Leeftijd achter naam bokker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Leeftijd achter naam bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:53

Ik zou het prettig vinden als er naast de naam van de bokker zijn of haar leeftijd komt te staan.

Ik weet niet waarom, maar ik vind het gewoon prettig, dan weet ik ook beter hoe ik mensen moet benaderen, qua leeftijd enzo.

Zou dat er niet in gezet kunnen worden?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:24

Je kan ook op profiel klikken en daarna back/vorige in je browser Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:43

wist je niet dat je RSI kan krijgen van teveel klikken?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:08

mij interesseert leeftijd meestal niet zo...ik behandel iedereen toch wel ongeveer gelijk, en als het echt een jong iemand is, is dit vaak duidelijk zichtbaar aan taalgebruik, en voor zekerheid kan je dan nog even in het profiel kijken...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:55

Ja, precies. Meestal kun je aan de manier van typen en woordgebruik wel zo'n beetje zien hoe oud/jong iemand is.
En het is natuurlijk een kleine moeite om eventjes op het profielknopje te drukken. Knipoog Lachen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:08

Ik vind de leeftijd naast de naam een beetje onzin. Dan krijg je dat mensen eerst de boktnaam gaan lezen, en dan de leeftijd, en dan het berichtje nog eens met een vooroordeel zo van (bijvoorbeeld) "Och die is pas 15, wat weet die nou".
Als je de leeftijd wilt weten kun je ook even in het profiel kijken, kleine moeite. Het gaat toch om de inhoud van de berichten, en niet om de leeftijd van de persoon die dat bericht schrijft. En nogmaals, in de weinige gevallen waarbij dat wel van belang kan zijn, bestaat nog altijd het knopje "profiel"

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:17

Ik vind het juist zo goed dat je dat niet ziet. Iemand wordt dan tenminste op het bericht beoordeeld en niet op de leeftijd. Iemands manier van schrijven zegt mij veel meer. In twijfelgevallen kijk ik idd in het profiel, maar dat is me denk ik 3 keer overkomen tot nu toe.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:42

Ik denk ook dat het geen goed plan is omdat je dan juist vooroordelen krijgt, bovendien wil een deel van bokt hun leeftijd ook niet bekend maken, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het dan ook alleen in mijn profiel zou zetten, ik wil dat mijn berichten beoordeelt worden op de manier zoals ik schrijf als ik een bericht schrijf als een 12jarige zie ik niet waarom daar anders op gerageert zou moeten worden als iemand weet dat ik 17 ben.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:58

dat geeft alleen maar vooroordelen, denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:12

Wat een onzin dat je dat vooroordelen krijgt. En 2 cijfertjes maakt ook niet uit met die rijen onzin die er staat bij je naam en signature hoor.

Kijk ik zit namelijk op een ander forum en ik vind het daar zeer prettig om tre weten hoe oud iemand is, omdat je hem dan op die manier kan beoordelen.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:30

Ik vind het ook juist goed om iemand te kunnen beoordelen op zijn/haar berichtjes i.p.v. op leeftijd. Iemand van 12 kan net zo goed zinnige dingen posten dan iemand van laten we zeggen 20.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:31

hoe het draait of keert je zal toch anders reageren op een topic van iemand die 12 is dan iemand die 25 is die hetzelfde topic zou plaatsen als je de leeftijden weet.

En je zegt het zelf al, je wilt graag weten hoe oud iemand is om die persoon vanwege zijn leeftijd te kunnen (voor)beoordelen, terwijl dat in vele topic's geen bal uitmaakt.

Je wilde de leeftijd toch achter de naam? Rijen onzin bij je signature?
De eerste om in je profiel te kijken(+leeftijd), de tweede om een pb te sturen, dan een emailtje, evt. website van die persoon, msn e.d., enz Dat vind ik geen onzin, hoor, misschien een beetje te veel van het goede(yim,msn,icq).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:52

Wmijn schreef:
Ik vind het juist zo goed dat je dat niet ziet. Iemand wordt dan tenminste op het bericht beoordeeld en niet op de leeftijd. Iemands manier van schrijven zegt mij veel meer.


Ben ik het helemaal mee eens. Wat is het nut ervan dat je leeftijd achter je gebruikersnaam komt te staan? Niks toch, je kan ook in het profiel kijken hoe oud iemand is (als diegene dat dan heeft ingevuld Tong uitsteken)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:08

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe op bokt meer geschokt ben door de onzin die sommige 30 a 40 jarigen uitkramen, dan door 12 of 15 jarigen.

Leeftijd zegt vrij weinig..

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:39

Leeftijd zegt inderdaad niet altijd alles. Maar een poosje geleden was ik regelmatig moddie, wanwege een rare "bug" (is allang weer opgelost). Ik had geen rechten of zo, maar ik zag wel bij iedereen de leeftijd bij de naam staan. Daar ga je snel aan wennen hoor! Als je in een grote groep rondloopt, zie je ook in één oogopslag hoe oud de mensen om je heen zijn. Je benadert ze dan automatisch anders, maar het is niet zo dat je negatiever tegenover een jonger iemand staat, toch? Ik krijg de indruk dan jongere mensen zich automatisch in een hoekje gedrukt voelen, zodra iemand over leeftijd begint...

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:15

ja, ik zou het ook wel fijner vinden als de leeftijd er bij staat, kan je misschien niet een pb-tje naar bart sturen???? Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:44

Mij intereseert de leeftijd echt niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat je aan de hand van die leeftijd je bericht gaan typen.

Overgens is het vervelend, veel bokkers hebben al een getal in hun naam staan, dus om daar dan ook nog de leeftijd tussen te plakken... nee Absoluut geen goed plan. Alleen maar verwarrend.
Zo veel moeite is het toch niet om even in het profiel te bekijken. En dan nog, zo heel veel bokkers geven niet eens hun leeftijd vrij voor anderen!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:49

Yessy schreef:
mij interesseert leeftijd meestal niet zo...ik behandel iedereen toch wel ongeveer gelijk, en als het echt een jong iemand is, is dit vaak duidelijk zichtbaar aan taalgebruik, en voor zekerheid kan je dan nog even in het profiel kijken...

Mee eens, maar ik ben dan zelf ook nog jong (13), maar ik kan heust wel serieuze gesprekken voeren hoor Knipoog

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:22

Ryanne schreef:
En 2 cijfertjes maakt ook niet uit met die rijen onzin die er staat bij je naam en signature hoor.


Precies, als het niet uitmaakt, waarom wil je het dan zo graag erbij hebben?

Ik vind het totaal niet nuttig als de leeftijd erbij komt te staan. Daar wordt het rommelig van en je wordt dan ongelijk behandelt.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:44

Tanya"]
[quote="Yessy schreef:
mij interesseert leeftijd meestal niet zo...ik behandel iedereen toch wel ongeveer gelijk, en als het echt een jong iemand is, is dit vaak duidelijk zichtbaar aan taalgebruik, en voor zekerheid kan je dan nog even in het profiel kijken...

Mee eens, maar ik ben dan zelf ook nog jong (13), maar ik kan heust wel serieuze gesprekken voeren hoor Knipoog
[/quote]

Oh, ben je pasd 13, vandaar.... Haha! Grapje, grapje, haha.

Mij boeit het niet hoe oud iemand is, alleen als ze zwanger zijn kijk ik even of ik moet feliciteren of niet. Verder kijk ik gewoon in een profiel en dan weet ik het ook!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:35

Ik weet niet er zijn van die periodes dat ik vaak kijk hoe oud iemand is, soms schrik ik denk ik dat het een 14 jarige is is die persoon al lang 20*oeps*. Ook andersom dat ik denk nou die zal 18 zijn is de persoon 14, vindt ik een compliment. Vooral in de "sex"topics schrik je soms hoe jong sommige zijn..

P.s. ik weet wel dat het kan, moderators hebben deze functie al.. Lachen *research*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:39

Ik ga met Wmijn mee... verder niets aan toe te voegen.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:17

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door angelke op 12-11-03 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:19

Ik heb al veel meegemaakt dat mensen mij aan de hand van mijn berichten 18 ofzo schatten. Dan reageren ze ook serieus. Maar ik denk dat er veel mensen als de leeftijd erbij staat, meer "vooroordelen" gaan hebben, en reageren van: ach, die is pas 14, zij zal wel geen ervaring hebben.
Dat zou ik dan wel spijtig vinden.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:28

en dat is er precies wat er gaat gebeuren als er een leeftijd naast je naam komt te staan. Je wordt bevooroordeeld op je leeftijd!