Hoe pak ik dit aan? Ik ben er zo slecht in...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Hoe pak ik dit aan? Ik ben er zo slecht in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 16:06

Ik denk er over om op zoek te gaan naar een ander bijrijdpaard [VMR] Weer opzoek naar een ander bijrijdpaard? Ik vind het wel zo netjes om dat zo snel mogelijk te eigenaresse van mijn huidige bijrijdpaard te zeggen. Maar ik ben er zooooooooooo slecht in! Ik weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken. Ik ben bang dat ze er geen begrip voor heeft. Ze heeft vorige week toevallig ook tegen haar andere bijrijdster gezegd dat ze liever alleen met mij doorgaat. Scheve mond
Wie heeft er ideetjes?


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:39

Wat een lastig probleem.........
Kun je niet met de eigenaresse van Okki gaan praten over evt les nemen? (heb je misschien al gedaan..........)
En ja, leg gewoon eerlijk uit waarom je iets anders wilt gaan zoeken,dus je 'ambities' en de ervaring die je hoopt op te doen voordat je zelf zo ver bent dat je je eigen paard gaat inrijden.
Veel sterkte, en.. eerlijk duurt het langst!
Succes hoor, ik voel met je mee!


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:40

Wat is de reden dat je op zoek gaat naar een ander paard?

- Botert het niet meer tussen jou en het paard--> vertel haar dat gewoon, je rijdt immers voor je plezier.
- Kan je niet meer zo goed met eigenaresse overweg --> dan zou ik denk ik vertellen dat je er andere principes op na houdt en dat je bang bent dat jullie straks (over een tijdje, noodgedwongen) met ruzie uit elkaar gaan en dat niet wilt.

Vertel haar de waarheid (wel ee beetje mooi verpakt). Daar heb je het meeste aan. Misschien heeft ze er geen begrip voor, maar als ze er later achter zou komen dat je niet de waarheid hebt verteld, dan heeft ze waarschijnlijk nog minder begrip voor je.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 17:43

Ik kan opzich redelijk met de eigenaresse overweg, ze is alleen wat "streng". Ik ga 2x in de week; op dinsdag moet ik longeren, in het weekend moet ik buitenrijden. Okki is met buitenrijden best lastig. Ik wil graag mijn rijtechniek bijspijkeren, maar ik mag alleen buitenrijden met hem, dus regelmatig lessen zit er gewoon niet in. Ze wil opzich af en toe wel een opfrislesje geven, maar meer op mijn recreatieve rijstijl weer wat op te krikken, niet dressuurmatig dus. Ik heb nu een veulen gekocht en ik moet haar over een paar jaartjes inrijden, met de rijervaring die ik nu heb, zie ik dat eigenlijk niet zo zitten, dan ben ik bang dat ik het verziek.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:47

Ik zou gewoon zeggen dat je opzoek bent naar een bijrijdpaard waar je we dressuurmatig mee kan rijden, zodat je zelf verder komt. Je geeft zelf al aan dat je het nu nog niet ziet om over 3 jaar je paard in te rijden. Vertel haar dat gewoon. Dat zou ze toch wel begrijpen??

Succes iniedergeval!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:36

Vertel haar eerlijk wat je hier ook hebt neergezet, maar breng het dan zo dat jij graag meer dressuurmatig wil gaan rijden en met welk doel je dat wil. Misschien dat ze dan zelf al komt met dat je dan beter een ander paard kan gaan zoeken of dat ze het je wel toestaat om met je huidige bijrijdpaard het te leren. Op deze manier kan je het zelfs zo brengen dat het bijna haar idee is dat je een ander bijrijdpaard gaat zoeken.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:47

Ik denk dat je er het beste eerlijk mee om kunt gaan...

je hebt een hele goede reden om op zoek te gaan naar een ander bijrijdpaard. Je hebt geen hast met stoppen denk ik, dus zij heeft ook de tijd om rustig op zoek te gaan naar een nieuwe bijrijder...

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:52

Zeg het gewoon errlijk, bied aan om te blijven tot ze een andere bijrijdster heeft gevonden.
Veel succes, als je het eenmaal gezecht hebt voel je je vast beter...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 22:27

Ik heb vandaag de voorzet gemaakt: Ik heb in het schriftje gezet dat ik waarschijnlijk niet zulk goed nieuws voor haar heb, maar dat we er wel even over bellen. Ze zal dan al wel de bui zien hangen neem ik aan. Als ik dit niet had gedaan, dan had ik het nog wel weken uit kunnen stellen.

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:20

Ze zal wel direct aan de telefoon hangen als ze het schriftje leest. Meestal is zo'n mededeling genoeg om de bui te zien hangen.
Ik zou wel duidelijk aan haar vertellen wat je bezwaren zijn. Misschien is ze toch wel zo blij met je dat ze je liever dressuurmatig laat rijden dan je kwijt te zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:20

Ze zal wel direct aan de telefoon hangen als ze het schriftje leest. Meestal is zo'n mededeling genoeg om de bui te zien hangen.
Ik zou wel duidelijk aan haar vertellen wat je bezwaren zijn. Misschien is ze toch wel zo blij met je dat ze je liever dressuurmatig laat rijden dan je kwijt te zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:02

Tja, op die manier had ik het dus niet gedaan, Tes...
Dan kan je beter een keer afspreken of bellen, zou k zeggen. maarja, het is nu gedaan, ben benieuwd wat ze ervan gaat zeggen...!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:03

lastig he, zulke dingen !!!
Maar wat zal jou het bommen wat ZIJ ervan denkt ??? Dat is toch haar probleem, niet de jouwe, daar zou jij niet wakker van moeten liggen van wat zij denkt...............

Je kunt d'r beter gewoon even bellen, dan heb je het gelijk achter de rug ook, en tja, nogmaals; als de eigenaresse het niet begrijpt........JAMMER DAN !!!!!! Het is jouw keuze en daar sta je achter dus.......!

succes!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 10:42

Koortje schreef:
Tja, op die manier had ik het dus niet gedaan, Tes...
Dan kan je beter een keer afspreken of bellen, zou k zeggen. maarja, het is nu gedaan, ben benieuwd wat ze ervan gaat zeggen...!


Ben ook benieuwd wat ze gaat zeggen. Voor anderen is het altijd makkelijk om te zeggen hoe ze het wel of niet zouden doen, maar als je het moet doen is het toch altijd wat lastiger. Ik was het zo zat allemaal, dus ik heb gelijk die knoop doorgehakt. Dan maar zo ipv het nog weken uit te stellen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:21

ik blijf het vreemd vinden dat je niet met hem mag lessen! Het is neem ik aan ook niet je bedoeling om heel fanatiek te dressuren, maar gewoon wat regelmatiger te lessen, dat is toch niets mis mee?! Ik heb om de week een half uurtje priveles en dat is erg fijn. Ook het buitenrijden gaat hierdoor beter. Succes met alles!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 13:02

Ik heb de eigenaresse net gesproken. Ze wil me toch tegemoet komen en me meer mogelijkheden bieden. We hebben afgesproken dat we allebei gaan nadenken hoe we het zouden willen en dan tot elkaar proberen te komen.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:08

Je hebt het toch goed opgelost dus!!! Veel succes en ik hoop dat je idd meer dressuurmatig mag gaan rijden zodat je dadelijk helemaal voorbereid bent om je eigen paard in te rijden.

SUCCES

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 13:08

Misschien is ze gewoon bang dat jij meer met haar paard kan dan zijzelf als je eenmaal fanatieker gaat rijden. Dat hoor je heel vaak. Ik snap het probleem niet zo, als het paard er alleen maar beter van wordt is dat toch heerlijk voor haar? Suc6 ermee

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 13:12

Ze wil alleen dat ik hem minimaal 1x per week buiten rijd en dat ik niet iedere keer in de bak ga rijden. Ze zou ook nog een paar videobanden van een kennis voor me lenen over NH en longeren en dat mag ik dan ook met Okki oefenen. Ze vindt dat ik het goed doe met Okki en ze zou het ook banketstaaf vinden tegenover Okki om een andere bijrijder voor hem te zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, Flinty, Googlebot, ingetje3012, Lizenlotte en 91 bezoekers