RASP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

RASP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 07:56

Beste bokkers,

Ik heb een vraagje!
Hebben jullie wel eens mee gemaakt als een paard rasp heeft, het lijkt op mokt maar is toch weer anders! Mijn fries heeft het namelijk! Het is niet besmettelijk hoor voor andere paarden! Maar ze heeft het in haar knielholte!
Komt dit bij jullie bekend voor of niet....? MOchten jullie nog goeie tips of ideeên hebben dan hoor ik het graaag

Bedankt namens
Wilma1983

..........................................................



shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:09

Wassen met betadine scrub, mooiste zou zijn scheren!?!? En niet meer nat laten worden. Mijn merrie heeft het iedere zomer weer als ze dag en nacht op het land staat. succes

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 14:24

Het wordt bij haar nooit nat! Ze staat op een ontzettende drogen stal! Dikke laag stro !! Scheren tja zou kunnen maar bij een fries staat dat niet!

..........................................................

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 21:42

Heeft nog nooit iemand dit mee gemaakt.......lijkt me wel een beetje stug! Wellicht hebben jullie nog tips ....

..........................................................

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:47

jawel hoor, mijn tinker heeft er ook last van. nu met dit weer komt het iets meer opzetten ookal wordt het daar niet nat nee. Gam heeft het ook in zijn knieholtes.

Ik was met tea tree soap, goed afdrogen en dan mokboxspray van De Silverlinde. echt superspul, zuinig in gebruik en je kan het er goed mee onderhouden.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 07:35

Okay ik ga even op de link kijken!

..........................................................

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:24

Wassen met sebacil en dan goed dik insmeren met hydrocortiderm! Mijn tinker heeft het elke winter en dit is het enige wat helpt!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:24

Droogzetters voor koeien halen, 3 dagen smeren en na 2 weken nog eens 3 dagen smeren, en weg is het, zowel mok als rap/rasp, wat eigenlijk gewoon mok hoger op het been is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:44

precies, tiep mok in de zoeklijst en je wordt overspoeld met middeltjes! Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 11:17

droogzetters ziet een medicijnmiddel in dat ik weet!

..........................................................

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:25

Droogzetters is verboden, officieel mag de da je dat niet geven.

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:15

Mijn paard had dit ook, maar dan aan de voorkant (zeg maar op de `scheen') van de achterbenen. Hij had er geen jeuk aan. Ik heb het wel eens kaalgeschoren en wat middeltjes uitgeprobeerd, maar het kwam gewoon terug. Omdat het ook niet erger werd heb ik het gewoon laten zitten. Hij heeft er nooit last van gehad.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 21:44

Ik moet morgen iets halen bij de dierenarts! Ik weet niet hoe het heet! maar dat weet ik morgen wel!

..........................................................

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-03 21:03

Ik heb een middel en dat middel schijnt ontzettend goed te werken! Moest vandaag vanmiddag naar de uithof op het te halen! Je kan het alleen maar krijgen bij de dierenarts maar die moet eerst je paard gezien hebben! Je moet het drie weken achter elkaar doen en je paard dan helemaal wassen en 30 min in laten werken en daarna wassen! Vooral de benen! Dus wat gaat wilma zondag doen zorgen dat ook die rasp weg gaat! Ik heb 10 kleine buisje gekregen moet ik oplossen met water!! Het is geen imaverol absoluut niet, moeilijke naam hoor! Zou straks wel even de naam opschrijven hier!

..........................................................

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:32

neocidol? sebacil?

Joppeke
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:01

hallo, mijn tinker heeft ook last van rasp , bij beide voorbenen in de knieholte, 's winters erger dan zomers het is maar twee maanden echt weg geweest, nu weer erger, veearts advies om de 3 dagen wassen met neocidol afgewisseld met imaverol, kijken of het dan beter wordt, heeft nu behoorlijke korsten, geen verbetering dan scheren en oormijtzalf erop, maar ik scheer niet graag de sokken af natuurlijk, vanavond gaan de benen weer in het spul, ik heb het afgelopen jaar vanalles geprobeerd,o.a neocidol,mokzalf ,zinkzwavelzalf,hydrocotiderm,betadinescrub, maar het blijft moeilijk, succes met je fries! groetjes

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 18:54

Ik moet zeggen dat het bij Gabber al wel beter gaat worden hoor! Ik geef tevens haar 2x per dag thee! En dat werkt ook aardig hoor! Neocidel moet je 10ml mengen met water in een emmer op de benen smeren en dan 45 min laten inwerken en daarna weer uitspoelen!

..........................................................

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 20:21

thee? Verward vertel... rooibosthee? Knipoog

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 07:34

Ja iedereen denkt dat ik gek ben maar ik ben niet gek hoor! Ik geef mijn paard iedere dag thee! Kijk maar op http://www.chevalcare.nl!! Je kan verschillende soorten thee bestellen maar ik geef de thee voor MOK, ik heb vorige week een heel gesprek gehad met die man en naar drie weken moet het nagenoeg weg zijn! Echt het is nu al de helft minder gelukkig!! Je moet alleen zorgen dat ej het iedere dag geef! Ik zet gewoon de thee zoals je voor je zelf thee zet!! Daarna laat ik het water afkoelen en krijgt ze het s´avonds in haar waterbak!

..........................................................

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:26

oké, ik zag dat ik het hier in het dorp kan kopen maar het is best prijzig, 49,- voor 100 gram. hoeveel theezakjes zitten erin?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: billy3105, BingBot, GoogleAdsense, joyce83, jugito, mirriejj, sjaslique, willemijn_T en 25 bezoekers