Ervaring met nep-staart

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Ervaring met nep-staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:00

Wie heeft er hier een paard met een dunne staart en heeft extra haar laten aanbrengen?

Ik ben benieuwd wie dat gedaan, kosten, methode, en de houdbaarheid van de staart, en of kleuren echt overeenkomstig zijn.
Bij een zwarte is het niet moeilijk, maar als je een 3 kleurenstaart hebt misschien wel.
Ik was er namelijk van overtuigd dat dat heel duur was, nu zag ik op Marktplaats advertenties staan voor E 85. Vind ik een schappelijke prijs voor een nep-staart. Mijn paard heeft het niet echt nodig, dus ga er geen honderden euro's insteken.
Iemand ervaring met de Marktplaats advertentie (Jolanda uit Gorinchem?)

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:28

Misschien moet je deze vraag ook wel op western zetten. Daar wordt ook veel met nepstaarten gewerkt.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:26

hoeft niet zo duur te zijn. staart kun je bij slachthuis halen, met touw en lijm aan elkaar maken en bij je eigen paard invlechten

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:28

Er staat een artikel over nepstaarten in de Hoefslag (?) van deze maand. Lees dat eens!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:38

Een vriendin van mij is altijd erg handig met haar (ook van mensen) en aangezien wij een merrie hebben met een hele dunne staart (waar de veulens ook nog eens de helft van afknagen), hebben wij aardig mazzel.
We halen gewoon een staart bij het slachthuis en zij kan ze heel mooi in de staart van de merrie verwerken door middel van hele kleine plukjes. Je kan dus altijd eerst even kijken of je ook zo'n handig iemand in de buuurt hebt en anders zijn er volgens mij idd wel mensen die dat tegen een geringe vergoeding willen doen. Persoonlijk vind ik 85 euro best veel, maar weet je ook hoelang dat blijft zitten? Bij ons zit het er nu al sinds de keuringen in, dus dat is al een paar maand.
Ik hoop dat je er een oplossing voor vindt...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:54

Op Marktplaats stond dat het een half jaar bleef zitten.
Ik ben wel benieuwd. Al hoewel ik het nog niet laat doen, want zo lelijk is de staart van mijn pony niet.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:00

Een half jaar is nog aardig lang. Ik weet niet hoe goed je zelf met vlechten bent Ester? Maar anders kan je eerst een keer een staart bij het slachthuis halen en dan eens gaan proberen wat je er zelf van bakt? Je kan het altijd eerst zelf proberen, wie weet wat het wordt...
Tip: was de staart wel eerst even goed en mocht hij erg in de knoop zitten: spoel hem dan eens goed in een emmer met wasverzachter (en uiteraard water). Helpt erg goed!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:10

Als je een staart haalt bij het slachthuis moet je hem eerst wassen en dan het haar van de staartwortel afhalen in staartje (heb je ze gelijk goed zitten) en dan kun je ze het beste met pektouw invlechten

Het blijft heel lang zitten en je kunt het na een 3 mnd er uit halen en dan weer hoger in zetten

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:11

€ 85,- valt best mee want bij de slacht moet je een staart ook kopen (ze gebruiken ze ook nl voor kwasten)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 10:41

Afbeelding

Dit is em, zoals je ziet valt het nog wel mee met die dunne staart.

Ik kan het echt niet zelf, daar ben ik veel te onhandig voor.
En ik ben veel te bang dat ik zijn eigen staart daar mee verpest.
Bovendien is het volgens mij ook nog best moeilijk om zelf voor deze staart de goede kleur te vinden.

Vroeg me gewoon af wie ervaringen had met die advertentie, E 85 vind ik niet duur en als dat mooi blijft zitten dan is het nog een keer het proberen waard.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 11:50

in de showmanship (western) doen ze het ook vaak als de staart te dun is.. als je dit daar neer zet.. krijg je denk ik meer reacties over hoe je het er in moet zetten ed..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:14

Ik zal hem verplaatsen Lachen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:44

Is die staart opgeschoren?? Als je de staart niet meer op die manier zou opscheren krijg je ook vanzelf een dikkere staart.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 12:47

Sugarmiss schreef:
Is die staart opgeschoren?? Als je de staart niet meer op die manier zou opscheren krijg je ook vanzelf een dikkere staart.


Toen nog wel, maar nu laat ik het groeien of iig knip een heel klein stukje bij. Die haren helemaal bovenop zullen toch nooit helemaal lang groeien.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:49

Nee maar het lijkt dan wel veel voller en je kunt er dan makkelijker nepharen onder plaatsen.
Als je in een volledige nepstaart interesse hebt kijk dan eens op Ebay, daar worden ze regelmatig te koop aangeboden.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:54

hee dat is Teun (tenminste.. geloof dat ie eigenlijk anders heette Knipoog) toch, waarvan ik die foto had samen met Gwenn? Hij is echt gaaf! Kwijl

Verder geen ervaring, maar wel www.paardenstaart.nl
Misschien dat je er iets aan hebt, ze zijn ook al een aantal keer op tv geweest enzo, en het eindresultaat was echt heel mooi Lachen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 13:01

Steffi schreef:
hee dat is Teun (tenminste.. geloof dat ie eigenlijk anders heette Knipoog) toch, waarvan ik die foto had samen met Gwenn? Hij is echt gaaf! Kwijl

Verder geen ervaring, maar wel www.paardenstaart.nl
Misschien dat je er iets aan hebt, ze zijn ook al een aantal keer op tv geweest enzo, en het eindresultaat was echt heel mooi Lachen


Ja dat is Teun ( ) maar heb toch liever Justin. En hij is zeker gaaf Lovers
Ja die foto is echt erg leuk die je gemaakt hebt.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:05

Ik haal ook wel eens staarten bij de paardenslager vandaan, met vers vlees er soms nog aan, Lachen........kost me krap aan 10 euro per staart. Net als hierboven staat omschreven, invlechten met touw en het ziet er schitterend uit! Neem dan verschillende staarten mee zodat je een gemelleerde nepstaart kunt maken. Wel moeilijk, maar heel leuk om te doen.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:36


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 19:55

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind juist dat staarten er voller en verzorger uitzien als je de wortel wel iets opscheert.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:11

Soms is een dunne staart mooier dan wanneer er een nepstaart gebruikt is en deze er tijdens een wedstrijd uit valt Bloos! dat zag ik nl een tijdje terug op een wedstrijd.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:12

Dan sta je mooi voor paal Lachen

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 22:55

Baduh heeft een kale plek halverwege zijn staartwortel. Maar op de één of andere manier vind ik het zo cru om dan een "verse" staart bij de slager te halen. Het zou hem wel staan denk ik zo.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:59

Krijg je die staarten inclusief staartwortel mee? Vind ik een beetje luguber idee (ja, ja, hoeze hypocriet Haha! ).
Van het zomer wil ik ok graag en staart voor onze -bijna staartloze- tinker.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:19

Misschien dat ze er alleen de haren even voor je af willen halen.