natuurlijk!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

natuurlijk!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 21:00

heeey bokkers!!!

ik had ff een vraagje

wat vinden jullie van het natuurlijk behandelen van paarden??

geen ruzie in deze topic please iedereen heeft zijn mening


reageren please!!!!!!!


groetjes marieke

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:39

Hoe bedoel je!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:40

Je bedoelt Natural Horsemanship ofzo?

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 21:41

ik bedoel een paard geen hoefijzers niet straffen omdat dat allemaal onnatuurlijk is zo bedoel ik het.

groetjes marieke

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:58

Dat vind ik gevaarlijk als je een paard niet straft als hij wat doet, als een paard mij schopt, schop ik teurg!

Maar als je een paard totaal natuurlijk behandelt, moet je een kudde hebben met toch zeker wel een hengst en heel veel paarden en heeeeeel veel land dus echt in vrijheid, dan "zie" je het paard niet dus kan je hem ook niet straffen!

Zoals jij het nu zegt is het onmogelijk, dat houdt eigenlijk in, geen paarden in gevangenschap houden.

haffiegirl

Berichten: 455
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 22:38

neeh zo bedoel ik het niet!! gewoon geen hoefijzers niet slaan enzow omdat het onnatuurlijk is om een paard hoefijzers te laten dragen enzow

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:45

als je je paard natuurlijk wilt behandelen zou je hem ook niet moeten berijden en gewoon heel de dag op het land moeten zetten. Het is ook niet echt natuurlijk voor het paard om met een zadel en hoofdstel om een mens te vervoeren of 'kunstjes' voor de mens uit te voeren.
om vanwege die rede geen ijzers te nemen maar wel gewoon rijden enz. vind ik echt grote onzin.

van natural horsemanship ben ik wel een groot voorstander

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:59

haffiegirl schreef:
neeh zo bedoel ik het niet!! gewoon geen hoefijzers niet slaan enzow omdat het onnatuurlijk is om een paard hoefijzers te laten dragen enzow

Als je gewoon zou rijden en je rijdt veel buiten, of je paard loopt beter met ijzers, waarom zou je dan geen ijzers nemen Verward

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:18

Ik vind je niet erg realistisch...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:25

ik vind dat zoiets verschrikkelijk he,echt daar kan ik me zo aan ergeren.
bij ons op stal worden in de zomer sommige paarden buiten gelaten,en ik zei dat ik dat niet doe omdat mickey dat gewoon niet fijn vind en ik zelf ook niet,en kreeg ik hele verhalen te horen en ja vroeger en ja toen ze wild waren en bla bla.

en dat is met nog zoveel dingen dan komen ze altijd even met het zinnetje ja maar vroeger,ja maar toen ze nog wild waren.

mickey kreeg als eerste een deken op en in de winter krijgt ze gewoon meerdere lekker warme deken op,ja is onzin want ja vroeger en toen ze nog wild waren blabla.
ja schijt eraan,als hun mijn dierenartskosten dan betalen dan laat ik mijn deken wel af ja.

ik krijg er soms gewoon zo de schijt van he,toen de laatse keer heb ik ook gezegd,als ik mijn paard zo wil behandelen als hoe ze vroeger waren en toen ze nog wild waren dan laat ik haar wel los op de hei,is ze weer wild,ik vind het gewoon zo onnozel.

kijk mijn paard is in de tijd van nu geboren en weet niet beter of anders,dus dan ga ik het er niet mee vergelijk.

iets waar ik en wara je gewoon rekening mee moet houden,een paard is een dier en geen mens,dus ga er ook mee om als een dier en niet als een mens,behandel hem ook zo en straf en beloon hem ook zo.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:26

wat ik bedoel met buiten gelaten,bedoelde ik mee in de zomer dan worden ze dag en nacht buiten gelaten.

maar met die ijzers heb ik het laats ook eens met iemand over gehad,die zei van je vroeger hadden ze dat ook niet,nou mijn pard is niet van vroeger maar van nu,en als ik er geen ijzers onder doe brokkelen de hoeven erg snel en ze is er heel gevoelig mee,nou dan moet ze ijzers.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:31

ja vind ik ook!!! het slaat werkelijk nergens op dat steeds mensen zitten te schreeuwen dat paarden natuurlijk moeten blijven (vergelijken met int wild!) ze zijn nu niet meer in het wild en ze passen zich ook aan dat ze niet meer zo leven. PunT

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:00

Ik laat mijn paard natuurlijk bekappen , dus zonder ijzers. En als ik buitenrij , rij ik altijd op de weg en niet in de berm , ze heeft echt hele mooie harde hoeven en brokkelen absoluut niet . Maar dat zal per paard wel verschillend zijn. Toen ik haar net had , reed ik af en toe ( op de weg ) en liet haar alleen bekappen ( op de gewone manier ), sinds ik les heb in NH wordt ze door mijn instructeur natural bekapt. Dat was wat ik graag wilde en wat bij haar ook kan. Ik heb ook ergens wel eens een site gelezen van een hoefsmid die bij zijn eigen paarden ook de ijzers eronderuit heeft gehaald.
Ook heeft mijn paard ( draver ) geen deken maar gewoon een wintervacht, maar ze zweet niet gauw en ik rij ook niet zo intensief dat ze gaat zweten dus kan ze makkelijk een wintervacht krijgen. Mocht het nu zo koud worden dat ik merk dat ze het ook koud heeft heb ik wel een deken voor haar, die heb ik vorig jaar gekocht maar die heeft ze nog niet opgehad ( vorig jaar ).

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:12

Mijn paard heeft ook geen ijzers meer en ook wij rijden veel op de verharde weg. De reden dat ik geen ijzers meer wil staat ook te lezen op www.paardnatuurlijk.nl . En nee, sinds ik met parelli ben begonnen heeft mijn paard geen enkele mep meer gehad. En hij luisterd beter dan ooit Lachen

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:18

Nou, ook bij Parelli aanhangers heb ik ze wel zien slaan en schoppen hoor. Soms zijn de friendly games helemaal niet zo vriendelijk. Maar ook daar moet het paard luisteren en terecht.
Ik rijd liever zonder hoefijzers, natuurlijke werking van de hoef enzo (is goedkoper ook), maar je bent heel lang aan het trainen voor de hoeven daar aan gewend zijn en lang niet alle hoeven worden weer hard genoeg om zonder ijzer mee te rijden.
Mijn stelling is: laat een paard zo natuurlijk mogelijk leven, maar houdt er rekening mee dat een paard niet meer zo dicht bij de natuur staat. Blond