een donker avontuurtje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

een donker avontuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 22:32

Tja... wat doe je als de buitenbak zeiknat is, je de hele vorige week al gelongeerd hebt, het weekend geen tijd genomen hebt om je paard te rijden en je komt om kwart voor 6 's avonds thuis wanneer het al weer donker is. Juist... dan pak je je fietslampje, gaat naar de overkant van de straat, plukt een Haf uit de stal, mikt het zadel erop en gaat kijken hoe je Haflinger reageert als ze een lekkere buitenrit maakt bij nacht en ontij Haha!

Dit was in het kort mijn avontuur met Kim vanavond Haha! Hieronder volgt nog even wat uitleg Knipoog

Ik moet zeggen dat ik me er over heb verbaasd hoe braaf ze was. Tja... het was dus nogal donker en dan zien paarden overal vreemde schaduwen, donkere plekken en last but not least trollen!! (die komen 's nachts altijd te voorschijn weten jullie wel! Haha! ). In het begin was ze lichtelijk kijkerig. Vooral haar eigen schaduw en dat knipperlichtje van de fiets waren bijster interessant. In het begin kon ik echt voelen dat ze niet echt op haar gemak was. Ze was lichtelijk aan het beven, maar ik geloof dat ik tijdens de hele rit op haar ingepraat heb dat die trollen haar niets zouden doen. Nadat we een kwart van de rit erop hadden zitten geloofde ze me en waren de trollen gedegradeerd tot kaboutertjes. Overdag vind ze die nog wel eens eng, maar dit keer had ze er geen last van Haha!

Ze was lekker voorwaarts in draf en kon prima haar weg vinden over het zandpad. Niets aan het handje. Nou ja... niets aan het handje!? Ik had genoeg in de hand. Ik weet niet wat het was, maar normaal gesproken heb ik helemaal niet zoveel gewicht in mijn handen liggen als ik aan het rijden ben, maar vanavond leek het wel alsof ze haar hele hoofd in mijn handen wilde leggen. *LOL* Kan iemand me uitleggen wat dat te betekenen had? Als ik zelf logisch na zou denken zou ik denken dat ze het toch allemaal wel behoorlijk eng vond, maar dat ze, door haar hoofd 'zwaarder' te maken een soort van steun zoekt bij mij ofzo Haha! correct me if I am wrong Knipoog

Maar goed... uiteindelijk hebben we lekker een uur buiten kunnen rijden, Kim en ik zijn een goede ervaring rijker en ik ben tot de conclusie gekomen dat ze steeds meer lef in haar donder begint te krijgen.

Daarnaast krijgt ze ook steeds meer vertrouwen in mij als persoon zijnde. In het begin als ik aan kwam lopen met het zadel was de reactie "^#&*^&%$&#&^T$% daar heb je hem ook weer!!". Maar nu is het meer van "%$$ daar heb je... hey!!! verrek... jou heb ik eerder gezien, ik geloof dat ik jou wel mag!" Haha! Tja... een 'beetje' aandacht geven aan je paard doet erg goed heb ik gemerkt. Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:38

Stoer dat het zo goed gaat Maarten!
Was ze gewoon sterk of aan het hangen? Is nogal een verschil namelijk Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 22:39

Ze was absoluut niet sterk. Ze was gewoon aan het hangen. Iets wat ze normaal, overdag nog nooit gedaan heeft.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:40

Klinkt goed, vond het altijd heerlijk die avondritjes door het donker, heb ze met IJsco veel gemaakt
En misschien was ze wat zwaarder op de hand omdat het zo donker was en ze dus haar hoofd lager wilde houden om beter in evenwicht te lopen of beter te kijken waar ze liep?
Volgens mij heb je wel veel plezier met d'r, goed zo! OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:27

gaaf hoor.... Lachen Volgend jaar een keertje Noord-Groningen by night? Haha!

Is Kim ook zo bang voor de scheidingsstreep op het midden van de weg? daar zitten nl. ook al paardenetende kaboutertjes onder... Knipoog Tong uitsteken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 07:48

lekker dat het zo goed gegaan is

ik kan nu s'avonds alleen nog maar in de bak rijden ( balen ) omdat het bij ons in de polder niet echt veilig is om daar in het donker nog te zijn erg jammer want kane vind de bak al helemaal niets ( ik ook niet echt hoor maar we moeten toch nog lessen en trainen dus komt hij er niet onderuit )

en aangezien ik nu tot 5 werk iedere dag moet ik wel in bak BALEN

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 08:29

Wat een leuk avontuur !
Ik zou me zeker geen zorgen maken om de "hangerigheid", ik denk nl. dat je paardje gewoon wat lager wil lopen om wat meer te kunnen zien in het donker.
Als ik mijn paard in het donker over de wei zie lopen, dan loopt hij ook als een stofzuiger (ja, en ook altijd op zoek naar die trolletjes *LOL*).
Ga je nu vaker in het donker op stap ?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:20

Wha! Wat leuk zeg! Hmm, moet ik ook een keertje komen doen bij jou met Kasje

Maar super dat ze zo braaf was, lijkt me een heerlijk gevoel als je ineens voelt dat ze zich aan je overgeeft.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 09:42

Het is jammer dat het alweer zo vroeg donker is. Overdag werken en de kindjes, s,avonds je paardje. Moet dus ook noodgedwongen s,avonds rijden. Nou ik ben net een kermis atractie.(Paard staat in de polder, met hier en daar een lantarenpaal) Zelf heb ik een wegwerkers jas aan met mooie lichtgevende strepen! Lampje op me been, en paard zelf, die heeft een rood knipperlicht in zijn staart, lichtgevende bandages en op zijn neus riem een lichtgevende band. Je moet natuurlijk zelf altijd goed blijven opletten, voor het verkeer(dat is er bijna niet bij ons) Maar me paardje ziet in het algemeen meer als mij, we doen het al jaren. Ik koop trouwens als mijn 'feestverlichting"'in de fietsen zaak of kruitvat net waar de aanbieding is.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 14:18

Ha dit had heel ergens anders moeten staan, maar ja, het is gewoon lekker als je met je paardje naar buiten kan en niet in de zooi hoeft te rijden, maar goed

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:10

Ik rijd express zonder licht (wel met de hele reflectie-rimbam trouwens) omdat ons nachtzicht veel beter is zonder lampjes. Ik hoef ook maar heel kort langs het verkeer, dus lampjes vind ik niet nodig. En Rowan is super in het donker! Ik vind het altijd heel bijzonder, echt vertrouwen in elkaar om dat te kunnen...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 16:38

Ik reed ook niet constant met licht. Ik had het lampje bij me voor het geval ik in de verte een auto aan zag komen. Ik heb de mazzel dat ik vanuit de stal zo de velden in kan rijden en de kans dat je daar een auto tegenkomt is misschien 2% Haha!

Ik moet zeggen dat ik het ook een prettige ervaring vond Lachen . Dit ga ik zeker vaker doen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 16:56

Leuk zo spannend in het donke een ritje Knipoog

Dat ze aan het hangen was lijkt me dat ze steun zocht, geestelijke steun en steun om haar voetjes goed te kunnen plaatsen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn, Irma_Maandag, KikiCelinevs, Mark0919, sterregoud en 40 bezoekers