buitenrit op IJslanders Den Haag / Gouda e.o.?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

buitenrit op IJslanders Den Haag / Gouda e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 14:01

Ik zou deze vraag bij VMR kunnen plaatsen, maar dit leek me eigenlijk een betere plek.

Wij (groepje van zes meiden) zouden graag eens een keer op IJslanders willen rijden. We denken zelf aan een buitenrit, eventueel gecombineerd met een lesje. Ik heb internet al afgespeurd, maar ik kan niet echt een stal vinden die dit soort dingen organiseert en ook nog eens enigzins bij ons in de buurt zit. Het hoeft niet om de hoek te zijn, maar drie tot vier uur met de auto tuffen om twee uur te kunnen rijden vinden we toch wel een beetje veel...

Ik ga zelf ook nog eens wat doorspeuren, maar als iemand hier een leuke tip voor ons heeft, dan hoor ik die graag!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:31

Je kunt eens kijken bij http://194.109.87.156/ijs/v2/info/nwlinks.php?lang=NL (icelandic horses, mar ik ben niet goed in links plaatsen Knipoog )

Daar staan allemaal ijslander bedrijven.

Laat weten hoe je het vond Haha! ( ik kan je vertellen dat het erg verslavend is om op ijslanders te rijden.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 14:28

Ja, ben ik weer, sorry voor de ontzettend late reactie! Puntje is een beetje dat ik zo ondertussen alle IJslanderstallensites geloof ik wel gehad heb. Ik heb echt aardig wat zoekwerk verricht. Maar goed, er zullen ook wel stallen zijn die er geen website op na houden en op zo'n tip hoop ik eigenlijk. Iemand? En, als we ergens terecht kunnen, laat ik zeker even weten hoe het is geweest!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:28

Ik ken het probleem. In zuid Holland zijn er jammer genoeg geen stallen die ritten en dergelijke organiseren. Het dichtste bij is denk ik toch Gaedingi in Harmelen.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:08

Marsu schreef:
Ik ken het probleem. In zuid Holland zijn er jammer genoeg geen stallen die ritten en dergelijke organiseren. Het dichtste bij is denk ik toch Gaedingi in Harmelen.


Bedankt voor je tip. Ik had ze zelf inmiddels ook al ontdekt, het is eigenlijk de enige stal die enigszins in de buurt ligt. Ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd, ben benieuwd of daar nog wat uitkomt. Jammer dat er zo weinig op IJslandergebied te doen is in Zuid Holland. Een IJscostal bij het strand in de buurt zou me bv. best leuk lijken.

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:10

Marsu schreef:
Het dichtste bij is denk ik toch Gaedingi in Harmelen.


Ik heb ook tussen de links zitten te snuffelen, en het lijkt er inderdaad op dat dit het dichste bij is.

Zelf kom ik hier ook om mijn ijslander spullen te kopen, en het is er altijd erg gezellig, en ze hebben super leuke paarden staan. Echt een super gezellige stal!!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:13

JoT schreef:
Een IJscostal bij het strand in de buurt zou me bv. best leuk lijken.


Dat lijkt mij super. Ik zou niet meer van het stand vandaan te slaan zijn met mijn ijslander.

Mar ja bij gebrek aan beter rij ik maar over onze dijken heen, en ga de rivier in om een "strands"gevoel te krijgen. Heeft ook zo zijn charme....

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:05

http://www.manegedeijslander.nl

Dit een IJslandermanege die dus strandritten verzorgd. Ze zitten in Zeeland, maar waar precies weet ik ook niet.
Maar na een mailtje weet je dat vast ook wel Knipoog

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 18:16

Hoi Leslie,

Zij zitten jammer genoeg nogal ver weg. Namelijk haast aan de belgische grens. Ik heb het toen eens opgezocht en zou er zo'n 3 uur over doen om er te komen Boos! .

Mascha

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:49

Het is Lesley...aangenaamd Knipoog

Biggekerke zag ik staan. Nou....uhm.....als je daar drie uur overrijdt dan ga je zeker met een brommobiel ofzo ?!

Heb twee verschillende routes kunnen vinden op het net. Die allebei rond de 1 1/2 uur zitten. Oke, dat is nog een rit...MAAR...je hebt je IJslanders...en je hebt strand Haha!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:25

Oke verkeerd geschreven. Sorry Lesley.
Ik heb nog eens gekeken met de routeplanner en kom inderdaad ook op 1,5 uur met de auto en 2 uur met het ov (heb namelijk niet altijd een auto tot mijn beschikking) Ik had het een tijd terug ook al eens opgezocht, maar het was dus minder ver dan het in mijn herinnering was. Maar dat was ook al een tijd geleden.

Is er hier op bokt misschien iemand die hier al eens geweest is?

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 12:33

Tja, dat krijg je ervan als je je mailbak ietsje te goed opruimt, dan haal je ook meldingen weg waar je eigenlijk nog op moet reageren...

Een van de meiden die ook meegaat heeft ook gezocht naar een IJslanderstal en naar die gaan we dus. Het is Fra Spor, zit ergens boven Amsterdam geloof ik. Niet echt in de buurt, ik weet het, maar goed we zien wel. Gaedingi komt op de lijst 'nog te doen' te staan. Volgende week zondag gaan we al, ik laat nog wel weten hoe het is geweest. In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 00:22

Veel plezier daar, en laat weten hoe het geweest is.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 01:14

Fra Spor is zeker ook al snel anderhalf uur rijden. Zij zitten een flink stuk boven Amsterdam....veel noorderlijker. Maar je moet er iets voor overhebben Haha!

Helaas heb ik geen club staan voor 6 mensen dus kan ik je verder ook niet helpen.

Een meisje die ik les geeft net toevallig vorig weekend een IJslander merrie erbij gekocht bij Fra Spor, Hronn. Misschien dat ze er tegen die tijd nog is en meeloopt.

Iedergeval veel plezier gewenst !

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 09:05

Volgens de routeplanner zou het een uur rijden moeten zijn, maar we zullen vast niet in één keer goed rijden. We zien wel!

Ik zal eens kijken of die merrie er nog staat. Wat hebben die IJslanders toch soms tongbrekers van namen, dat wordt wel even wennen.