Grootte van een wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Grootte van een wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 23:45

Hoe groot moet een wei minstens zijn voor 1 of 2 paarden?
Vroeg ik me gewoon even af.. Lachen

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:01

ligt er denk ik aan, wat je met de paarden van plan bent en of er ook een (schuil)stal hebt.
Ik zou ook zoiezo een paard nooit helemaal alleen zetten, dat is een beetje sneu!
Maar als je veel van plan bent te rijden enz. en je hebt er een goede stal op staan dan heb je niet zo'n groot stuk nodig, dan is het meer dat ie er lekker uit kan en beetje kan gaan rennen of iets!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:50

Een paard alleen gaat goed hoor!! Onze merrie heeft 2,5 jaar alleen gestaan en daar heb ze niets van geleden. Met tweeen is natuurlijk wel gezelliger.
Sinds drie maandag staat mijn ventje Kobusje er dan ook bij. Ze hebben twee weien ter beschikking. Een van 100x30 en een van 50x30. Groot genoeg met z'n tweetjes. Ze kunnen zo nu en dan lekker rondcrossen zonder zich in al te veel bochten te moeten wringen.
Zorg wel altijd voor vers drinkwater en voldoende voer. Ik moet onze paarden nu namelijk bijvoeren met hooi op de kleine wei. Naar de grote wei gaan ze niet iedere dag. Ze komen wel iedere dag weer terug naar stal zodat ze heeeerlijk warm binnenstaan.

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 13:33

Okeej, thnx Lachen