Wat doe ik fout? Bijrijdsters zijn onvindbaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Wat doe ik fout? Bijrijdsters zijn onvindbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:01

Ik ben na lang wikken en wegen toch op zoek gegaan naar een bijrijdster voor mijn paard, ik heb een advt. op marktplaats gezet en hier op bokt.
helaas hebben er nog niet zoveel mensen gereageerd, ik snap alleen niet hoe dat komt Verward

Ik zoek iemand voor 1 a 2 keer in de wk.
vraag geen bijdrage in de kosten, maar wel graag z'n stal mestten en kijken of ie voldoende water heeft, thats it, das toch niet teveel gevraagd of wel?
oja het gaat om een 18 jarige paardje van 1.60 m. waar recreatief mee gereden kan worden.

de advt is wel beter beschreven als dit, maar dan snappen jullie wat mijn bedoeling een beetje is. Ik woon in kesteren (dorpje), misschien ligt het daaraan.
Ga binnenkort ook een advt plaatsen bij de supermarkt, wil ook nog wel eens helpen.

moet ik misschien andere dingen vermelden of juist niet?

gr. cissie


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:37

ik zou gewoon veel adverteren op internet, de vondst, enz. als je geen bijdrage in de kosten vraagt moet dat niet al te moeilijk zijn. ik zocht een jaar gelede zelf een paard om te mogen rijde en heb uiteindelijk de perfecte stal gevonden via een advertentie in een dagblad. Er zijn zoveel paardeliefhebber die geen paard kunnen betalen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:50

Waarom hang je geen briefje op bij de manege bij jou in de buurt? En bij de Boerenbond, dat is ook wel een geschikte plek. Veel succes met zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:50

ik weet het niet ik denk dat de winter ook meespeelt, wie wil er nu savonds na schooltijd en werktijd nog rijden en de koude in?
Ik ben zelf ook al vrij lang op zoek en begin het een beetje op te geven, heb tot nu toe een reactie of reacties van breng het paard maar hier, zit ik ook niet echt op te wachten....
Evengoed succes met het zoeken!

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:58

in het lokale krantje meschien adverteren

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 22:03

Chiqa schreef:
ik weet het niet ik denk dat de winter ook meespeelt, wie wil er nu savonds na schooltijd en werktijd nog rijden en de koude in?
Ik ben zelf ook al vrij lang op zoek en begin het een beetje op te geven, heb tot nu toe een reactie of reacties van breng het paard maar hier, zit ik ook niet echt op te wachten....
Evengoed succes met het zoeken!


Het weer kan invloed hebben, maar als ik in deze periode iemand vind, heb ik misschien meer kans om tegen een echte paardenliefhebber aan te lopen en geen mooi-weer ruiter, dat schiet niet op.

Ook jij veel succes met zoeken OK dan!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 22:05

Mikkie schreef:
Waarom hang je geen briefje op bij de manege bij jou in de buurt? En bij de Boerenbond, dat is ook wel een geschikte plek. Veel succes met zoeken.


We hebben niet echt een manege hier in de buurt, wel in rhenen, het ligt redelijk dichtbij, heb vanavond op word een advt. getypt en hang ze morgen hier bij de supermarkten, ruiterzaken en de manege in rhenen op.

Bedankt voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:07

Als je het er idd niet voorover hebt om in de kou naar een paard toe te fietsen, ben je ook geen verzorgpaard waard.

Maar misschien is een briefje in de supermarkt/manege in de buurt beter.
Dit omdat je dan toch meer mensen in de buurt treft en niet als op bokt ook uit friesland Lachen


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 22:08

Marliesje schreef:
ik zou gewoon veel adverteren op internet, de vondst, enz. als je geen bijdrage in de kosten vraagt moet dat niet al te moeilijk zijn. ik zocht een jaar gelede zelf een paard om te mogen rijde en heb uiteindelijk de perfecte stal gevonden via een advertentie in een dagblad. Er zijn zoveel paardeliefhebber die geen paard kunnen betalen.


nee dat dacht ik dus ook, daarom vind ik het ook klein beetje vreemd.

Ik heb er wel een minimum leeftijd van 16 jr bij staan zou dat veel reacties schelen dan?, ik ben eigenlijk opzoek naar een ruiter met toch wel wat ervaring en niet te jong.
Dan vallen een hoop scholieren met een beetje vrije tijd af denk ik, maar goed.

bedankt!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:31

Adverteren in een huis aan huis blad......daar heb ik mijn vroegere verzorgpaarden ook in gevonden......en idd als je het er niet voor over hebt om in weer en wind naar je paard toe te gaan....wegblijven Haha!

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:33

Nou cissie, hier 1 met hetzelfde probleem. Ook ik kan niemand vinden. Bij mij hoeven ze ook helemaal niks te betalen, maar ik vind ze gewoon niet en ik woon in de randstad!! Ik wil wel iemand die al een basis heeft en inderdaad ouder dan 16 en voor ongeveer 3 dgn per wk. Dus wees niet getreurd, je bent niet de enige.

Ik hoop dat je snel een geschikte bijrijd(st)er vind (en ik ook)

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:34

Verhuizen richting eindhoven, en ik bied me aan Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:59

Snap alleen die leeftijdsgrens niet zo. Sommige meiden van 12 kunnen beter sturen als een oud wijf van 30. Ligt wel helemaal aan de persoon of ze de verantwoording ook aankunnen maar ook die zijn er wel. Heb zelf een meisje van 13 als bijrijdster. Heel serieus wat paarden betreft. Had vroeger een meisje van 17 die maar wat deed... (En ook gauw weer weg was, ik was het zat.)

Zou gewoon met een lasso naar de dichtsbijzijnde manege gaan en er eentje vangen Haha! ~~}>

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:01

Tsja, volgens mij ligt het enorm aan waar je woont, hier in Woerden zijn bijrijdpaarden niet te vinden, terwijl bij jou dus bijrijdsters niet zijn te vinden. Verder ideeen, eigenlijk niet, de meesten zijn al hierboven genoemd! Succes met zoeken nog!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:04

ik heb het ook geprobeerd, 1 super wedstrijdpony, met lessen, dagelijks mogen rijden met begeleiding, ze mogen er mee op wedstrijd, wij rijden dan met de trailer, mesten ed hoeft bijna niet. Wil wel een bijdrage van 40 euro per maand, voor de lessen ed.

niemand te vinden dus Verward

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:55

Als je nou gewoon net aan de andere kant van de sloot had gewoond, dan hadden we misschien wel een deal kunnen sluiten. Daar bij Kesteren noemen ze drie bomen bij elkaar een bos *LOL* *LOL* Tja, als je dan 3000ha maar net groot genoeg vindt om in te rijden, dan is dat niet echt een perspectief. Verhuis richting Bennekom, dan kunnen we zaken doen *LOL* *LOL*
Sorry dat schiet voor jou natuurlijk niet op, maar ik denk dat daar wel een stukje van het probleem zit.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:59

Ik denk dat het grootste deel van het probleem zit dat je in een dorp woont, en dat de meeste mensen die nog geen verzorgpaard hebben opgesloten zitten in de grote steden...

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:15

Citaat:
een oud wijf van 30.

En bedankt.................. Huilen ik ben 34 maar voel me nog piepjong hoor!!!!! Maar je hebt gelijk, leeftijd maak niet zo heel veel uit. Het is maar of ze de verantwoording aankunnen. [/code]

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:11

Hahaha, ik ben zelf ook 30+ hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:31

Ik weet al wat je fout doet: Je bent in de verkeerde woonplaats gaan wonen! Haha!

De enige oplossing lijkt me verhuizen naar Scheemda Tong uitsteken

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:35

wat een verhalen over mensen die geen bijrijdster kunnen vinden...
ik heb juist het tegenovergestelde..
ik kan geen bijrijdpaard vinden..maja woon jammer genoeg ook in een dorp...

Karaat_the_newforest op Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:50

annegti schreef:
Hahaha, ik ben zelf ook 30+ hoor.....

Okee ik wilde ook al een uitval gaan doen Haha!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:56

denk dat het ook ligt aan de omgeving, hier bij ons zijn geen bijrijdpaarden te vinden Verdrietig Mijn zusje is op zoek naar een leuk paardje om bij te rijden, tegen betaling, maar ze zijn hier gewoon niet Verward

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:59

Kom maar in Voorburg wonen Haha! Dan ga ik um wel verzorgen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 17:40

cissie schreef:
Ik heb er wel een minimum leeftijd van 16 jr bij staan zou dat veel reacties schelen dan?, ik ben eigenlijk opzoek naar een ruiter met toch wel wat ervaring en niet te jong.
Dan vallen een hoop scholieren met een beetje vrije tijd af denk ik, maar goed.
bedankt!


Een goede bijrijder is niet vaak/altijd boven de 16 hoor in tegendeel is mijn ervaring. Denise is begonnen met Tjo toen ze net 13 was en ze heeft meer verantwoordelijkheidgevoel dan een volwassene. Nu is ze alweer ruim een jaar mn vaste steun en toeverlaat wat Tjo betreft en hoop dat ze dat nog heel wat jaartjes blijft, zoeen vindt ik er niet snel nogeens... he denies?
Dus misschien je wat meer open stellen voor onder de 16 met feeling (merk je snel genoeg), paardengevoel is toch altijd belangrijker dan leeftijd....
Succes!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 142 bezoekers