Antoine de Both op mijn Fjord!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Antoine de Both op mijn Fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 10:42

Zaterdag was het weer zo ver les van Antoine. Na enig overleg hoe het ging etc. aan de bak. We begonnen linksom op de volte aangezien dat zijn moeilijke kant is. Antoine stond samen met mijn instructrice in het midden. Pablo pakt links echt onwijs vast een probleem wat ik er dus bijna niet uit krijg. Terwijl ik verwoede pogingen onderneem om de stelling te verkrijgen en Antoine uitlegt hoe het zeg maar moet. Het was allemaal helemaal niet zo moeilijk volgens hem, waarop mijn antwoord was Makkelijk ik ben er al zo'n tijd mee bezig!!! En waarempel hij ging het wel even voor doen. Het is zo dat Pablo moet wijken voor druk ipv nog harder zijn gewicht in de strijd gooien. Volgens Antoine zou het ook goed voor ons zijn om wat freestyle te gaan oefenen. Dat hij erop zat had hij een verhaal dat ik gezegd had dat ik hier op Bokt gezegd had dat hij nooit op een koudbloed zou stappen of iets Bloos! ik kan het niet terugvinden in elk geval. Maar hij leest dus wel van alles hier op Bokt! Het lukte hem in elk geval wel! OK dan! Na een paar minuten ging Pablo steeds beter lopen!! Ik daarna er weer op en zo waar het lukte! Het meest gave is nog dat ik met Pablo linksom gegaloppeerd! Dat was me al een hele hele hele lange tijd niet gelukt! Dus al met al een heerlijke les! Ik heb wat problemen met het uploaden van de foto's maar die komen eraan!!

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:32

klinkt goed!
Wordt je trouwens niet vreselijk jaloers dat het iemand anders die er zo even opstapt wel lukt wat jij al tijden aan het proberen bent? maar hopelijk krijg jij het nu ook voor elkaar!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 12:46

Het ligt eraan wie het is! Kijk Antoine is volgens mij in het zadel geboren en heeft al zo veel paarden onder zijn kont gehad dat is niet te vergelijken met mijzelf natuurlijk! Ik ben juist blij dat het gelukt is!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:01

goh, hier had ik toch wel een foto van willen zien hoor. MAar het is natuurlijk zo dat jij qua ervaring nooit tegen hem op kan. Het is pure behendigheid en Antoine is heel gevoelig met paarden. Dat heb je of dat heb je niet. Ik heb dat niet. Maar ik heb wel al wat meer dan jaren terug. Dus het kan wel komen hoor.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 13:16

De foto komt wel hoor !! Ik hoop het vanavond voor elkaar te hebben!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:31

Fijn voor je dat het gelukt is. Er zijn veel verschillende meningen over zijn rijstijl, maar als jouw stijl aansluit bij, of je open staat voor zijn rijstijl, dan denk ik dat hij je echt enorm op weg kan helpen. Voor jou heeft het iig geholpen en dat is nu op dit moment het belangrijkste.

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:57

Ja er komt een hoop feeling bij, Antoine kan zelf heel goed overbrengen en paard zelf bewerken, theorie kun je wel onder de knie hebben maar om het in de praktijk over te brengen valt niet altijd mee, maar blijf oefenen, komt helemaal goed!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:40

Waarom was je zo verbaasd dat Antoine op een koudbloed ging zitten dan? Ik heb hem nog nooit negatief over koudbloeden gehoord Verward
Maar het lijkt me wel een leuk gezicht, die man kan echt machtig mooi rijden!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:35

Het was ook een leuk gezicht, alleen grrrr mijn PC thuis daar is internet explorer op gecrasht dus voorlopig geen foto's. Waarom ik het dacht? Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb. Wat me wel opviel is dat Antoine 's morgens op een paardje van 1,65 zat en dat hij daar veel groter op leek dan dat hij op Pablo leek! Maar misschien dat ik morgen de foto's even meeneem op cd naar mijn werk en dat het dan wel lukt.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:48

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Ik kan namelijk veel van me zelf terug vinden in zijn rij stijl. En natuurlijk heeft hij heel veel dingen die heel goed zijn. Het recht richt verhaal vind ik heel goed. Was er wel een beetje mee bezig. Maar na zijn site bekeken te hebben. Is dit nagenoeg de hoofdzaak geworden.

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:50

ik blijf wachten op de foto's

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 22:33

he lachen!!
allemaal fjordies haha ja ja ik ook hoor maar nu ben ik ook wel nieuwsgierig geworden naar de foto's jah!
Groetjes joyce en sparky