Longeerclinic Lammert Haanstra

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 13:56

Zaterdag is er bij onze rijvereniging een clinic van Lammert Haanstra.
Het begint om 14.00 uur en de entreekosten voor niet leden zijn f15,- geloof ik.

Iemand zin om ook heen te gaan?
Voor de volledigheid, het wordt gehouden in Benningbroek (NH) bij de Noorderkoggenruiters.

Ik heb al gehoord dat deze clinics een echte aanrader zijn, en de Fries van een vriendin is deelnemer/slachtoffer Haha! dus ik ben benieuwd. Ze heeft al een keer een cursus van een week bij dhr. Haanstra gedaan en heel veel geleerd.
Ach, en aangezien longeren bij mij meestal meer beweging geven dan gymnastiseren is, denk ik dat het wel leerzaam zal worden.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 20:09

welk paard is dat dan??? van femke of niet?
zo heet ze toch.
Weet nog dat er een paardje was.
Ik woon nu in gelderland anders was ik wel komen kijken

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 20:18

Nee, van Belinda.
En ik geloof dat Cindy haar Z2 paard ook gebruikt gaat worden. Op zich wel leuk om te zien of die veel gaat verbeteren.
Maarreh, helemaal niemand van de Noordhollandse bokkers die een gezellig middagje willen meeten???

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 21:49

Whaah, ik wil echt een keer naar een clinic van lammert, maar helaas is Noord Holland een beetje ver weg voor mij.... Verdrietig

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 00:32

Hoi Marja, ik ben een keer naar Ermelo geweest naar een clinic van Lammert haanstra, ik vond het erg interessant, ik zou wel willen, maar ik weet niet hoe ik in mijn tijd zit zaterdag, zondag heb ik wedstrijd en ik weet pas morgen hoe laat ik moet starten. als ik dan zaterdag moet rijden, cliniccen-meeten en ook nog wassen en vlechten, dan wordt het nits, m'n boodschappen moeten ook nog gedaan en ik heb thuis nog een echtgenoot zitten die me ook wel wil zien. Maar als het effe kan lijkt het me wel weer leuk om heen te gaan, dus wie weet....

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 13:44

Toch jammer dat die boktcaps er nog niet zijn. Nou ja, als je komt en je hebt geen idee wie ik zou kunnen zijn, dan kun je het altijd aan m'n broer vragen, die staat achter de bar.
We hebben een vaste vriendengroep met jongens die hun handen uit de mouwen steken meegaan op wedstrijd en doordeweeks vaak 's avonds aan de bar hangen als er les is. Ze zijn geen echte leden, en daarom noemen we ze altijd barleden, als parodie op bakleden (dat ben je als je geen lessen rijdt en alleen de bak gebruikt om te trainen).
Hm, hoezo oftopic Haha! ?

Maarreh, de opkomst valt me een beetje tegen hoor!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 18:40

hoiiii.is dat as zaterdag?? wil je me effies pb-en dan ???hierover??thanks...groetjes sandra Haha!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 21:22

Hoi Marja, ik had je berichtje over je broer te laat gewezen, ik ben wel geweest en vond het weer erg interessant. Ik was wat laat binnen en ben metteen weer weggegaan na afloop, omdat ik Marloou nog wilde rijden. Je steekt er altijd wel weer wat vanop, ook al had ik deze clinic al eerder meegemaakt. Dat was weer een beetje weggezakt. Wel zou ik Marlou wel eens willen gebruiken in zo'n clinic. Overgangen vooruit gaan prima, maar van draf terug in stap en van stap naar halthouden gaan prut. Met dubbele longeerlijn wel beter, maar dan moet ik er wel erg om denken niet te gaan trekken... Nou ja, weer lekker verder oefenen.
Groetjes in elk geval van Jet. P.S. ik heb daar wel een paar bekenden gezien en effe mee gepraat.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-01 10:38

Hm, ook ik kwam laat binnen (precies toen hij begon en zat achteraan.
Toen de fries gelongeerd werd stond ik naast z'n eigenaresse (Belinda).

Ik vond het overigens jammer dat ze maar twee paarden gebruikten voor het praktijkdeel. Ik had liever gezien dat ze ook nog een paard hadden gebruikt dat wat minder 'perfect' was dan deze twee, die het klappen van de zweep (letterlijk) al zo goed kenden.

Maar jammer dat we elkaar niet gesproken hebben. Heb je nog wat gekocht?

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 18:17

Ja, deze twee waren wel erg braaf. Ik ben in Haarlem eens geweest bij een longeergedeelte van een cursus en daar hadden ze een paard dat de dubbele longe nog totaal niet kende. Dat ging toen wel even anders dan gisteren. Maar na een aantal rondjes begon het paard te ontspannen en ging het best. Dat is eigenlijk veel leerzamer voor veel mensen. Ik heb niets gekocht, ik heb een longeersingel van Kieffer, een zachte inderdaad, maar als ik er een deken onder doe dan trekt ze die singel nauwelijks naar voren. Verder heb ik de rest ook al en het boekje heb ik al een tijd geleden in de winkel gekocht. Dus ik had daar niets nodig. Ik heb er niet op gelet wie naast die eigenaresse van die Fries stond, dus ik heb je niet echt gezien, jammer.
Ach, wie weet zien we elkaar binnenkort nog eens. Rijdt jij eigenlijk wedstrijden?