DA bij Magic, valt mee...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

DA bij Magic, valt mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 16:28

Vandaag is de DA bij Magic langs geweest. We liepen al langer te klagen dat ze niet zo als anders was. Helaas niet genoeg om echt te zeggen laten we er een DA bij halen.
Ze zat niet lekker in haar vel, kwam wat gestrest over, maar dat kon natuurlijk met het kouder worden te maken hebben. Alles wat we opmerkte waren kleine dingetjes.

Het werd alleen niet minder. Magic was met zadelen erg vervelend en met rijden ging het de ene dag super en de andere dag zelfs verzet. Wij dachten eerder dat ze het gewoon liep te kl*ten. Aangezien het verzet bij mij erger was dan bij mijn zus (bij haar maar heel soms) en aan de longeerlijn ook niets te zien was.

Ik had toevallig laatst al een topic over dat ik een nieuw zadel wilde. Vorige week woensdag heb ik op het zadel van mijn instructrice gezeten daar zat ik veel rechter op (dit was de reden dat ik het zadel wilde proberen). Ik heb die dag echt heerlijk gereden, niets aan het handje.

Maar daarna werden de klachten echt erg, Magic begon achter heel kort te lopen en zakte door een heup als ik aandraafde. Natuurlijk gelijk afgestapt en eens aan de lijn (zonder zadel) gekeken: niets aan het handje.

Dus vandaag de DA. Op het harde was niets te zien, op het zachte was niets te zien en de DA heeft haar rug nagekeken ook daar reageerde ze zoals het hoorde. Alleen had ze wel het gevoel dat ze last van een spier had.
Zeker omdat ik met het zadel van mijn instructrice nergens last van had dacht ook zij dat het aan het zadel lag.

We komen dus net bij een paardenwinkel vandaan en donderdag komen ze met een aantal zadels. Nu natuurlijk maar hopen dat er wat bij zit.
Morgen heeft mijn zus les, dus zal ik vragen of mijn instructrice haar zadel weer wil meenemen. Dan is dat in ieder geval opgelost.

Gelukkig lijkt het dit keer niets ernstigs met Magic. Natuurlijk wel voor onze centjes, maar dat is het zeker waard.


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:45

Nou, gelukkig is het niets aan het beenwerk.
Zo'n zadel kan zóveel verschil uitmaken. Is je paard qua bouw veel veranderd dat het zadel niet goed meer ligt?

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:33

Gelukkig maar dat het meeviel!
Ben benieuwd hoe een nieuw zadel jullie gaat bevallen!


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 18:50

Idd zijn we blij dat het meeviel en dat het niet weer iets met haar benen was.

We hebben het zadel ondertussen iets van 5 jaar en is nooit opgevult (leek ook niet nodig). Dan kan het natuurlijk dat het zadel niet helemaal goed meer ligt.
Alhoewel we dit zelf goed in de gaten houden en laatste hebben we een fysio ook nog laten kijken. Het zadel lijkt gewoon goed te liggen.

Maar na een gesprek vandaag met degene die donderdag de zadels komt passen kan het best zijn dat het zadel te lang voor haar is. Waardoor zeker buigen wat moeilijk is.
En aangezien we de laatste tijd toch wel wat zijgangen maar vooral changementen oefenen kan dat best een oorzaak zijn.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:59

Oooh mijn arme Magic pleegkind ziek?? Knipoog

Sterkte ermee ik hoop dat het snel beter gaat! Geef haar maar een dikke zoen van Kore! Clown


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:03

In ieder geval niet iets heel ernstigs. Hopelijk gaat het met het nieuwe zadel beter. Ben benieuwd of het de volgende keer met het zadel van je instructrice beter gaat. Maar inderdaad in een zadel kan veel verschil uitmaken.
Ik heb laatst Risco's zadel laten opvullen, echt veel beter!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:06

Koortje schreef:
Oooh mijn arme Magic pleegkind ziek?? Knipoog

Sterkte ermee ik hoop dat het snel beter gaat! Geef haar maar een dikke zoen van Kore! Clown


Haha, Magic heeft wel veel pleegmama's Haha!
Enne Kore is ook een meisje toch? Scheve mond (dan wil ik niet dat ze zoenen Bloos Haha! )

Fabiënne1: gelukkig kan je het redden met opvullen, was het maar zo simpel Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:30

Vervelend dat de problemen zo lang aanhouden!

Maar als je er inderdaad met een nieuw zadel komt, mag je je handjes nog dichtknijpen. (Je moeder niet Geld, geld! Haha! )

Hopelijk is dit inderdaad het probleem, en kan je straks weer vrolijk verder rijden op een gezond paard.

Navragen is beter dan afvragen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-03 17:28

Jasmijn schreef:
Vervelend dat de problemen zo lang aanhouden!

Maar als je er inderdaad met een nieuw zadel komt, mag je je handjes nog dichtknijpen. (Je moeder niet Geld, geld! Haha! )

Hopelijk is dit inderdaad het probleem, en kan je straks weer vrolijk verder rijden op een gezond paard.


Ach als de problemen niet zo lang zouden aanhouden zou ik eraan twijfelen of het Magic nog wel was waar we het over hebben.
We begonnen alweer aan de meest erge dingen te denken, maar gelukkig is het dit keer niet iets van Magic zelf.

Nou ik ben mijn mama ook wel heel dankbaar hoor Ach gut Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jorissie, Letje01, miekjuh3, onpaard, Saartjuh_b en 85 bezoekers