Ervaring ANKY staldeken gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Ervaring ANKY staldeken gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 11:37

Nu ik met mijn nieuwe Bucas van mijn Rambo tic ben afgestapt, ben ik nu ook nieuwsgierig geworden naar de Anky stal deken. Wat mij aan die deken zo goed lijk (denk ik dus) is de gladde voering, omdat Pablo elke dag in de stapmolen gaat. De Bucas bevalt tot nu toe goed, moet alleen oppassen bij zijn boeg, maar daar kan ik wel wat aan doen. De schouders zijn nu wel vrij van schuurplekken door die 'cup'naden. Maar Pablo is en blijft een koukleum en heeft nu al een dunne onderdeken van Rambo onder de Bucas. Straks komt de dikkere in de strijdt. Maar het zijn allemaal dekens die hem net te klein zijn en dus vervangen moeten worden (was gekocht voor mijn vorige paard is die was 1.64 en Pablo is 1.71). Dus ik zoek een staldeken die goed in de stapmolen gaat en ik er weer jaren plezier van heb.

Of te wel, hoe zijn jullie ervaringen met de Anky staldeken. Of weten jullie of Rambo al iets nieuws heeft ontwikkeld voor de onderdekens tegen schuren?



cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:55

Bevalt mij prima. Zeker ook door die gladde voering, de haren blijven mooier en er komt mooi glans op de vacht.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:13

Prima, ik heb hem in bordeaux maar de nieuwe bruine kleur is ook jammie! Tong uitsteken Hij is echter niet al te lang naar beneden toe zeg maar, dus hangt he wel van je paard af hoe hij ligt: hij ligt in principe mooi maar bij een wat buikig paard kan de buik bloot komen. Als het eigenlijk nog te warm is voor de deken stond er bij mij soms wat vocht op de naden aan de binnenkant. Verder is hij super en hij schijnt zelfs een buitje te overleven - heb ik nooit uitgetest.

Culemborg here I come!!

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:18

Ik heb de anky dekens die je op haar site kan zien (met die speciale sluiting) en die bevalt me super OK dan! Binnenin zit precies een soort van gel die zich onmiddellijk aan de temperatuur van het paard aanpast. Echt superkwaliteit

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:39

Ik heb er ook één een donkerblauwe.
(winterdeken)

Vind hem echt helemaal TOPPIE OK dan!

Geen schuurplekken en hij heeft het lekker warm.

Hierna komt er zeker nog eentje *LOL*

Als je een nieuwe kkop, die donkerbruine is echt Tong uitsteken

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:40

kheb de deken en hij bevalt prima (de bruine) ik had eerst de rode, maar de stomerij had hem kwijtgemaakt (en vergoed). Ik heb hem dus weer opnieuw gekocht omdat ik er heel tevreden over ben!

beetje rare foto maar hier is ie:
Afbeelding

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 00:19

Nog maar weinig die ervaringen hebben met deze Anky deken. Niet iemand anders?

Of een ander voorstel voor paarden met een gevoelige huid en stapmolen.... Wat moet er op?

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:20

Flair,Petal en Flo hebben een Anky en ik vind het superdekens!Goede pasvorm en kunnen tegen een stootje!
Laatst bijgewerkt door FlairS op 13-11-03 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:21

Op mijn stal verleden jaar had ook iemand deze deken maar die heeft toen een paardenbh aangeschaft dus dat zegt genoeg.

Ik heb helaas geen tips voor je. Misschien die wunderbra waar mensen goed over te spreken zijn?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 08:58

Een vriendin van mij heeft ook een ANKY deken! Ik heb hem zelf niet hoor! Ik vond het net iets te duur eerlijk gezegd! Maar goed wie ben ik he!
Die anky deken blijft mooi liggen moet ik zeggen hoor! Hij ligt op een schimmel van 1.75 m met een lange rug! Maar staat netjes! Deken is nu inmiddels al twee jaar oud! Het is een goeie sterke deken!

..........................................................

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:13

Tja, over die paardenbh zijn hier op bokt ook topics en niet bepaald positief. Daar zou ik zelf niet zo snel aan beginnen eigenlijk. De anky deken is de eerste deken die mijn paard goed past en geen schuurplekken geeft.

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 10:38

Ik bedoelde er alleen met te zeggen dat ze die paardenbh niet voor niets heeft gekocht (wat je ook van dat ding kunt zeggen) Die Anky deken schuurde net zo hard als de rest.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 11:20

Hmmmm, Pablo heeft een super gevoelige huid. Wil niet kapitalen uitgeven aan een Anky deken (zijn ook niet goedkoop) als het risico blijft op schuurplekken. Wat een ellende. Het probleem ontstaat voornamelijk als een deken onder de ander moet, dan komen de schuurplekken.

Niemand ervaringen met de Wunderwear paarden bh uit Amerika. Die is dan nog goedkoper dan een Anky deken, maar moet wel uit Amerika komen dus wel eng....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:22

Nappie staat voor het 2e seizoen geschoren en wel onder de ANKYdeken en hij bevalt me echt Toppie OK dan! Ik heb voor hem zo'n bh voor als hij de tussendeken van Global op had, maar bij die ANKYdeken heb je die bh niet nodig, hij krijgt er geen schuurplekken van. De deken zit als een huis, is erg warm, blijft geweldig goed liggen en mijn verschrikkelijk smerig paard blijft met deze deken wonderbaarlijk goed schoon, net als de deken zelf (en hij krijgt natuurlijk een mooi glanzend velletje van de binnenvoering Knipoog )

Mijn volgende deken word wederom weer een ANKY, ben er echt dik tevreden over, net als dat ik tevreden ben over de zomer/vliegen/zweetdeken van ANKY , die is ook helemaal perfect!

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:30

Eleonoor, misschien moet je even zoeken (evt. op het Western forum), ik weet zeker dat er mensen zijn met goede ervaringen met de Wunderwear bh.
Persoonlijk zou ik voor die bh gaan en niet weer kapitalen uitgeven aan een deken die blijkt te schuren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:37

Als je een beetje handig bent dan heb ik nog wel een patroon voor je. Op de markt is lycra 5,- per meter dus dan heb je voor ong 6 euro een paardenbh Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 20:53

Fitzroy schreef:
Eleonoor, misschien moet je even zoeken (evt. op het Western forum), ik weet zeker dat er mensen zijn met goede ervaringen met de Wunderwear bh.
Persoonlijk zou ik voor die bh gaan en niet weer kapitalen uitgeven aan een deken die blijkt te schuren.


Zoals ik al zeg, Nappie heeft een verschrikkelijk tere huid, ik heb voor hem niet voor niets deze deken gekregen..... Het is de enigste deken die niet schuurt, terwijl ie van andere dekens vrijwel open ligt!

Overigens heb ik een echte wunderwear BH gehad voor Nappie, op maat gemaakt en besteld in Engeland. Geweldig ding was dat, OK dan! alleen Nap is er helaas uitgegroeid Verdrietig Maargoed, onder die ANKYdeken heeft ie dat ding niet nodig en heb ik dus een goedkopere versie (die ik minder goed vind..... ) voor onder zijn tussendeken (da's een global en daar krijgt ie uiteraard weer schurplekken van Boos! )

Oh ja Fitzroy........ De echte Wunderwear BH kost je voor een groot paard ook een behoorlijke smak met geld, plus dat je shippingcosts moet betalen vanuit Engeland en dat je heel zeker moet weten of het wel op de juiste manier is opgemeten zodat je niet met een te kleine of te grote BH zit, je kan hem namelijk niet terug sturen....... Er kleven dus echt ook nadelen aan een wunderwear BH

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:13

ik was laats in de winkel,en heb nog erg hard getwijfeld over de anky deken en de nieuwe br deken (jos lansink) heb dus de nieuwe br deken gepakt.

maar nu lees ik er toch wel goede verhalen over de anky deken,mischien dat die er dan toch nog bij komt voor volgende winter Haha!

ik ben trouwens wel heel erg tevreden over die nieuwe br deken (heb hem nog niet op,maar wel een nacht voor de testen opgehad en ben er tevreden over.)

hij staat trouwens ook op de paardendrogist site.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:51

napoleon schreef:


Zoals ik al zeg, Nappie heeft een verschrikkelijk tere huid, ik heb voor hem niet voor niets deze deken gekregen..... Het is de enigste deken die niet schuurt, terwijl ie van andere dekens vrijwel open ligt!



Misschien dat het voor Nappie wel werkt maar voor dat paard bij mij op stal iig niet. Ik probeer Eleonoor alleen maar te vertellen dat je er maar niet klakkeloos vanuit kunt gaan dat deze deken niet schuurt.
Het zal ook per paard weer verschillend zijn net zo goed als dat de Rambo ook niet voor ieder paard perfect ligt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:56

Ik verkoop die dekens ook van Anky. We hebben veel klanten gehad in de winkel die niets anders meer wilden, omdat dit de enigste deken was waarvan hun paard geen schuurplekken van kreeg.
Enne, die bruine is inderdaad echt om van te kwijlen!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:26

Ik vind die dekens helemaal geweldig.... maar hoeveel kosten die dekens eigenlijk??? ben gewoon nieuwschierig.... Lachen

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:06

ik ben waarschijnlijk de enige hier op Bokt.nl die absoluut niet tevreden isover de anky staldeken. Inderdaad hij schuurt niet en j epaard gaat mooi glanzen, tevens blijft hij goed liggen. Maar het allergrootste probleem is dat hij absoluut niet uitwassemt!

Ik haal hem droog van mn paard en hang hem op, over zn box, binnenbox. Als ik heb gereden en paard is droog krijgt hij weer zn deken op. Helaas is de deken dan helemaal drijfnat.

Moet mijn droge paard een natte deken op!!!!!!!!!!!!

Helaas doet de winkel er weinig aan, heb nu toch een nwe weten te bedingen, deze lijkt beter maar is toch wel weer vochtig als ik hem op mn droge paard leg.

Dus ik vind de S&K dekens beter, tevens goeie pasvorm en iets betaalbaarder.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 17:46

kara schreef:
Ik haal hem droog van mn paard en hang hem op, over zn box, binnenbox. Als ik heb gereden en paard is droog krijgt hij weer zn deken op. Helaas is de deken dan helemaal drijfnat.

Moet mijn droge paard een natte deken op!!!!!!!!!!!!


Kan het niet zo zijn dat jouw paard gewoon een te dikke deken nu op heeft???? Dat hij het gewoon te warm onder zijn deken heeft, iets anders kan ik me namelijk bijna niet indenken en dat ie daardoor nat is als je hem eraf haalt....... of dat je paard toch niet helemaal droog gestapt is na het rijden waardoor hij nazweet zodra hij zijn deken opheeft? Het is namelijk algemeen bekend dat de ANKYdekens heel warm zitten en dat je er geen nat paard onder moet zetten, ik kan me dus alleen maar indenken dat die deken nu gewoon te warm voor je paard is of dat je paard nazweet

Nappie staat geschoren en wel onder zijn staldeken en gaat daarin ook de stap en drafmolen in, ook dan krijgt hij geen schuurplekken en hij heeft nog nooit onder deze deken gezweet.....

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:03

Eleonoor schreef:
Nog maar weinig die ervaringen hebben met deze Anky deken. Niet iemand anders?

Of een ander voorstel voor paarden met een gevoelige huid en stapmolen.... Wat moet er op?


mijne gaat ook in de molen met die deken en hij schuurt normaal heel snel open, vooral aan de voorkant bij de sluitingen van dekens maar daar heeft hij tot nu toe nog geen last van. in de molen blijft ie heel goed liggen, bij de vorige deken die ik had zakte nog weleens scheef maar die anky die ik heb blijft mooi in het midden. ik vind het een erg fijne deken.
en ik heb er ook nog nooit last van gehad dat ie nat was en mn pony droog.

............

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:56

Ik weet een ding heel zeker en dat is dat de stal waar mijn paard staat koud is. En ten tweede dat hij echt niet na zweet, hij is immers helemaal droog als ik zijn deken op doe. Maar het probleem is dat de deken droog van mijn paard komt en nat is als ik hem weer op doe. De deken heeft dan gewoon over de deur gehangen. Lijkt wel alsof de condens terugzakt de deken in en niet afgevoerd wordt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Miriam91 en 118 bezoekers