blij mee. Extra onderhoud is minimaal, maar zelf merk je vrij weinig van de lucht in de kussens. Ik neem aan dat het voor mijn paardje fijner is, maar verdere toegevoegde waarde heeft het niet echt Knipoog
Als je paard rugproblemen heeft kan het een optie zijn, maar anders zou ik er echt niet veel geld voor over hebben. (in mijn zadel zat het standaard)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:26

ik denk dat je de kussens nu niet meer hoeft op te laten vullen. dus dat lijkt me een voordeel.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:18

Pellie schreef:
ik denk dat je de kussens nu niet meer hoeft op te laten vullen. dus dat lijkt me een voordeel.

Niet waar.. moet nog steeds af en toe gebeuren, al is het minder dan met gewone kussens. Wel heb je het risico dat ze lekken..

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:56

Je moet Jamy hier op bokt ook maar even vragen. Die heeft een Bates met Cair system. Zij was er dacht ik erg te vreden over.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:44

Ik heb een "gewone" wintec, en heb mijn paardje nog nooit horen klagen.. Ik ben er erg tevreden over. Op een thema avond heb ik een keer gehoord dat het vooral voor springers een "must" was (maar deze mevouw wou natuurlijk erg graag verkopen)