een tyrza les als verjaardagscadeau

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

een tyrza les als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 19:55

Dit is namens mijn moeder (merlijn) gepost, de ik hier beneden dus:


----- Original Message -----
From: Marla wanders
To: Lielle Van Laren
Sent: Tuesday, November 11, 2003 4:15 PM
Subject: Verjaarscadeau


Een beetje verlaat verslag i.v.m. computerproblemen. Stoom uit je oren

Ik kreeg deze opdracht van Lielle: Op donderdag 30 okt. om half twee klaar staan om mee te gaan. Ik had nog "terloops" gevraagd of ik mijn paardrijdkleren aan moest hebben of juist netjes opgedoft moest zijn.
Maakte allemaal niet uit zei Lielle. Lips are sealed Wist ik nog niets. Grrrrrr.

Donderdag half twee stopt voor de deur: auto+chauffeuse Lielle+trailer+Pablo. In westelijke richting ging het. In het begin had ik nog wel ideeën waar de rit naar toe zou kunnen zijn, maar aan die plaatsen reden we voorbij. Frusty Zelfs toen ik het laatste stuk de routebeschrijving mocht zien was het nog steeds een groot ..?.. Verward

Dan, van de dijk af naar een "paarden-iets". Pas toen er iemand naar buiten kwam en Lielle "Hallo Tyrza" zei, ging er een tuinfakkeltje bij me branden.

Lielle had bedacht dat een "wedstrijdgerichte training" aan mij wel besteed zou zijn omdat het los rijden voor de proef meestal lekker gaat, maar daarna de proef echt rijden, nee , dat ging vaak niet goed en waar het hem (haar??) nou aan lag, ik wist het niet. Verdrietig En, om bij het eind te beginnen, ik weet nu in ieder geval een oorzaak en ik kan er daardoor gericht aan gaan werken om het wedstrijd rijden te verbeteren. Pling


Eerst Pablo opgezadeld, kreeg van Lielle ook nog een chique sjabrak met bijpassende bandages: Pablo en Marla op hun zondags, want Lielle had mijn wedstrijdtenue ook nog meegebracht. Cheese! Cheese!

Los gereden, Tyrza wees me er o.a. op dat teveel stelling averechts werkt (wat is het toch ontzettend moeilijk om iets wat je jezelf verkeerd aangeleerd hebt weer af te leren). ~~}>

Tja en toen de proef. Die ging (gelukkig) zoals het meestal gaat; niet zo goed dus.

Code
/edit Lielle: en zeker ook niet slecht, maar niet zo lekker als het los rijden


Van alles wat Tyrza vertelde waren dit de belangrijkste lessen die ik in mijn oren geknoopt heb:
1e. dat je ieder stukje van je proef, voor je er aan begint, moet voorbereiden. Dat is een open deur intrappen ja , maar ik deed het toch niet. Voelde bijv. wel dat Pablo tussendoor te hoog kwam met zijn hoofd (niet los in de kaak bleef) maar desondanks deed ik er in de wending voor het begin van het nieuwe onderdeel niets aan, waardoor bijv. het uitstrekken in galop wel ging, maar het terugkomen niet en ik realiseerde me niet dat ik de fout al voor het uitstrekken gemaakt had. Huilen

2e. staar je niet blind op wat je fout doet, maar concentreer je juist op hoe je moet rijden om het beter te doen. OK dan!

Tyrza, ik vond het ontzettend leuk en leerzaam en ik hoop je a.s zater- of zondag te kunnen vertellen dat het al (een beetje) gewerkt heeft. Je hebt daar in Strijen een heel mooi complex, veel succes er mee.

/edit lielle
Het was idd erg leuk om te zien, hoe Tyrza de proef wist te verbeteren met kleine gerichte aanwijzingen. Ook als aan-de-kant-staander heb ik veel geleerd


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:04

Wat een origineel cadeau!
En inderdaad, zo'n training bij Tyrza is echt een opsteker, ik hoop dat jullie er in de toekomst veel baat bij zullen hebben Party!!

(En nog gefeliciteerd!)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:05

Wauw, dat was dus wel een geslaagde dag!

Zijn er nog veel foto's gemaakt, want dan wil ik Marla ook op de foto zien in luxe surrounding!

Marla, toppie hoor, je hebt een fijne dochter!!!! Lovers

Toos paardloos


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:13

Bloos

Je moeder heeft het toch allemaal maar voor elkaar gekregen OK dan!

Ik vond het ook erg leuk om eens de dochter langs de kant te zien en de moeder zich maar in het zweet werken. Dat zie je zelden Haha!

Ik zal dit weekend voor jullie duimen!

Laten jullie nog wel weten hoe het is gegaan?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:34

Allereerst nog van harte gefeliciteerd Marla !

Wat een ontzettend leuk kado !
Ook leuk dat Lielle je zo in spanning gehouden heeft, je zult wel gedacht hebben >;)
Een gezellige dag, een nieuwe outfit, een leerzame les..... wat wil je nog meer ?!

Veel succes voor aankomend weekend !

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:35

uiteraard! Imker, er zijn geen foto's maar wellicht kan ik wat stills van de video plukkken,. Dart duurt alleen nog even, ik moet eerst een beetje met programma overweg kunnen *LOL*

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:55

GELUKKIGE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!!!

fjordjes are the best!!!! blijf hopen!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:01

Wat een leuk cadeu idee!en dan nog een nieuwe outfit erbij echt toppie!
en mooie verjaardag lijkt me Lachen
Hopelijk lukt het met je programma ik ben heel benieuwd naar de foto´s.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:17

jeeeee wat een leuk kadoo en nog van harte gefeliciteerd Merlijn en ook Lielle gefeliciteerd met je moeder!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:21

Wat een leuk cadeau en super dat het zo beviel! Ben benieuwd naar het resultaat! (en de foto's)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:26

Wat een super kado!!
Geef je moeder maar een dikke knuffel Lovers

Dat is een kado waar je jaren nog wat aan hebt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:43

Wat goed dat van Lielle hè Knipoog
Echt een heel leuk verjaardagscadeau!
Dit is echt een verjaardagscadeau waar je nog lang plezier van zult hebben. (Ik ben benieuwd hoe het komend weekend zal gaan Knipoog )
Trouwens alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

En Lielle leuk is dat hè je moeder meenemen ergens naar toe, terwijl ze geen flauw idee hebben waar ze naar toe gaat. (Ik heb het een paar weken geleden ook bij mijn moeder gedaan Knipoog )

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:15

Wat een ontzettend origineel kado, Lielle.
Jammer dat mijn moeder niet paard rijdt Knipoog , dan wist ik het wel.

Marla als nog van harte gefeliciteerd en heel veel succes dit weekend. Ik hoop dat je de tips van Tyrza nog allemaal weet te onthouden in de wedstrijdstress.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 07:59

Heeej gaaf verslag,
En geloof me, je zult er echt wat aan hebben met je wedstrijden, ik hoor altijd tyrz stemmetje in mn achterhoofd als ik mn proefjes rijdt, hihihii

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:32

Wat een leuk kado!! Is wel een geslaagde dag geweest zo te lezen Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:47

Gefeliciteerd!!! Geweldig kado van je dochter! We willen natuurlijk wel een uitgebreid verslag van de eerstkomende wedstrijd.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:56

Nog gefeliciteerd

Een ontzettend leuk kado, ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 05:01

Bedankt allemaal voor de goede wensen.
Van dat stemmetje in je achterhoofd, dat zal ik hopelijk ook horen tijdens de wedstrijd, want ik hoor het nu in ieder geval tijdens het oefenen Haha!.
Tyrza en Mieke ik zal zeker laten horen hoe het is gegaan. Van de wedstrijd is afgelopen weekend niets gekomen door de narigheid met Trammelant, maar die is gelukkig weer totaal de oude; de taaie rakker!!
En Lielle, nogmaals bedankt Lovers

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 09:17

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat!
leuk zo'n kado.Ik heb destijds ook veel bij de clinic van thyrza opgestoken en ik rijd 20 dec. weer mee.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C, reina, Ubermetrics, Vagabondo en 141 bezoekers